Головне завдання супровідного листа — привернути увагу HR-фахівця до вашого резюме, надихнути познайомитися з вами. Якщо рекрутер зацікавиться, він подивиться ваш профайл. А це вже перший крок до отримання роботи.

Згідно з даними цифрової платформи EnglishDom, 27% студентів вивчають англійську для роботи. І головні їхні цілі: отримувати вищу зарплату, вирости у кар’єрному плані або влаштуватися в міжнародну компанію.

У цій статті експерти онлайн-школи EnglishDom спеціально для читачів Work.ua розкажуть, як правильно написати супровідний лист англійською, щоб підвищити свої шанси привернути увагу рекрутера та отримати роботу мрії.

Матеріал буде корисним для фахівців, які хочуть працювати з англомовними замовниками й на міжнародні компанії, але переживають, що рівня Intermediate недостатньо, щоб скласти грамотний супровідний лист.

Три типи супровідних листів

Спочатку розберімося, які бувають супровідні листи.

1. Стандартний супровідний лист. Так званий лист-заявка. Він пишеться у відповідь на конкретну вакансію, яку розмістила компанія на сайтах з пошуку роботи або де-небудь у ЗМІ.

  • Якщо ви надсилаєте резюме електронною поштою, то писати супровідний потрібно в самому тілі листа.
  • Якщо ж ви відгукуєтеся на вакансію на Work.ua, то потрібно поставити галочку біля «Додати супровідний текст».

Це базовий варіант, про який ми детально розповімо трохи нижче.

2. Лист за рекомендацією. Рекомендація співробітника або партнера компанії дає шукачеві значну перевагу.

Якщо ви подаєте заявку за порадою знайомого, який працює в цій компанії, то вказати це потрібно відразу ж після привітання і знайомства.

I am writing at the suggestion of Jack White, PRD in ABC company, who said that your company might need a designer.
Я пишу за пропозицією Джека Уайта, PR-директора компанії ABC, який повідомив, що ваша компанія потребує дизайнера.

HR-фахівець зачепиться за ім’я в листі, тому розгляне резюме ретельніше. А якщо ваш знайомий ще й заздалегідь зв’язався з рекрутером і поручився за вас як за хорошого фахівця, то шанси отримати роботу зростають в рази.

3. Лист «на удачу». Буває і так, що компанія не шукає нових співробітників, але ви дуже хотіли б працювати саме в ній.

У такому разі ніхто не заважає вам надіслати резюме навіть без відкритої вакансії. Просто знайти контакти рекрутера й випробувати удачу. Зрозуміло, що шанси невеликі, але вони є завжди.

Головне — за допомогою супровідного листа зачепити HR-фахівця і довести, що ви дійсно професіонал і хочете працювати саме в цій компанії.

I know that there are no vacancies opened up in your company for now. But I would love to work for ABC, because I’m sure that it’s simply my dream work.
Я знаю, що зараз у вашій компанії немає відкритих вакансій. Але я був би радий працювати на ABC, тому що впевнений в тому, що це робота моєї мрії.

Досить складно дібрати слова, які одночасно і зацікавлять рекрутера, і не здадуться йому надмірно лестивими. Але якщо вийде привернути увагу, то HR як мінімум візьме ваше резюме на замітку і додасть його у свою базу можливих кандидатів на майбутнє.

Cover letter: принципи написання супровідного листа

Для початку розберемося, яким має бути супровідний лист. Є кілька правил, яких необхідно дотримуватися при написанні cover letter.

Не пишіть багато. 2-3 абзаци тексту — ідеально.

Супровідний лист — НЕ уривок з «Війни і миру». Його призначення — показати, на яку вакансію ви претендуєте і чому взагалі вважаєте, що можете на неї претендувати.

Рекрутер повинен прочитати його за 10-15 секунд. Більше часу на це він витрачати не буде.

Використовуйте переважно діловий стиль, обережніше з гумором.

Супровідний лист — це спроба виділитися на тлі інших резюме. Але будьте обережніші з гумором і нестандартним підходом. Не всі рекрутери таке люблять, багато хто з них зв’язаний жорсткими стандартами й може не сприйняти жарт.

