Наскільки ви відчуваєте себе «видимими» на роботі, протягом декількох місяців зустрічаючись зі своїми колегами та менеджерами хіба що віртуально? Work.ua ділиться порадами від CIMA-Україна про те, як залишатися «на виду» навіть на віддаленці.

Незалежно від того, працювали ви чи продовжуєте працювати віддалено, світ роботи змінився для всіх нас, і це поставило перед багатьма співробітниками нові питання. Результати опитування більш ніж 16 000 респондентів, представлені у звіті Hays Market Outlook, показали, що двоє з п’яти працівників (40%) кажуть, що спілкування є аспектом діяльності їхньої організації, який зазнав найбільших змін з часів спалаху коронавірусу. І що турбує, більше третини опитаних (34%) сказали, що кількість контактів, які вони тепер мають зі своїм менеджером, менша, ніж до примусової самоізоляції.

Що ж потрібно зробити в мінливому світі роботи при наявності значних бар’єрів у спілкуванні, щоб вас було «видно» вашим менеджерам і колегам і ви продовжували прямувати до своїх кар’єрних цілей?

Якщо ви зараз працюєте віддалено, хоча б деякий час, вам потрібно буде активно підтримувати зв’язок, навіть якщо спочатку може здатися, що ви надмірно багато спілкуєтеся.

Почніть з вашого менеджера

Як людина, якій ви безпосередньо звітуєте, ваш менеджер — ваша відправна точка для того, щоб вас помітили на роботі. Попри те, що менеджер, ймовірно, вже контролює ваші завдання й обов’язки, наведені нижче дії дадуть вам більше можливостей бути поміченими за ваші досягнення та успіхи:

  1. Внесіть зміни до графіка звітності. Це може включати щотижневий телефонний дзвінок, чат через Slack або Microsoft Teams, або детальний звіт по KPI електронною поштою кожні два тижні. Незалежно від формату, який ви використовуєте, регулярно спілкуйтеся, щоб у вас було більше можливостей обговорити свою роботу, досягнення і кар’єрні цілі. Це потрібно зробити, щоб переконатися, що ваш менеджер зауважує не лише ваші повсякденні завдання.
  2. Просіть про поради та відгуки. Кожен раз, коли ви і ваш менеджер працюєте разом, обов’язково попросіть його залишити відгук. Це дасть йому можливість помітити ваші зусилля і допоможе вам максимально використовувати можливості для зростання.
  3. Станьте учасником. Якщо у вас є така можливість, висловіть зацікавленість своєму керівникові у тому, що ви готові брати участь у проєктах, які він веде. Навіть якщо вас не відразу залучать до проєкту, демонстрація вашої готовності «вступити до бою», підвищить ймовірність того, що менеджер буде розглядати вас в першу чергу, коли виникне необхідність.
  4. Дотримуйтеся прозорості у вашому графіку. Можливо, ви вже знаєте про переваги рутини для вашої продуктивності, але також корисно допомогти своєму менеджеру відслідковувати, що ви робите на роботі. Розуміння того, коли ви є на робочому місці, а коли вас немає, — це шлях до зміцнення довіри, і воно як і раніше матиме величезне значення у міру переходу до інших способів роботи, наприклад, до виходу в офіс.
  5. Поділіться своїми успіхами та вдячністю. У ті моменти, коли ви пишаєтеся своєю роботою, не бійтеся ділитися цим з вашим начальником. Можна надсилати миттєве повідомлення, а не електронного листа, і сформулювати своє досягнення, сказавши «дякую за вашу підтримку в цьому», щоб визнати роль, яку керівник зіграв в цьому успіху.

Висловіть свою думку в колі колег

Хоча ви напевно хочете визнання від свого менеджера, цілком ймовірно, що будуть і інші люди, які можуть помітити вас на роботі.

Підхожі моменти для цього часто бувають на загальних зборах. Може бути складно вставити своє слово в розрізненому відеопотоці або при нестабільній якості звуку. Але бути поміченим в цих ситуаціях — це не стільки про те, як багато ви говорите, скільки про те, що ви говорите. Ось кілька питань, які слід поставити собі, перш ніж наступного разу відвідаєте збори, віртуальні або офлайн:

  • Яка ваша роль / цінність? Перш ніж збори почнуться, визначтеся, яка їхня мета і яка ваша роль. Чи є у вас розуміння або інформація, яка має ключове значення для теми обговорення? Підготувавши її заздалегідь, ви зможете краще побачити можливості брати участь в обговоренні.
  • Чому ви хочете навчитися? Якщо ви не відчуваєте, що ваша роль в зборах має вирішальне значення, визначте те, що ви хочете дізнатися. Це допоможе вам продовжувати брати участь в зборах і може привести до того, що ви будете ставити питання або вести дискусію певним чином, що допоможе вам бути поміченими.
  • Те, що ви говорите, актуально? Люди частіше слухають, якщо відчувають, що їх теж чують, тому, якщо ви підіймаєте нову тему або ставите запитання, коротко повторюйте те, що сказала людина перед вами. Це не тільки допомагає процесу зустрічі, але і робить ваш коментар актуальним.
  • Ви не втрачаєте суть розмови? Навіть найкращі слухачі можуть виявити, що їхні думки блукають далеко від теми зустрічі під час зборів. Якщо ви виявите, що це відбувається з вами, не бійтеся поставити запитання, щоб допомогти вам знову зосередитися. Ви можете сказати: «Вибачте, я злегка втрачаю суть розмови. Будь ласка, не могли б ми зробити крок назад?» Це, ймовірно, допоможе й іншим.
  • Ви використовуєте інший час для спілкування? І нарешті, знайдіть час до і/або після зустрічі, щоб поспілкуватися з присутніми. Будь то спілкування на вихідних або переварювання деяких дрібниць самої зустрічі, спілкування за межами порядку денного зустрічі може допомогти вам встановити взаєморозуміння з іншими учасниками.

Продовжуйте розширювати коло професійного спілкування

Нарешті, подумайте, як ви можете розширити свою професійну мережу спілкування. Навіть якщо ви працюєте віддалено нетривалий час, ви відчуєте, що вам не вистачає неформальних бесід на офісній кухні або можливості спілкування на галузевих заходах.

Ось кілька ідей про те, як розширювати свою професійну мережу:

  • Віртуальна ранкова кава та обідні перерви — ідеально підходять для зустрічей з колегами, керівниками, клієнтами.
  • Вебінари та віртуальні галузеві заходи — місце, де можна навчатися у галузевих експертів і поспілкуватися з однодумцями у своїй області.
  • Соціальні мережі, де ви можете стежити за лідерами думок, взаємодіяти з професіоналами в різних галузях і ділитися своїми думками і результатами роботи.
  • Волонтерство — це можливість познайомитися з новими людьми та потенційно розширити свою мережу знайомств в нових сферах, що відповідають вашим захопленням.

Почавши діяти, ви здивуєтеся, дізнавшись, скільки навколо вас віртуальних можливостей.

Джерело: CIMA-Україна


Читайте також



2 коментарі

Женя Петров 16.07.2020, 15:38
кто последний уедет выключите свет в аэропорту
Анна Ціра 22.07.2020, 20:18
Яку "видимість" переслідують на таких порадах та яка робота потрібна людству? Може ще пригадати фільм "Доживём до понедельника", в якому є тире значення лейтенанта Шмідта.

Щоб залишити коментар, потрібно увійти.