У червні Work.ua та онлайн-школа англійської Englishdom презентували спільне дослідження англійської мови на ринку праці. Зʼясувалося, що знання іноземної дозволяє шукачам заробляти на 40% більше. А роботодавці, які шукають кандидатів із такою навичкою, здебільшого незадоволені їхнім рівнем володіння мовою.

Та чи готові компанії інвестувати ресурси в корпоративне вивчення англійської мови співробітниками? Ділимося результатами дослідження.

Шукачі нададуть перевагу компанії, яка пропонує корпоративну англійську

Одна з неочевидних проблем на ринку праці, про яку вже розповідав Work.ua — невідповідність між тими перевагами, які хотіли б мати співробітники, та бенефітами, які реально надають компанії. Тож найперше ми зʼясували, чи є корпоративна англійська цінною для шукачів.

Ми опитали понад 800 користувачів сайту, чи може такий бенефіт, як компенсація за заняття англійською мовою, мотивувати людину віддати перевагу компанії. 49% респондентів відповіли на це питання «Так, за інших рівних обставин це може бути перевагою». Відповідно, 51% шукачів вибрали варіант «Ні, мені б це не було б цікаво».

Не дивно, що так багато шукачів усвідомлюють цінність англійської. Адже попереднє дослідження показало, що 58% кандидатів не відгукувалися на привабливі вакансії, якщо в них вимагалося знання англійської.

Згуртування команди та мотивація співробітників — навіщо бізнесу корпоративна англійська

Як бачимо, корпоративна англійська може бути перевагою для шукачів як частина пакета бенефітів у компанії. Зважаючи, що нині ринок праці перебуває в стані дефіциту кадрів, коли кожен кандидат — на вагу золота, компаніям варто враховувати можливість використання цієї переваги.

Та чи роблять вони це? Опитування показало, що здебільшого роботодавці ніяк не сприяють вивченню англійської працівниками.

Опитування проводилося в червні 2024 року. У ньому взяли участь 564 роботодавці.

Опитування проводилося в червні 2024 року. У ньому взяли участь 564 роботодавці.

Насправді подолання дефіциту кадрів — далеко не єдине завдання, яке роботодавці вирішують із допомогою навчання іноземної працівників. Так, у Englishdom навчаються студенти з понад 700 компаній. Ось яка їхня мотивація:

  • Підвищення кваліфікації працівників.
  • Згуртування команди.
  • Підвищення мотивації та лояльності співробітників до компанії.
  • Розвиток бренду роботодавця.
  • Розширення соціального пакету (бенефітів).
  • Вихід на іноземний ринок.
  • Виступи співробітників на конференціях.

На корпоративну англійську можна розраховувати у великих компаніях з IT-сектору

Залученість компанії до розвитку працівників залежить від її розміру, галузі й інших чинників. Аналітика Englishdom показує, що:

  1. Майже половина роботодавців (41%), що надають співробітникам такий бенефіт як корпоративна англійська, є великими компаніями з понад 1 000 співробітників. Ще 39% становлять середні компанії. А от частка малого бізнесу найнижча — 20%.
  2. За галузевим розподілом компаній, що навчають співробітників англійської у Englishdom, найбільше із сектору IT, гуртової та роздрібної торгівлі, легкої промисловості, агро та благодійних організацій.
  3. Серед працівників, яких роботодавці навчають англійської — айтівці, менеджери з продажу, топменеджмент, HR-и, маркетологи тощо.
  4. У середньому співробітники компаній приділяють вивченню мови 6 годин на місяць.

Компенсація занять у школі чи спікінг-клаби на роботі: в якому форматі запровадити корпоративну англійську

Заохочення співробітників до вивчення мов має низку переваг для компанії, від підвищення кваліфікації працівників до розвитку бренду роботодавця. Але який варіант запровадити? Укласти договір із конкретною школою чи компенсувати заняття з викладачем за вибором працівника? Проводити періодичні спікінг-клаби в офісі чи запросити викладача для регулярних занять?

Опитування показало, що шукачів задовольнить будь-який запропонований роботодавцем варіант.

Опитування проводилося в червні 2024 року. У ньому взяли участь 599 шукачів.

Опитування проводилося в червні 2024 року. У ньому взяли участь 599 шукачів.

А ви мали досвід запровадження в компанії корпоративної англійської? Як це вплинуло на бізнес-процеси? Будь ласка, поділіться своїми думками в коментарях.