Не варто використовувати канцелярські штампи. Наприклад:

I am writing to apply for the position of designer.
Прошу розглянути мою кандидатуру на посаду дизайнера.

Жива мова, але без панібратства — це найкраща стратегія.

Та якщо ви знайомі з рекрутером особисто, то цілком припустимо починати супровідний лист у вільному і розмовному стилі.

Наприклад, так:

Hi, Jane! Are you looking for a designer? Here I am.
Привіт, Джейн! Ви шукаєте дизайнера? Ось він я.

Не переказуйте резюме, а покажіть свій інтерес.

Витяги та фрази з резюме не підійдуть. Якщо HR прочитає CV, повтори й скопійовані речення можуть сильно зіпсувати перше враження.

У супровідному листі потрібно розповісти, чому ви цікавитеся вакансією і чим компанії вигідно найняти саме вас.

Переконайтеся, що в листі немає граматичних помилок.

Супровідний лист часто пишеться поспіхом, через це в ньому трапляються описки, зайві коми, неправильно використаний час і багато іншого. А це миттєво знижує рейтинг шукача в очах рекрутера.

Адже якщо фахівець зробив пару описок в тексті на два абзаци, то цілком можливо, що він так само халатно ставиться і до виконання своїх робочих обов’язків. Вичитайте лист кілька разів. Не потрібно поспішати, адже супровідний лист — це перше враження про вас.

Структура супровідного листа та приклади

Супровідний лист повинен бути невеликим, але в нього потрібно вмістити багато інформації. Тому не витрачайте час на довгі вступні фрази.

Привітання та представлення

«Dear Sir / Madam» вже пішли в минуле. Не потрібно підтримувати такий рівень формальності. Але багато хто їх використовує, тому що «так заведено».

Наш досвід говорить, що найкраще звернення — звичайні «Hi» або «Hello».

Hi, Mr Jackson.
Добридень, містере Джексон.

І дуже радимо знайти прізвище рекрутера, якому ви збираєтеся писати. Лист, адресований особисто, буде мати більше шансів на успіх, ніж написаний абикому, адже це наочно продемонструє ваш рівень зацікавленості.

Щодо звернень, рекомендуємо використовувати «Mr» для чоловіків і «Ms» для жінок. Саме «Ms», а не «Miss» або «Mrs». Тому що «Ms» не акцентує уваги на сімейному стані жінки та вважається стандартним зверненням у бізнесі.

Представлення ж варто зробити максимально простим.

My name is Yan Savchuk.
Мене звати Ян Савчук.

Але не варто використовувати структуру на кшталт «I’m Yan Savchuk», тобто «Я — Ян Савчук». Вона неформальна і припустима при особистому знайомстві, але для супровідного листа не підійде.

Інтерес

Наступний етап після привітання та представлення — показати, що ви зацікавлені в вакансії. Власне, можна прямо так і написати — це досить хороший хід.

I’m interested in the position of designer in your company.
Я зацікавлений у посаді дизайнера в вашій компанії.

Звичайно, є куди більш формальні фрази на кшталт «I am writing to you in response to your advertising» (Я пишу у відповідь на ваше оголошення). Але можна написати простіше, без зайвої «води». Повірте, рекрутери теж не люблять ці канцеляризми.

Опис досвіду і компетенцій

Вступна частина закінчилася — тепер основна. У ній необхідно переконати рекрутера в тому, що йому варто переглянути ваше резюме.

Тому дуже коротко, буквально у двох-п’яти реченнях, потрібно описати свій досвід і кваліфікацію. Ніяких конкретних вимог до цього блоку немає — головне, щоб написане стосувалося вимог вакансії. Адже якщо ви напишете про володіння німецькою та китайською мовами, а в вакансії потрібна тільки англійська, то користі від цього не буде.

Ось один з можливих варіантів опису досвіду і компетенцій:

I have 7 years of experience in design, high level of proficiency in Photoshop, Illustrator, InDesign, Sketch and CorelDraw. I reckon that my skill-set matches perfectly with your requirements.
Мій досвід у дизайні — 7 років. Я на високому рівні володію програмами Photoshop, Illustrator, InDesign, Sketch і CorelDraw. І вважаю, що мої навички повністю відповідають вимогам вакансії.

