Що робить digital-маркетолог
Щоб зрозуміти, що входить до обов’язків digital-маркетолога, спочатку варто розібратися з самим поняттям digital-маркетингу. Отже, digital-маркетинг — це маркетинг, який використовує цифрові канали для залучення та утримання клієнтів.
Часто digital-маркетинг плутають з інтернет-маркетингом і вважають, що digital-маркетолог займається виключно поданням товарів і послуг, залученням і утриманням клієнтів через Мережу, проте це не так. Інтернет-маркетинг — тільки частина роботи digital-маркетолога, насправді його обов’язки часто виходять за межі інтернету, в офлайн, хоча і нерозривно з ним пов’язані.
Як це відбувається? Наприклад, якщо ви розміщуєте білборд, то це звичайний маркетинг, але якщо на ньому є QR-код, це вже digital-маркетинг; якщо розміщуєте рекламу на радіо чи телебаченні — маркетинг, а якщо в мовленні онлайн-радіостанції або цифрового ТБ — digital-маркетинг.
Таким чином ми отримуємо головний обов’язок digital-маркетолога — залучати та утримувати клієнтів, користувачів з використанням усіх доступних цифрових засобів.
Для цього фахівцеві потрібно:
- Вибудовувати digital-стратегію — план просування товару або послуги в інтернеті.
- Розробляти і впроваджувати медійні кампанії, контролювати їхню реалізацію.
- Складати портрет покупця, клієнта, користувача.
- Займатися побудовою комунікації між компанією і клієнтами в інтернеті (через платну рекламу — за моделлю PPC, через email-маркетинг, соціальні мережі та інше).
- Аналізувати ринок і конкурентів.
- Займатися SEO-оптимізацією сайту компанії.
- Працювати з веб-аналітикою сайту, проводити A / B тести.
- Тестувати й оцінювати ефективність різних каналів комунікації та розробляти плани освоєння нових.
Часто digital-маркетолог також проводить численні зустрічі з задіяними в створенні продукту і рекламної кампанії співробітниками, агентствами-підрядниками (ставить їм завдання і стежить за виконанням), партнерами, іноді з клієнтами. Впродовж роботи взаємодіє з різними командами всередині компанії — дизайнерами, веб-розробниками, контент-менеджерами.
Скільки заробляє digital-маркетолог
Зарплата digital-маркетолога зазвичай перевищує середню. Вона залежить від масштабності та складності проєкту, яким займається фахівець, а також від його досвіду роботи.
В середньому «Digital-менеджер» в Україні заробляє 30000 грн. Це медіана заробітних плат за даними з 648 вакансій, розміщених на Work.ua із заголовком «Digital-менеджер» і за схожими запитами-синонімами «Інтернет-маркетолог», «Internet-marketer», «Web marketer» та ін. за останні 3 місяці. Діапазон, що містить медіану, виділено на графіку.
Які навички потрібні digital-маркетологу
- Глибокі знання в маркетингу та інтернет-маркетингу.
- Уміння настроювати й аналізувати інтернет-аналітику.
- Аналітичний склад розуму.
- Творчі здібності, розуміння принципів написання рекламних текстів, створення зображень, що привертають увагу.
- Базові знання HTML, CSS або Photoshop.
- Комунікабельність, бажано розвинений особистий бренд.
- Уміння працювати в команді й ставити задачі іншим фахівцям.
- Досвід роботи в продажах схвалюється.
- Готовність постійно дізнаватися нове і здатність швидко навчатися.
Переваги та недоліки в роботі digital-маркетолога
- Цікава професія, яка об’єднує творчість та аналітику.
- Можливість вести кілька проєктів одразу, займатися міжнародними проєктами.
- Затребуваність фахівців.
- Висока зарплата.
- Можливість разом з успішними проєктами розвивати свій особистий бренд.
- Численні знайомства з цікавими людьми.
- Можливість частково або повністю перейти на дистанційну роботу.
- Часта необхідність працювати у позаробочий час (термінові, ситуативні завдання).
- Необхідність швидко перемикатися з одного процесу на інший.
- Багато стресу.
- Часто зарплата і робоча завантаженість фахівця залежать від сезонності.
- Високий рівень конкуренції серед фахівців (особливо в великих містах).
Як самі digital-маркетологи оцінюють свою професію
За даними опитування Work.ua серед зареєстрованих шукачів з досвідом роботи digital-маркетологом.
Кар’єрне зростання
Зарплата
Задоволеність професією
Безпека
Баланс між роботою та життям
Наскільки затребувані digital-маркетологи
Оскільки переважна більшість компаній зараз активно використовують цифрові технології для реклами і налагодження контакту з клієнтами, digital-маркетологи дуже затребувані.
Де вчитися на digital-маркетолога
Стати digital-маркетологом можна, закінчивши профільні курси за цим напрямком. Добре, якщо до цього ви вже отримали знання в маркетингу, рекламі та/або аналітиці сайтів.
Майбутнім абітурієнтам, які обирають професію та планують, де вчитися, в пригоді стане докладна покрокова інструкція «Вступ» від Education.ua. Скористайтеся нею, щоб розібратися з правилами вступу, підготуватися до іспитів, зрозуміти принцип зарахування, зібрати всі документи та не пропустити терміни їхньої подачі.
День маркетолога
25 жовтня, п’ятниця
Інші професії
Журналіст
Журналіст — це співробітник засобу масової інформації, автор інформаційних та аналітичних матеріалів на різні теми.
Бізнес-аналітик
Бізнес-аналітик займається розробкою стратегії розвитку бізнесу. Він знаходить і вирішує проблеми, тим самим роблячи проєкт успішним і затребуваним.