Сфера управління талантами ніколи не стоїть на місці, й тому щороку ми спостерігаємо за розвитком нових трендів. Але 2020 рік був не схожим на жоден з попередніх, і це, як наслідок, призвело до швидшого розвитку тенденцій, які тільки планувалися до впровадження, а також до появи нових.

На що очікувати й до чого готуватися HR-фахівцям у 2021 році? На чому зробити акцент у стратегії управління персоналом? З огляду на думки експертів у HR-сфері та проаналізувавши власні спостереження з досліджень, експерти Hurma виділили 5 гарячих HR-трендів, які не можна ігнорувати у 2021 році.

1. Будьмо людянішими: прояв емпатії до співробітників

2020 рік став великим стресом і випробуванням для людей.

Багатьох ваших співробітників могла турбувати невизначеність через кризу, вони могли залишитися сам на сам зі своїми побутовими проблемами й у цілому були змушені перебудувати свій звичний спосіб життя. Саме тому головним завданням компаній стало забезпечення турботи про співробітників.

За даними дослідження State of Workplace Empathy, 96% співробітників хочуть, щоб керівництво проявляло емпатію і співчуття до них. А кожен третій фахівець пішов би зі своєї компанії в більш співчутливу організацію. Як стверджує Анна Хитрик, HRD (NDA), HR-консультантка, авторка тренінгових програм управлінського розвитку, дуже важливо розуміти емоційні стани людей і усвідомлювати, що з ними відбувається. Але не варто повністю занурюватися у стан людини й відчувати на собі всі її переживання та біль.

Тому у 2021 році треба приділяти увагу розвитку такого скіла як емпатія й у HR-відділу, керівників, і у співробітників, оскільки міжособистісна комунікація і співчуття колег дуже важливі.

Ще одна причина розвивати емпатію у 2021 році — підвищення продуктивності співробітників. Згідно зі звітом Business Solver Workplace Empathy Monitor, прояв співчуття безпосередньо впливає на продуктивність, лояльність і залученість співробітників. 92% фахівців з персоналу зазначають, що емпатія, доброзичливе ставлення до співробітників, співчуття — основні чинники для утримання персоналу.

Топменеджменту компанії також не менш важливо розвивати навички емпатії. За даними дослідження DDI, співчуття вважається найбільш важливим фактором у загальній ефективності лідерства.

Підсумок: 2020 рік показав, що немає нічого важливішого за людей. Тому у 2021-му роботодавцям потрібно переглянути способи підтримки й заохочення співробітників. Такий емпатичний підхід допоможе мотивувати та надихати їх на ефективнішу роботу.

2. Диджиталізація процесів і штучний інтелект

Впровадження технологій в процеси HR та рекрутингу має фундаментальне значення для оптимізації процесів. Щорічно компанії втрачають до одного трильйона доларів через неправильне виконання завдань. У 2020 році перед HR-відділом постало завдання швидко адаптуватися й управляти змінами. Додатково до цього, у багатьох команд зменшилася кількість колег і ресурсів для виконання роботи.

Використання сучасних технологій у роботі не тільки підвищує особисту ефективність, але й дозволяє оптимізувати процеси та заощадити час, ресурси, фінанси. За даними IBM, понад 66% керівників вважають, що автоматизація HR-процесів підвищує якість роботи HR-департаменту.

Різні рішення для автоматизації, наприклад ATS або HRM-системи, можуть позбавити HR-департамент і рекрутерів від монотонної роботи й дати можливість сфокусуватися на важливих завданнях.

Технології штучного інтелекту дають можливість визначати ризик звільнення співробітника, завдяки чому цього можна буде уникнути. Наприклад, HRM-система Hurma аналізує величезну кількість показників і попереджає фахівця з управління таланту про те, що співробітник знаходиться у зоні ризику. Крім того, штучний інтелект допомагає і в рекрутингових процесах, визначаючи найкращого кандидата.

Підсумок: загалом диджиталізація вже давно вважається більше необхідністю, ніж трендом. У 2021 році вона буде продовжувати використовуватися в процесах онбордингу за допомогою чат-ботів, рекрутингу, навчанні, розвитку співробітників тощо.

3. Навчання — основа успіху

Продовжуємо наші тренди такими важливими складовими як навчання, підвищення кваліфікації та розвиток hard skills. Розвиток HR-департаменту в компанії надасть фахівцям з найму й управління талантами той самий досвід, необхідний для успішної роботи над розвитком компанії у 2021 році.

На розвитку яких навичок потрібно буде зосередитися HR-ам?