За бажання тут можна додати одне речення, яке ще сильніше показує вашу зацікавленість у вакансії. Наприклад:

It is the type of job I would like to get. My dream is to work with AAA-gaming projects, and your company is just perfect for it.
Це робота, яку я хотів би отримати. Моя мрія — працювати з ігровими ААА-проектами, і ваша компанія просто ідеальна для цього.

Адже основна мета блоку — показати, що ви дійсно зацікавлені в вакансії, а не просто кидаєте стандартний текст cover letter всім підряд. Постарайтеся зробити його максимально особистим, якщо це може доречно до конкретної вакансії. Покажіть, що ви дійсно натхненні вакансією і сповнені ентузіазму.

Заклик до дії

Тут приходимо до основної мети супровідного листа — щоб рекрутер прочитав резюме і запросив вас на співбесіду. У заклику ми дуже рекомендуємо не використовувати банальності. Ваш супровідний лист повинен виділятися серед інших.

Ось кілька прикладів того, як робити НЕ варто:

Taking into account my working experience, and strong leadership skills, I am sure that I would make an excellent addition to your team.
З огляду на мій досвід роботи та сильні навички лідера, я впевнений, що відмінно доповню вашу команду.

I look forward to discussing my qualifications.
Я з нетерпінням чекаю на подальше обговорення моєї кваліфікації.

Please find attached a copy of my resume for your consideration.
У прикріпленому документі ви знайдете копію мого резюме для ознайомлення.

Так, такі фрази можна використовувати. Але їх пишуть усі. Це стандартні канцеляризми, які ніяк не допоможуть виділити ваш супровідний лист і показують дещо незацікавлене ставлення до вакансії.

Краще написати більш розмовну фразу, але яка точно приверне увагу. Наприклад:

I’m eager to discuss with you the contribution I can make to your company. Please call me at 123-45-67 or email at [email protected].

Я б хотів обговорити з вами той внесок, який я можу внести в розвиток вашої компанії. Будь ласка, телефонуйте мені за номером 123-45-67 або пишіть на пошту [email protected].

***

I was interested in this position and I would like to work in your company. Please, if you have a test task, I’m ready to complete it as soon as possible, so that you are convinced of my competence and interest.

Мене зацікавила ця позиція і я б хотів працювати у вашій компанії. Будь ласка, якщо у вас є тестове завдання, я готовий виконати його найближчим часом, щоб ви переконалися в моїй компетентності та зацікавленості.

***

I think my style matches the style of your company, so we could help each other a lot. Please email me if you are interested in my resume and portfolio.

Мені здається, мій стиль збігається зі стилістикою вашої компанії, тому ми б могли добре допомогти один одному. Будь ласка, напишіть мені, якщо вас зацікавило моє резюме і портфоліо.

Без банальностей, без канцелярських штампів, зате з великим інтересом і закликом до дії.

Прощання

Звичайна ввічливість, але не варто використовувати тут обридлі фрази, що застаріли багато років тому.

Зараз практично ніхто не використовує «Yours sincerely» та «Yours faithfully» («Щиро ваш») в кінці листа. Хіба що в дуже і дуже формальних ситуаціях. Та й простіші фрази на кшталт «Thank you for your attention» («Дякую за увагу») теж звучать не дуже.

Найкраще підійде зв’язка з двох простих речень:

Thank you in advance. Best regards, Yan.
Заздалегідь дякую. З найкращими побажаннями, Ян.

Це все. У підсумку виходить короткий, але не банальний супровідний лист англійською. Він вигідно виділяється на тлі одноманітних листів з канцеляризмами й штампами, тому підвищує шанси кандидата на успіх.

В результаті вийшов готовий приклад для дизайнера з рівнем мови Intermediate.

Написати супровідний лист англійською нескладно. Але щоб він був дійсно ефективним і спонукав рекрутера прочитати резюме і запросити вас на співбесіду, його потрібно писати з розумом. І дуже бажано — з натхненням. Дотримуйтеся цих простих правил і ваша робота мрії стане трохи ближче.


Читайте також