Щодня більшість з нас стикається з потоком справ, які повинні бути виконані. Щоб не потонути під гнітом завдань й не забути про щось надзвичайно важливе, візьміть собі в союзники to-do-лист.

Століттями перевірений формат прекрасний у своїй простоті: визначаємо завдання, записуємо в порядку терміновості, а потім найприємніше — викреслюємо по мірі виконання.

Для тих, хто вважає списки марною тратою часу чи занудством, Work.ua наводить вагомі аргументи. Отже, списки потрібні, щоб...

Зменшити тривогу

Скільки разів ви повторювали: «У мене мільйон справ, як все це встигнути?!».

To-do-лист допоможе позбутися від цього безглуздого закляття і ослабить паніку.

Діючи послідовно, крок за кроком ви впораєтеся зі здавалося б нездійсненною купою справ та знизите рівень стресу.

Нічого не забути

Мозок набагато ефективніше залучає пам’ять, орієнтуючись на зрозумілу систему. Неважливо, чи плануєте ви відпустку, чи готуєтесь до важливого проекту: якщо напишете список, детально обдумавши всі кроки, які допоможуть виконати завдання, то відчуєте, що готові до його вирішення.

Розставляти пріоритети

Послідовне виконання списку гарантує, що ви зосередитеся на найбільш важливих речах, не спокушаючись почати з того, що зробити легше. Приємний бонус: згодом ви виявите, що в продуктивному розпорядку дня знайдеться більше часу, щоб встигати робити те, що вам подобається.

Координувати завдання

Не забувайте, що кожен раз, починаючи нову справу і перемикаючись на щось інше, ви витрачаєте додаткові хвилини. Економте час, виконуючи блоки схожих завдань: здійснити всі дзвінки, відповісти на всі мейли, сплатити всі рахунки тощо. Що залишиться незавершеним в кінці дня, може бути перенесено на завтра, коли ви відсортуєте невиконані пункти.

Відстежувати прогрес

Викресливши усі реалізовані завдання або поставивши біля них галочки, ви відчуєте дивне почуття виконаного обов’язку навпіл з радістю. Запам’ятайте його і наступного разу згадка про нього надихне вас на реалізацію справ зі списку і допоможе підтримати мотивацію.

Як складати списки справ

  1. В першу чергу виберіть зручний для себе формат — електронний або паперовий. У кожному є свої переваги та особливості, тож тут — тільки справа смаку.
  2. Коли все записується, воно потребує систематизації. Визначте, що важливіше і виносьте вперед. Що менш — вниз.
  3. Будьте реалістами, коли складаєте списки справ: не додавайте собі додаткових клопотів в завантажені дні, а великі справи намагайтеся розбивати на більш дрібні.
  4. Якщо, припустимо, у вас є справа, у якої немає часових рамок, то зробіть окремий список для таких справ і запишіть її туди. Просто переносячи цю задачу день у день ви зіпсуєте собі настрій.
  5. Зверніть увагу на справи, які ви постійно відкладаєте, і які мають чіткі терміни. Намагайтеся робити їх в першу чергу.
  6. Окремо можна винести список покупок на місяць, заходів та важливих подій.

Завжди пам’ятайте, що список справ — це лише нагадування та допомога вашій голові, але ніяк не ворог. Не записуйте нездійсненну купу справ і не турбуйтеся, якщо щось не встигли. Спробуйте побачити в ньому союзника і тоді він точно піде вам на користь.

Маленький лайфхак: додавайте кожен день у свій список справ який-небудь дріб’язковий пункт, який легко виконати — потягнутися, посміхнутися, прокинутися. Викресліть його і зрозумійте, що вам все до снаги!


Читайте також