Уміння вибудувати відносини зі співробітниками — головна риса, яка відрізняє кращих лідерів від посередніх.

Work.ua ділиться головними комунікативними навичками першокласного боса, які допоможуть зробити з колективу суперкоманду.

1. Кажіть менше, слухайте більше

Люди не просто хочуть знати, що ви їх слухаєте, а хочуть бути почутими. Доведено, що бути уважним слухачем — одна з найважливіших рис успішного лідера. Ось чому варто постійно тренувати активне слухання й показувати, що ви чуєте слова підлеглого.

2. Будьте щирі

Кращі начальники не приховують власних помилок, не роздають порожніх обіцянок, які не можуть виконати, не діють потайки. Навпаки, щедро діляться інформацією і знаннями.

Відкритість зі співробітниками дає їм відчуття цінності, яке дуже важливо для побудови особливого клімату в команді.

3. Помічайте кожного співробітника

Чи було у вас коли-небудь відчуття після презентації або доповіді, ніби спікер звертався до вас особисто? Цим умінням володіють першокласні начальники. У вас не буде часу зустрітися з кожним співробітником компанії, однак взаємозв’язки (навіть звичайні) матимуть позитивний вплив на клімат у команді.

4. Знаходьте час на похвалу

Дослідження Гарвардського університету показало, що похвала команди прямо пропорційна її успіху.

Похвала має довгострокові наслідки та є вдалою інвестицією в команду.

Навіть низькопродуктивні команди радикально покращували свою роботу після того, як їх починали хвалити. Однак це не означає, що кращі лідери без кінця роздають похвалу. Тому що — дивіться наступний пункт.

5. Будьте конструктивними

У критичній ситуації вони відзначають і негативні моменти, але не вибухають гнівом, а спокійно роблять зауваження. Наступного разу, коли ви, як лідер, будете давати оцінку роботі підлеглих, спочатку подумайте, чи дійсно є спосіб виправити ситуацію, що склалася. Інакше це будуть порожні балачки.

6. Звертайте увагу на поради

Першокласні лідери не бояться визнати, що помиляються, тим більше, якщо вони на вершині ієрархії.

Виявляється, що кращі ідеї продукують найменш досвідчені співробітники. Новачки здатні бачити нове там, де око досвідчених колег уже нічого не помічає.

7. Не закривайте дверей

Якщо ви хочете ефективно керувати командою, усе починається з політики відкритих дверей. Створіть умови, які дозволять кожному в команді відчувати себе комфортно, обговорюючи на роботі помилки, ідеї або кар’єрні рішення.

Відчуття довіри має бути у всій організації.

Якщо ж у всій компанії цього немає, почніть зі своєї команди — ви ніколи не знаєте, на що здатні люди, і вас, можливо, здивує, наскільки швидко може поширитися ця культура.

8. Пояснюйте

Першокласні керівники знають, що кращих співробітників стимулює не тільки заробітна плата, і вони можуть об’єднати повсякденну складну роботу і пристрасть людей, які захоплюються своєю справою. Тому, коли лідер просить свою команду щось зробити або хоче «зарядити» співробітників, він прагне пояснити, чому потрібно виконати те чи інше завдання.


Читайте також