Теорія поколінь з’явилася в США ще в минулому столітті, згідно з нею, суспільство ділиться на різні покоління, яким притаманні певні якості. Безумовно, те, у якому соціально-культурному середовищі зростає й розвивається людина, має великий вплив на склад його розуму й характеру. І така сегментація дуже важлива в бізнесі, у тому числі для маркетингу та HR.

Але є цінності, які об’єднують усіх людей — будь-якої статі й будь-якого віку. Ось чому для того, щоби сформувати команду з представників різних поколінь, потрібно фокусуватися на тому, що їх об’єднує, а не на тому, що їх роз’єднує.

Розуміння цілей

Будь-якому працівнику треба розуміти мету, заради якої він працює. Абсолютно неважливо, скільки йому років, і де він виріс, яка в нього освіта. Якщо в людини є чітке розуміння того, навіщо він виконує ту чи іншу активність на роботі, у чому полягає його мета, як фахівця, у чому мета команди, це суттєво полегшує весь робочий процес.

Адже тільки в цьому випадку кожна дія стає осмисленою, а, значить, важливою.

Люди, які розуміють ціль, більш гнучкі на поступки, а також охочіше йдуть на допомогу колегам, бо це внесок у загальну справу, в одну мету.

Безпека та підтримка

Ще одна важлива особливість для співробітників усіх поколінь. Помилки на роботі роблять усі. Це повсякденна практика — зрештою, завдяки їм ми вчимося й рухаємося далі. Але коли робиш помилку, дуже хочеться підтримки й навіть більше — ще й допомоги, щоб усе виправити.

Якщо грамотно підтримувати в колективі толерантність до професійних промахів (але не до повторення однієї й тієї самої помилки!), це створить правильну культуру захищеності й дасть співробітнику змогу відчути себе важливим членом команди.

Повага

Повага — це пояснення причин, якщо щось зроблено не так; це похвала, якщо все відмінно; це підтвердження діями, що всередині колективу важлива думка кожного. Це також іноді щирі вибачення, якщо керівник перегнув палицю або був не мав рації.

Якщо керівник поважає кожного свого співробітника незалежно від віку, це об’єднує колектив і змушує команду працювати, як єдиний налагоджений механізм.

Можливість займатися тим, що подобається

Звісно, у кожній роботі є частина рутинного функціоналу, який є її невіддільним складником, але кожен керівник може зробити роботу свого співробітника цікавішою, дізнавшись, які ще сфери розвитку йому до душі.

Виходить ситуація win-2-win, коли виграють обидві сторони, отримуючи те, що їм потрібно.

Співробітник відчуває, що його чують і йому дають шанс розвиватися в найцікавішому для нього напрямку, а компанія отримує ресурс для реалізації проєктів.

Спільне дозвілля

Ніщо не об’єднує людей сильніше. Завжди можна знайти активність для маленьких корпоративних подій, які підійдуть для будь-якої вікової групи. Це можуть бути квіз-ігри, де знання кожного — це вклад у перемогу всієї команди, велодні або участь у марафонах, пікніки або майстер-класи.


Читайте також