Багато хто з нас хотів би отримати роботу мрії, яка буде приносити задоволення, розвиток і, звичайно ж, фінансову стабільність. Але іноді пошук стає досить складним процесом, який вимагає чимало зусиль і часу.

Полегшити завдання шукачам береться HR-директорка Анна Басюк.

Анна Басюк
Анна Басюк
Директор з персоналу компанії «ВОЛЯ»

1. Захопити увагу роботодавця

Працювати у найкращій компанії — природне бажання кожного з нас. Відповідно, ми повинні усвідомлювати, що кращі роботодавці отримують велику кількість відгуків на свої вакансії. Для того щоб не загубитися в потоці резюме на сайтах з вакансіями, проявіть індивідуальний підхід — повідомте про себе через інші канали.

Наприклад, ви можете написати на пошту рекрутеру з прикріпленим резюме або залишити повідомлення на кар’єрних сторінках компанії, а також постукати до HR у Linkedin або Facebook.

2. Чітка мотивація

Можливо ви вже неодноразово чули таку рекомендацію, проте вона залишається дуже актуальною. Кожному роботодавцю важливо розуміти, чого хоче кандидат, і коли під час інтерв’ю він отримує відповідь: «Я просто хочу розвиватися, не знаю — як, але хочу дізнатися щось нове» або «Я розгляну всі пропозиції, я можу робити все, мені все цікаво», то він розуміє, що конкретної мети, або напрямку розвитку у кандидата немає, а це означає, що йому навряд чи підійде ця вакансія, компанія.

Бажання розвиватися — це дуже добре, але краще звести ефемерне сприйняття до чітких очікувань. Перед контактом з роботодавцем слід поміркувати і сформулювати свої цілі та бажання. Можна вказати конкретну посаду, яка цікавить, або описати напрямок, в якому ви хочете стати експертом, або які конкретні навички отримати.

Також приємним бонусом для роботодавця буде ваше мотивоване бажання працювати саме в цій компанії або сфері.

3. У битві резюме переможе найсильніший

Будьте дуже уважні до свого резюме — це ваша візитівка та дорогоцінна перепустка на співбесіду. Професійний рекрутер проводить первинний скринінг резюме, в середньому, за 15 секунд. Якщо резюме «чіпляє», він переходить до більш докладного його вивчення.

Увагу рекрутера приверне яскраве резюме з елементами візуалізації. Останні три роки ця тенденція набирає обертів, і роботодавці хочуть бачити гарні, креативні резюме не тільки у дизайнерів, але й у фахівців з інших сфер.

Використовуйте графічні елементи для відображення рівня англійської або перед навичками, додайте логотипи компаній, де ви працювали, можна відобразити досвід роботи графічно або використовувати відповідні іконки під ваші хобі та захоплення.

Така візуалізація допоможе не тільки зробити резюме естетично гарним, але й структурувати його, щоб роботодавцю не потрібно було читати «талмуд» і шукати там потрібну для себе інформацію.

4. Підготовка до інтерв’ю

До кращого роботодавця просто прийти вчасно і мати гарний вигляд — недостатньо. Ознайомтеся з сайтом компанії, «кар’єрною сторінкою» сайту, сторінками в соцмережах. Там можна знайти не тільки інформацію про продукти, історію компанії, але й важливі деталі про корпоративну культуру, успіхи, кар’єрний розвиток на реальних прикладах, яскраві корпоративи, плюшки і програми лояльності для співробітників.

Також вам варто підготуватися власне до інтерв’ю: звичайно, кожне інтерв’ю індивідуальне і особливе, але є перелік стандартних запитань, які можуть виникати частіше за інші. Подумайте, як ви будете презентувати себе, які у вас є сильні сторони і зони розвитку, які ваші цілі на рік або на п'ять, що вас надихає в роботі.

Подумайте про рекомендації. Для деяких роботодавців це важливо, тому будьте готові назвати контакти людей, які зможуть вас порекомендувати. Також підготуйте перелік своїх запитань, оскільки ви вже ретельно ознайомилися з компанією і вакансією, вам є про що запитати.

5. Залишайтеся на зв’язку

Звичайно, після всіх етапів інтерв’ю ми сподіваємося на job offer, але іноді ми отримуємо відмову, і, звичайно, це зачіпає. Основна рекомендація — правильно сприймайте відмови і залишайтеся на зв’язку з HR. Не забувайте, що світ дуже тісний: і HR, і рекрутери постійно спілкуються один з одним і знаходяться у професійних спільнотах, де можуть ділитися хорошими шукачами і рекомендувати вас в інші компанії.

У кожного HR є пул кращих кандидатів, з якими він залишається на зв’язку і може в будь-який момент запропонувати нові можливості, коли переходить до іншої компанії або приймає нову вакансію в агентстві.

Отримавши відмову, подякуйте рекрутерові або HR за можливість зустрітися і приємне спілкування, домовтеся про те, щоб ваше резюме залишилося в базі даних, і в майбутньому вам запропонували інші вакансії, додайте рекрутера в соціальних мережах і побажайте успіху в пошуках відповідного кандидата (нам це завжди приємно ☺).


Читайте також