Хочете дізнатися, як реалізовано процес підготовки майбутніх співробітників в компанії Метінвест? І чому співпрацювати з навчальними закладами можуть не тільки гіганти, але й невеликі компанії? Знайдіть відповіді в цьому інтерв'ю.

Щоб слідувати трендам, мало про них говорити. Потрібно розуміти, як реалізувати нове на практиці. І тут на допомогу приходить досвід інших компаній.

Work.ua звернувся з проханням розповісти про досвід програм дуального навчання до керівника проєктів корпоративного університету Групи Метінвест Євгенії Савенко.

Євгенія Савенко
Євгенія Савенко
керівник проєктів корпоративного університету Групи Метінвест

— Коли компанія Метінвест почала брати участь у програмах дуального навчання? Чому було ухвалене таке рішення?

— Практика працевлаштування випускників навчальних закладів показує різний рівень знань та умінь молодих фахівців. Але зазвичай їхня кваліфікація не відповідає сучасним вимогам бізнесу. У зв’язку з цим ми стикаємося з проблемою перенавчання випускників вже на підприємствах, а отже — додатково витрачаємо час і кошти.

На обсягах такої компанії як Метінвест, це досить великі витрати. Тому ми зацікавлені в тому, щоб студенти отримували необхідну кваліфікацію під час навчання та після випуску могли стати до самостійної роботи якнайшвидше. Вже багато років компанія на національному рівні активно бере участь у різних проєктах, пов’язаних з актуалізацією змісту і підвищенням якості освіти. Ми починали з розробки професійних та освітніх стандартів і логічним продовженням стала наша участь у пілотуванні дуального навчання.

Вперше підприємства Метінвест приєдналися до загальноукраїнського пілотного проєкту з впровадження дуального навчання до профтехосвіту в 2017 році. У проєкті брали участь три підприємства (з Маріуполя, Запоріжжя, Кривого Рогу), три ПТУ і 39 учнів.

Пілотні проєкти з вишами почалися в Україні тільки у вересні 2019-го. Ми почали «пілоти» в тих же трьох містах. Учасниками стали 5 підприємств, 3 виші й близько 40 студентів.

У 2020 році серед «пілотів» були вже 7 підприємств, 7 навчальних закладів та 290 студентів.

— Які професії/спеціальності обираєте?

— Професії та спеціальності вибираються, зважаючи на потреби підприємств в молодих фахівцях. Нині це дефіцитні на ринку праці професії або професії з великою плинністю кадрів. З робочих: слюсарі, електромонтери, машиністи теплотяга, машиністи крану, оператори поста управління. Для спеціалістів охоплюємо такі напрямки: металургія, збагачення корисних копалин, електроенергетика, механіка, машинобудування, автоматизація, зварювання, економіка та фінанси.

— Який підрозділ у вашій компанії займається організацією дуального навчання?

У керівній компанії за цей напрямок відповідає корпоративний університет, на підприємствах — служби навчання та розвитку.

— Як в цілому організовано процес: чи укладаються тристоронні договори з навчальними закладами та студентами, чи беруть участь співробітники компанії в розробці навчальних програм? З якого курсу берете студентів та як їх відбираєте? Який відсоток часу вони проводять на виробництві? Чи оплачується студентам цей час?

— Процес організований відповідно до державних Положень про організацію дуального навчання в професійно-технічній і вищій освіті. Підприємства укладають двосторонні договори з навчальними закладами про співробітництво в рамках дуальної освіти й тристоронні договори зі студентами. Строкові трудові договори укладаються тільки зі студентами вишів. Учням ПТУ оплата за практичну частину навчання здійснюється через навчальний заклад.

Експерти підприємств спільно з викладачами розробляють навчальні плани та програми. Головне завдання — побудувати програму таким чином, щоб практична частина логічно продовжувала теоретичну і закріплювала теорію на практиці.

