Отже, ви хочете, щоб колеги вас поважали, начальство прислухалося, підлеглі брали приклад? Щоб цього домогтися, доведеться багато й постійно над собою працювати. І хоча всі знають правило про те, що спочатку ви працюєте на авторитет, а потім він працює на вас, немає нічого постійного. Підтримувати свою репутацію потрібно кожен день, включно з тим, щоб стежити за чистотою своєї мови.

Золоте правило моральності

Знайомі слова: «Не роби іншим того, чого не бажаєш собі»? Саме вони й повинні бути вашою дороговказною зіркою у відносинах не тільки з колегами, але й з усіма, хто вас оточує.

Пам’ятайте, що кожне слово і дія тягнуть за собою наслідки. Якщо ви не хочете, щоб вас сприймали грубим або недружнім, просто не будьте грубим і недружнім :)

  • Відповідайте на питання зрозуміло і розгорнуто.
  • Допомагайте, коли без вас ніяк.
  • Відмовляйте обґрунтовано і чесно.
  • Не брешіть.

Навіть просто виконуючи ці 4 пункти, ви вже непогано зміцните свій статус приємного й чуйного колеги.

Залиште сарказм до кращих часів

Сарказм — не найкраща мова для спілкування з колегами. Навіть якщо вам здається, що вас оточують самі однодумці та вірні друзі, не забувайте, що робота — це робота. І якщо ви можете дозволити собі гострий жарт наодинці з колегою або навіть начальником, це не означає, що ви можете озвучувати його в присутності інших колег.

Потрібно розуміти, що у кожної людини вже є репутація, й своїми недоречними жартами ви можете серйозно її зіпсувати.

Слухати й говорити

Щоб налагодити відносини з колегами, потрібно навчитися їх чути. І чути не тільки їхні запитання, а й відповіді. Що уважніше ви будете ставитися до прохань або коментарів інших людей, то більша ймовірність, що вони теж навчаться вас правильно чути.

Освоїти майстерність слухача допоможуть наші поради.

І головне — поважайте оточуючих, щоб домогтися зворотних почуттів і поводьтеся так, ніби ваша совість ніколи не спить :)


Читайте також