Work.ua дізнався у досвідченої рекрутерки Крістіни Голишевої, як зробити так, щоб IT-фахівець не пройшов повз вашу вакансію.

Христина Голишева
Крістіна Голишева
засновниця та Lead Recruiter у Hirey

IT-фахівці ніколи не читають опис вакансії повністю, а тільки шукають за ключовими словами те, що їм цікаво. Якщо нічого з того, що планували знайти, не виявлено, шанси рекрутера отримати бажане резюме близькі до нуля.

Так що ж IT-фахівці шукають в кожному описі вакансії? Як зробити наші вакансії дійсно привабливими для них?

Згідно з анонімним опитуванням понад ста тисяч IT-фахівців по всьому світу від Stack Overflow, найбільше розробників в описах вакансій турбують наступні п’ять речей.

1. Компенсація та бенефіти

Більшість роботодавців не готові називати конкретну суму зарплати. Як варіант, можна вказати у вакансії діапазон та уточнити, що остаточний розмір зарплати можна буде обговорити на співбесіді. Якщо говорити навіть про зарплатну «вилку» просто в описі позиції ви не можете, то хоча б вкажіть «Конкурентна зарплата». Найчастіше цього достатньо, щоб кандидат переконався, що ви дбаєте про матеріальну складову і готові відкрито обговорювати зарплату з шукачами.

Також важливо розповісти, які додаткові «плюшки» ваша компанія пропонує: бонуси за закриття метрик, відрядження, безкоштовні мовні курси. Таким чином ви покажете, що піклуєтеся про своїх співробітників, і привабите більше кандидатів.

2. Технології

Так, це те, на що кандидати звертають увагу першочергово, якщо чітко не вказана «вилка» зарплат.

В ідеальному описі позиції список технологій має виглядати не як вимоги до кандидата, а як інформація про те, які технології використовуються на проєкті. Не вказуйте занадто багато назв технологій — це може налякати кандидатів. У сучасних продуктах використовується колосальна кількість фреймворків, бібліотек і, найімовірніше, відразу кілька мов програмування. Навряд чи вдасться знайти того, хто вже встиг попрацювати з усім, що використовується у вашій компанії. Тому скоротіть кількість технологій до 5-7 (максимум — 10) та отримуйте більше якісних резюме!

3. Культура компанії

В останні роки рівень зарплат IT-фахівців продовжує зростати, офіси стають все красивішими, технології все новішими. Базові потреби шукачів задоволені з надлишком, тому зараз розробники більше націлені на нематеріальні аспекти роботи. Це місія компанії, цілі, цінності та культура. Перед рішенням змінити місце роботи розробники все частіше ставлять собі питання «Чи зроблю я світ кращим, якщо прийму цей офер?». Тому, крім опису проєкту, життєво важливо додати інформацію про 2-4 цінності компанії, поділитися вашою місією, досягненнями й показати, що ви робите світ кращим.

Інформація про проєкт або компанію повинна виглядати не сухим описом процесів, клієнтів. IT-фахівцям важливо зрозуміти, як саме вони зможуть вплинути на розвиток продукту, індустрії, зробити світ трохи кращим, а життя користувачів — простішим.

4. Можливості зростання

У розробників є жарт: перечитуючи код, який вони писали кілька років тому, вони знаходяться під враженням, ніби його створювала інша людина! А отже, за кілька років IT-фахівці ростуть дуже сильно в професійному плані, і зупинка в вивченні технологій на 6-12 місяців вже може негативно вплинути на їхній технічний рівень.

До того ж світ технологій, мов програмування, фреймворків розвивається зі стрімкою швидкістю. І фреймворк, який був найпопулярнішим і найоптимальнішим для використання на певному типі проєктів, вже за рік може стати андердогом. Відповідно, IT-фахівець не може дозволити собі втратити навіть кілька місяців, не навчаючись нового. Тому одним з головних критеріїв вибору стає можливість зростання всередині компанії.

Обов’язково додайте до опису вакансії те, що ваша компанія дбає про кар’єрне зростання співробітників: пропонує чіткий кар’єрний план, тренінги, менторинг-програми, можливість частково працювати на додаткових проєктах (щоб попрацювати з іншими технологіями). Це допоможе отримувати більше якісних відгуків!

5. Свобода

Успішність розробників вже давно перестали оцінювати кількістю рядків коду і годинами, проведеними в офісі. IT-спеціалісти за замовчуванням негативно ставляться до компаній, в яких час роботи чітко позначено, наприклад з 9 до 18. Такі вимоги частина розробників навіть вважає ознакою недовіри з боку роботодавця.

До того ж розробників відлякує, якщо в компанії обов’язково потрібно кожен день бути в офісі. Часи коронавірусу допомогли переглянути думку про віддалену роботу. Сьогодні нам довелося навчитися самостійно організовувати робочий простір і час вдома, і стало набагато простіше бути такими ж ефективними на дистанційці, як і в оупенспейсі. Ключові гравці в IT — Google, Facebook — перейшли на повну віддаленку до наступного літа, а деякі компанії, наприклад, Twitter, назавжди дозволили своїм співробітникам працювати дистанційно. Якщо ваша компанія дає можливість частково віддаленої роботи, обов’язково вкажіть це в вакансії.

Насправді в рецепті ідеальної вакансії для IT немає нічого складного! Опис повинен бути простим і зрозумілим

Це той опис, на аналіз якого IT-фахівець витрачає найменшу кількість часу, і знаходить всю потрібну інформацію про роботу: технології, рівень зарплати, культуру компанії, можливості зростання та умови. Також можна додати розділ про те, як виглядає процес співбесід у компанії, як побудовані перші місяці роботи на проєкті та який склад у майбутньої команди.

У наш технологічний час IT-фахівці відіграють важливу роль у розвитку бізнесу. Повірте, ефективний опис вакансій допоможе вам отримувати якомога більше якісних відгуків. І хто знає, можливо, ваш наступний кандидат стане українським Ілоном Маском!


Читайте також