Що робить PPC-спеціаліст
PPC-фахівець або PPC-менеджер налаштовує показ реклами на потрібну цільову аудиторію на різних майданчиках, наприклад, банери на сайтах або рекламу на YouTube, і залучає нових клієнтів.
Він розраховує показники, яких можна досягти за певного бюджету, постійно оптимізує показники після запуску — робить все, щоб клік або перехід коштував дешевше, але приносив більший результат, тобто конверсію. А після завершення рекламної кампанії, робить звіт із її ефективності.
Робота поєднує в собі креатив і цифри: PPC-менеджер може пропонувати ідеї для креативів, комбінувати їх, але при цьому не повинен забувати про конверсії та статистику.
Скільки отримує PPC-спеціаліст
Зарплата PPC-фахівця залежить від досвіду та кваліфікації. Фахівець-початківець в IT може отримувати від 300 доларів. Що більше успішних кейсів у нього буде в портфоліо, то вищою буде оплата праці. Також гонорар залежить від складності проєкту, над яким доводиться працювати.
В середньому «PPC-спеціаліст» в Україні заробляє 30000 грн. Це медіана заробітних плат за даними з 633 вакансій, розміщених на Work.ua із заголовком «PPC-спеціаліст» і за схожими запитами-синонімами «Інтернет-маркетолог», «Internet-marketer», «Web marketer» та ін. за останні 3 місяці. Діапазон, що містить медіану, виділено на графіку.
Які навички потрібні PPC-спеціалісту
Робота PPC-менеджера неможлива без знань Google Analytics, Google AdWords, Google Tag Manager. Також йому можуть знадобитися й інші інструменти, все залежить від цілей замовника.
PPC-фахівець повинен вміти:
- складати групи рекламних оголошень;
- збирати семантичне ядро і мінус-слова;
- працювати з бюджетами, зі ставками в рекламному кабінеті;
- користуватися аналітикою, щоб розуміти наскільки кампанія успішна або збирати дані про поведінку аудиторії;
- налаштовувати ретаргетинг;
- підбирати рекламні заголовки і писати тексти до оголошень.
PPC-менеджеру знадобиться посидючість, увага до деталей, аналітичне та логічне мислення, креативність, здатність правильно інтерпретувати великий обсяг інформації.
Переваги та недоліки в роботі PPC-спеціаліста
- Затребувана спеціальність.
- Можливість самому впливати на свій дохід: вести кілька різних проєктів або працювати в одній компанії на ставку.
- Різноманітні креативні завдання.
- Сидяча робота за комп’ютером.
- Велика відповідальність за бюджети, які вам довірили.
- Якщо ви фрілансер, постійний пошук замовників.
- Постійно потрібно вчитися і стежити за оновленнями в інструментах, щоб залишатися затребуваним фахівцем.
Як самі PPC-спеціалісти оцінюють свою професію
За даними опитування Work.ua серед зареєстрованих шукачів із досвідом роботи PPC-спеціаліста.
Кар’єрне зростання
Зарплата
Задоволеність професією
Безпека
Баланс між роботою та життям
Наскільки затребувані PPC-спеціалісти
PPC-менеджери стають дедалі популярнішими, бо все більше бізнесів хочуть налаштувати контекстну рекламу. Хороший спеціаліст буде завалений замовленнями на місяці вперед.
Де вчитися на PPC-спеціаліста
В університетах такої спеціальності немає, тож доведеться йти на курси. Але щоб легше засвоїти інформацію, можна закінчити спеціальності, де необхідні знання математики і логіки, а щоб розбиратися в рекламі загалом, варто закінчити факультет маркетингу.
Майбутнім абітурієнтам, які обирають професію та планують, де вчитися, в пригоді стане докладна покрокова інструкція «Вступ» від Education.ua. Скористайтеся нею, щоб розібратися з правилами вступу, підготуватися до іспитів, зрозуміти принцип зарахування, зібрати всі документи та не пропустити терміни їхньої подачі.
День маркетолога
25 жовтня, п’ятниця
Інші професії
Кухар
Професія кухаря — дуже творча та цікава для тих, хто любить частувати інших смачними стравами та вигадувати нові мікси і смаки.
Візажист
Візажист — спеціаліст сфери краси, який бездоганно робить макіяж.