1. Робота з даними та ухвалення рішень на основі аналітики

У 2021 році HR-ам важливо не тільки відстежувати статистику за процесами, а й вміти її аналізувати, а також ухвалювати важливі рішення на основі отриманої інформації. Тільки 34% HR-фахівців покладаються на дані й показники при ухваленні рішень, а інші ж діють наосліп, що не завжди приводить до успіху.

Спираючись на аналітичні дані, можна оптимізувати набір талантів, підвищити залученість і мотивацію співробітників, утримати фахівців. За даними hibob, є три ключові сфери, де аналітика допоможе визначити проблемні зони й сформувати стратегію.

Трохи цифр:

  • HR-аналітика може підвищити ефективність ухвалення рішень на 25%.
  • Понад 50% компаній обмежені в можливостях використовувати дані щодо кандидатів для прогнозування та підвищення пріоритетів бізнесу.
  • 71% компаній вважають HR-аналітику найбільш пріоритетним завданням.

2. Розробка стратегії з управління талантами в компанії

Основа успіху будь-якого бізнесу — кваліфіковані співробітники, залучені в робочий процес і мотивовані на результат. Щоб в компанії працювали саме такі фахівці, HR-менеджеру дуже важливо розуміти, як розробити успішну і дієву стратегію управління талантами в організації. До цієї стратегії належить впровадження інструментів для оцінки персоналу, розробка індивідуальних планів розвитку, системи наступності, перегляд процесу Performance Review тощо.

3. Цифрова грамотність

Прийняття нових цифрових процесів і диджиталізації, про яку ми говорили вище, допомагає підвищити ефективність управління персоналом, реалізувати стратегію і вплинути на бізнес, використовуючи технології.

Підсумок: знання з цих галузей допоможуть HR-фахівцям розробити повноцінну систему управління талантами у себе в компанії й вивести бізнес на новий рівень.

4. Модель роботи «remote first»

Люди вже настільки звикли до роботи з дому, що здається, ніби так було завжди й взагалі, «що за дикість щодня їздити в офіс?» Несподівано дистанційка стала єдиним способом роботи, й більшість людей оцінило, наскільки це зручно. Саме тому велика кількість всесвітньо відомих компаній стали дотримуватися моделі «remote first» — дистанційна робота в пріоритеті.

Наприклад, Марк Цукерберг, засновник Facebook, заявив, що до 50% співробітників зможуть працювати віддалено протягом наступних 5-10 років. Twitter також не планує примушувати співробітників повертатися в офіс. А для фахівців, які захочуть працювати з офісу, будуть облаштовані всі умови з урахуванням заходів безпеки.

Підсумок: віддалена робота вже нікуди не подінеться. Тому дуже важливо максимально до неї адаптуватися, використовуючи технології, автоматизуючи рутину, щоб більше часу приділяти підвищенню залученості співробітників на remote work.

5. Досвід співробітників (Employee Experience)

96% фахівців з управління персоналом вважають, що досвід співробітників стає все більш важливим. А з COVID-19 концепція досвіду співробітників трохи змістилася в бік життєвого досвіду, який не пов’язаний з офісом або фізичною присутністю в команді. За даними McKinsey, у 2021 році компаніям потрібно зосередитися на створенні сильного лідерства і довірчих відносин зі співробітниками та кандидатами. Для цього слід переглянути досвід співробітників, методи взаємодії з ними й «плюшки», які пропонує компанія.

Основну увагу, у зв’язку з подіями 2020 року, потрібно приділяти добробуту співробітників і наданню різних пільг. Наприклад, за даними дослідження Hartford Future of Benefits Study, 52% співробітників хотіли б отримати оплачуваний вихідний, 48% — страхування, 56% — програму допомоги співробітникам і 51% — психологічну підтримку.

Підсумок: у 2021 році потрібно розвивати у себе в компанії ті напрямки, які важливі для ваших співробітників. Сюди можна віднести програми навчання фахівців, компенсації та пільги, прозорість у процесах, інтуїтивні інструменти й технології тощо. Це допоможе HR-департаменту покращити досвід співробітників у компанії.

Короткий summary трендів у HR

У 2021 році HR-фахівцям варто зосередитися на розвитку і прояві емпатії до співробітників, навчанні, впровадженні сучасних технологій у процеси адаптації та, звичайно ж, на розвитку внутрішнього і зовнішнього бренду роботодавця.

Крім того, не варто забувати про автоматизацію, яка також вважається головним трендом. Саме з її допомогою ви зможете звільнити час для виконання важливих, стратегічних завдань.


Читайте також