З учнями ПТУ починаємо працювати з першого курсу — набираються окремі групи на дуальне навчання. Зі студентами вишів поки пробуємо з   3-4-го курсу. Проводимо співбесіди, також беремо до уваги успішність в університеті та участь в інших наших корпоративних проєктах і активностях.

Баланс практики й теорії при дуальному навчанні для учнів ПТУ сягає 70/30, для студентів вишів — 60/40

Час практичного навчання на підприємствах обов’язково оплачується.

— У чому бачите вигоди для компанії від дуального навчання? Чи всі очікування від нього виправдалися?

— Головна вигода — це цільова підготовка молодих фахівців ще під час навчання, що зводить до мінімуму перенавчання після випуску, а також скорочує період адаптації на виробництві після працевлаштування.

Поки складно сказати про виправдані очікування, тому що це не швидкий процес. З вишами перші результати ми побачимо у 2023 році.

Щодо ПТУ — влітку 2020 року ми працевлаштували 55% перших пілотних випускників. Керівники відзначили, що їхня готовність до самостійної роботи вища, як порівняти зі звичайним навчанням. Спостерігаємо, як випускники адаптуються і напрацьовують професійні навички.

— Як ви вважаєте: чи можуть у дуальному навчанні брати участь невеликі підприємства/організації?

— Цілком. Не має значення якого масштабу організація, головне — щоб була можливість розробити програму навчання і закріпити за студентом висококваліфікованого наставника.

— Опишіть коротко M.Student Champ і його зв’язок з дуальним навчанням.

— Студентський кейс-чемпіонат M.Student Champ ми реалізуємо щорічно, починаючи з 2017 року. Проєкт спрямований на виявлення та залучення до компанії найкращих студентів вишів і коледжів. Суть проєкту така:

  1. Підприємства визначають актуальні теми кейсів (проєктів), спрямованих на підвищення операційної ефективності в різних функціональних напрямках.
  2. Студенти вибирають тему і розробляють проєкт. Протягом усієї проєктної роботи з ними займається ментор (експерт) від підприємства.
  3. У підсумку студенти презентують свої рішення вищому керівництву. Найкращі отримують можливість пройти практику, дуальне навчання або працевлаштуватися на підприємства.
Тому можна сказати, що чемпіонат виконує роль кар'єрного ліфта
студентів в компанію.
Ставши нашими співробітниками, молоді фахівці отримують цілий ряд
можливостей, так як Метінвест приділяє багато уваги професійному
і кар'єрного розвитку співробітників, яким цікаво розвиватися разом з
компанією.
Тому можна сказати, що чемпіонат виконує роль кар'єрного ліфта
студентів в компанію.
Ставши нашими співробітниками, молоді фахівці отримують цілий ряд
можливостей, так як Метінвест приділяє багато уваги професійному
і кар'єрного розвитку співробітників, яким цікаво розвиватися разом з
компанією.

Тому можна сказати, що чемпіонат виконує роль кар'єрного ліфта студентів в компанію. Ставши нашими співробітниками, молоді фахівці отримують цілий ряд можливостей, тому що Метінвест приділяє велику увагу професійному і кар'єрному розвитку співробітників, яким цікаво розвиватися разом з компанією.

роль кар'єрного ліфта
студентів в компанію.
Ставши нашими співробітниками, молоді фахівці отримують цілий ряд
можливостей, так як Метінвест приділяє багато уваги професійному
і кар'єрного розвитку співробітників, яким цікаво розвиватися разом з
компанією.
Тому можна сказати, що чемпіонат виконує роль кар'єрного ліфта
студентів в компанію.
Ставши нашими співробітниками, молоді фахівці отримують цілий ряд
можливостей, так як Метінвест приділяє багато уваги професійному
і кар'єрного розвитку співробітників, яким цікаво розвиватися разом з
компанією.


Читайте також



Щоб залишити коментар, потрібно увійти.