Work.ua розповідає, які слова-фрази та сенси краще не включати до вакансії, щоб вона знайшла відгук серед потрібних вам кандидатів.

Якщо ви хоч раз замислювалися: як правильно скласти вакансію, чому так мало відгуків від шукачів, як зробити так, щоб вакансія працювала, — почитайте цю статтю.

«Шукаємо 20-річного професіонала з 15-річним досвідом»

По-перше, вік взагалі не варто вказувати. В Україні діє закон, за яким у разі розміщення дискримінаційної вакансії, наприклад, із зазначенням статі чи віку потенційного працівника, роботодавця можуть оштрафувати на 65 000 грн.

По-друге, пред’являти кандидатам нереальні вимоги — нечесно. Це стосується не лише вікових рамок, а й божевільного графіка роботи, фізично нездійсненних обов’язків та несумісних навичок.

Якщо ви дійсно зацікавлені в пошуку найкращого, чітко дайте зрозуміти, що саме потрібно робити кандидату, які знання та досвід він повинен мати. В рамках здорового глузду, звичайно: шукати одну людину, яка виконуватиме обов’язки 3 різних фахівців — означає отримати в рази менше відгуків і в рази більшу ймовірність, що новачок не впорається. Вам доведеться знову і знову повторювати пошук.

«В АМПТР потрібен ОРАП»

Абревіатури — це добре. Незрозумілі абревіатури — це погано. Якщо ви вказуєте у вакансії скорочені назви підприємства чи посади, переконайтеся, що вони точно будуть зрозумілі потенційним кандидатам.

Можливо, є сенс хоча б на початку тексту пояснити, що означає загадкові літери? Чи розшифрувати посаду у дужках? Інакше, як кандидат зрозуміє, що вакансія цікава і її слід прочитати?

«Шукаємо працівника на роботу для роботи»

Він же «касир/бармен/офіціант/адміністратор/працівник кухні», він же «інженер», він же «менеджер».

Назва вакансії — це головна гарантія, що ваша пропозиція дійде до потрібної аудиторії. Якщо з назви не зрозуміло, на кого конкретно чекають на роботі, шанси, що вакансію в принципі відкриють, значно знижуються. Краще чітко написати «Менеджер з продажу в інтернет-магазин», «Інженер-конструктор» або «Бармен».

«Не забирайте наш час, якщо...»

Так, часто на вакансії відгукуються абсолютно невідповідні претенденти. Так, ознайомлення з їхніми резюме забирає час. Але ні, це не виправдовує хамства. Фрази на кшталт «не забирайте наш час», «без фото резюме навіть не розглядатимуться» не викликають жодних позитивних почуттів і просто відштовхують. До того ж не лише невідповідних кандидатів, а й на цілком гідних фахівців.

Якщо ви хочете врятувати свій час та захиститися від шукачів, які не задовольняють ваших очікувань, краще максимально чітко та ясно опишіть те, що ви хочете побачити у резюме кандидатів, а не те, чого ви там бачити категорично не хочете.

А якщо ви зовсім втомилися від відгуків невлад, використовуйте тест для кандидатів або напишіть у вакансії, що розглядаєте резюме тільки з виконаним мінізаданням (відповіддю на якесь питання, особливою темою листа тощо). І якщо завдання не виконане, можете із чистою совістю не розглядати такі резюме.

«Терміново шукаЕмо дЕзайнера в дуже відОУ кАмпанію»

Граматичні помилки можуть стати фатальними. Перш ніж розмістити вакансію, перевірте її текст на одруки та помилки. Дайте його перечитати колезі або скористайтеся сервісами онлайн-перевірки.

Уявіть, що одна дрібна помилка може позбавити вас хорошого кандидата. Особливо якщо ви припуститеся її в заголовку вакансії.

Будьте уважні, намагайтеся максимально точно та чітко формулювати опис роботи та вимоги до кандидатів у вакансії. І нехай ваші пропозиції роботи завжди знаходять відгук у потрібної авдиторії.


Читайте також