Плітки — це погано чи добре

Частина читачів цієї статті здивується, але численні дослідження психологів підтвердили, що чутки та плітки справляють на життя людини одночасно і негативний, і позитивний вплив.

Ніхто не хоче бути жертвою неправдивої і до того ж образливої інформації. Неприємні чутки і реакція колективу на них, відчуження, висміювання, непотрібні й незручні поради від особливо жалісливих, можуть закінчитися для жертви пліток навіть звільненням.

При цьому вчені доводять, що спільне обговорення чуток:

  • може згуртувати колектив, підвищити рівень довіри в ньому;
  • допомагає отримати заряд приємних емоцій, адже плітки — це, у першу чергу, розвага;
  • підвищує авторитет: той, хто заволодів «секретною інформацією», потрапляє в центр уваги;
  • знижує стрес.

Дослідники зі Стенфордського університету дізналися, що доки людина не поділиться невідомою раніше інформацією про колегу з іншими, у неї буде спостерігатися тривожність, підвищений рівень стресових гормонів і прискорене серцебиття.

Отож, плітки можуть бути корисні, головне з ними не переборщити і не допускати обговорення на роботі глибоко особистих тем або образливих для деяких колег чуток.

Як дізнатися, що в колективі є плітмейкери

Те, що в колективі з’явився пліткар, а може навіть організована група таких, можна зрозуміти за кількома ознаками.

1. Колектив розділився на 2 табори.

«Це раніше на роботі було нудно, тому що можна було тільки працювати і ходити на обід. А тепер, коли до звичайних активностей додалися нові, навіть більш важливі, — дізнатися, що „сорока на хвості принесла“, поділиться новинами або зберігати (і не зберегти) таємницю — стало набагато веселіше!» — радісно діляться враженнями від нового звичаю обговорювати чутки одні колеги.

«Ненавиджу плітки та пліткарів. Їм би тільки кісточки перемивати (мені). Свого життя немає, ось і обговорюють чуже (моє). Через ці токсичні балачки у мене навіть фікус зів’яв! Краще б так працювали, як базікають», — обурюються представники іншого «табору».

2. Самі того не помітивши, ви більше дізналися про колег — їхнє особисте життя, що кого турбує. Тепер перед вами не просто співробітник, який обіймає ту чи іншу посаду, а особистість.

3. З недавнього часу ви намагаєтеся менше розповідати про своє особисте життя на роботі, але у вас це погано виходить.

Як поводитися з пліткарями

Існує 3 основних способи взаємодіяти з людиною-«стінгазетою», якщо така з’явилася у вашому колективі. Розгляньмо їх усі.

  1. Боротися. Врахуйте, боротися з пліткарями — це те саме, що дати бій вітрякам. Повністю припинити обговорення чуток у колективі навряд чи вийде, наскільки б сильно ви цього не хотіли. Однак, якщо серед колег є справжній Волан-де-Морт від пліткарства, який розпускає брудні і неправдиві чутки, миритися з ним не можна. Радимо обговорити з цією людиною її неприємну звичку, застерегти, що з часом бажання брехати про співробітників обернеться проти неї і врешті-решт призведе до втрати роботи.
  2. Ігнорувати. Це спосіб, який не вимагає ніяких активних дій. Щоб скористатися ним, потрібно просто удати, що ви не помічаєте пліток на роботі. До слова, ігнорування чуток — це і найпопулярніший спосіб боротьби з ними.
  3. Використовувати. Замість того, щоб ігнорувати плітки або вести боротьбу з плітмейкерами, можна обернути їхню діяльність собі на користь. Наприклад, багато керівників користуються простою тактикою — в першу чергу розповідати про майбутні зміни найбільш комунікабельним співробітникам. Завдяки попередньому, секретному, обговоренню інформації, колектив спокійніше сприймає зміни. А ще, приєднавшись до любителів побазікати, ви зможете припинити всі неприємні кому-небудь, шкідливі або брехливі розмови і обговорювати тільки позитивні теми.


Маємо надію, поради від Work.ua допоможуть вам підтвердити або спростувати підозри про пліткарство в колективі та, якщо пліткарі все ж знайдуться, легко дати цьому раду.


Читайте також