Work.ua попросив команду курсів першої допомоги Save a Life розповісти про те, як компанії можуть одночасно й згуртувати колектив, й подбати про те, щоб співробітники правильно реагували на травми, кровотечі, втрату свідомості й зберегли життя собі та іншим. Та хай ці знання вам ніколи не знадобляться.

Михайло Думнич
Михайло Думнич
засновник та головний інструктор курсів першої допомоги Save a Life

З вогню та в полум’я — приблизно так почуваються українці після того, як пандемія Covid-19 перетекла в повномасштабне вторгнення рф. Знайомий усім work-life balance вимушено перетворився на war-work-life balance з постійними повітряними й буденними тривогами.

Глобальні соціальні зміни не могли не зачепити й сферу корпоративного життя. Українському бізнесові довелося швидко усвідомити власну відповідальність перед людьми, які в них працюють, та суспільством загалом.

Тож соціальна свідомість разом із турботою про добробут команди стали новою нормою й маркером підтримуючої, екологічної поведінки компанії у полі корпоративної культури. Цінність спільних з колегами активностей значно зросла — люди втомилися від повсякденних викликів, обмежень і небезпек.

Роботодавці, зі свого боку, стали більше прислухатися до потреб працівників, зокрема, піклуватися не лише про фінансову стабільність та кар'єрне зростання, але і про ментальне та фізичне здоров'я персоналу.

На тлі популярних універсальних командотворчих активностей, як-от вечірок, пікніків, квест- чи бізнес-ігор, корпоративні курси першої допомоги виглядають перспективним новачком. То чому ж компанії все частіше їх вибирають?

Курси домедичної допомоги: що це й навіщо

Ці заняття переважно розраховані на дорослих слухачів. Під час навчання інструктори розповідають, як рятувати життя в побутових та надзвичайних ситуаціях.

Зазвичай це групові тренінги з теорією та практикою, досить динамічні, бо охоплюють широке коло тем: від судом, удавлення і втрати свідомості до інсультів, інфарктів, травм і кровотеч. Учасники тренуються надавати допомогу на спеціальних манекенах або в парах (одне з одним).

Кілька останніх років бізнеси активно цікавляться цим видом командного дозвілля. У реаліях сьогодення компанії вибирають їх як формат тимбілдингу, ймовірно, послуговуючись двома мотивами: курси стають або вимушеним кроком (через страхи воєнного часу), або ж свідомим вибором.

За другого варіанту, роботодавці вирішують перетворити працівників на потенційних рятівників і в такий спосіб закрити одразу дві актуальні потреби — створити для них додаткове відчуття безпеки на роботі й поза нею, корисно і командотворчо провести час.

Поділюся однією історією. Минулого місяця до нас звернулася компанія, яка займається перевіркою безпеки будівництв. У чоловіка, який у них працював, під час виїзду на обʼєкт сталися судоми. Команда намагалася його стримувати за руки-ноги, але він усіх розкидав — чоловік кремезний за статурою. Декілька людей травмувалися, бо допомагали йому неправильно. Потім власник компанії ділився, що вони й так збиралися сходити на курси першої допомоги командою, бо така специфіка роботи. А тут ще сталася війна і випадок з працівником — все це разом підштовхнуло більше не зволікати.

Чим курси першої допомоги корисні для компаній і працівників

Люди більше довіряють компаніям, що дають корисні бенефіти й реально про них піклуються. А навички допомоги знадобляться завжди.

  1. Курси першої допомоги мають значний потенціал, щоб краще згуртувати та здружити колектив, особливо в умовах віддаленої роботи й фрилансу. Наприклад, якось на корпоративний курс прийшла компанія адвокатів, бо хвилювалася за свою колегу: дівчинка часто втрачала свідомість на роботі й працівники не знали, що з нею робити, як правильно допомогти. Вони замовили курс, щоб обʼєднати команду і навчитися їй допомагати.
  2. Допомагають тренувати життєву стійкість: коли працівники проживають неприємні уявні ситуації, то морально готуються до них у реальному житті та вже знають, як діяти.
  3. Тренінги допомагають побудувати додаткову психологічну опору для членів робочого колективу, одночасно виконуючи суспільно корисну функцію. Адже що більше людей мають навички першої допомоги, то безпечнішим стає середовище загалом.
  4. Такі неформальні зустрічі позитивно впливають на психологічний клімат у компанії та допомагають покращити емоційний стан членів команди: після того, як люди разом пройшли курс, вони сприймають одне одного як надійних товаришів, на чию допомогу можна розраховувати, більше довіряють, щиріше комунікують.
  5. Вони досить універсальні — щоб навчитися допомагати людині в біді, не треба мати спеціальних умінь і знань, достатньо прийти на курс і потренуватися.
  6. Курси спонукають до взаємодії та діалогу: під час тренувань колегам вдається разом вирішувати нелегкі кейси (наприклад, чи поливати людину з перегрівом водою, або чи можна давати вдихнути нашатирний спирт, як хтось втратив свідомість тощо) та обмінятися власними думками й історіями.
  7. Це корисно і для мозку, і для тіла. Учасники курсів не лише слухають інформацію, але й багато рухаються, тренуючись діяти в різних сценаріях і виконуючи вказівки інструктора.

Отже, курси домедичної допомоги можуть стати цікавою і корисною альтернативою тимбілдингу, перетворити колег на команду та допомогти зміцнити зв’язок між роботодавцем і працівником.


Читайте також