Браян Андерс
Браян Андерс
директор з персоналу WorkSmart Systems

2020 рік наклав свій відбиток на всіх нас і в особистому, і професійному плані. Багатьом компаніям довелося скоригувати стратегію та процеси, щоб перейти від учорашнього «цифрового необов’язкового» до сьогоднішнього «винятково цифрового» світу.

Для HR-індустрії цей перехід виявився ще важчим. Кількість віддалених робочих місць через пандемію збільшилася на 135%. HR-фахівці першими зробили віртуальний перехід, працюючи з обмеженими командами й значним скороченням бюджету. Адже, попри економічну нестабільність у світі, підбір співробітників потрібний, як і раніше.

Відділи по роботі з персоналом відчули, що сьогодні віртуальний найм є пріоритетним. На початку цифрової трансформації тільки 16% ейчарів були готові адаптуватися до процесу підбору персоналу онлайн.

Але надзвичайно важливо якомога швидше пристосуватися до таких методів роботи, тому що ніхто не знає, коли ми відійдемо від віртуального формату та чи відійдемо взагалі.

Global Workplace Analytics прогнозує, що 25-30% співробітників будуть продовжувати працювати з дому кілька днів на тиждень до 2021 року. І компанії, які належним чином підготувалися до роботи з цифровими технологіями, отримають перевагу в залученні кращих фахівців.

У HR-менеджерів ще є час побудувати процес віртуального найму і домогтися максимального результату за допомогою цифрових технологій. Ось три поради, які допоможуть зробити це успішно.

Підтримувати кандидатів

У процесі віртуального найму важливо підтримувати атмосферу професіоналізму. Коли ви працюєте вдома, сидячи на дивані, то легко можете забути про формальності. Але рекрутери повинні не тільки дотримуватися стандартів компанії, але й надавати підтримку кандидатам, які, можливо, вперше проходять онлайн-співбесіду.

Для початку розкажіть претенденту на посаду, чого очікувати в процесі віртуального інтерв’ю. Надішліть йому запрошення на зустріч хоча б за два дні до події. Підтримуйте співрозмовника, якщо він постав перед технічними труднощами. Оскільки віртуальний найм є новим для багатьох, то кандидати оцінять таку турботу.

Підготовка допоможе почуватися більш невимушено на співбесіді, створити позитивний і корисний досвід прийому на роботу як для рекрутера, так і для кандидата.

Важливо зазначити, що корпоративна культура є важливим фактором для кандидатів при ухваленні рішення про працевлаштування. Ваша робота як рекрутера полягає і в тому, щоб відбивати корпоративну культуру. Підтримка і спільна робота свідчить про те, що у вашій кампанії вона позитивна.

Бути ініціативним

Попри те, що всі ми вже багато місяців використовуємо для спілкування віртуальні платформи, технічні збої ще можуть траплятися. Рекрутер повинен бути активним і мати план Б на випадок виникнення проблем під час співбесіди онлайн. Наприклад, варто обмінятися номерами телефонів зі співрозмовником перед відеодзвінком, щоб залишитися на зв’язку, якщо відмовила техніка або від’єднався інтернет.

Крім того, такі несподівані ситуації можуть показати, як кандидат реагує на труднощі та чи вміє їх долати. Просто спостерігайте: він мовчить і чекає, що ви виправите поломку, або намагається розв’язати проблему сам; залишається спокійним або хвилюється? Цілком імовірно, що вам буде важко оцінити співрозмовника і його поведінку так само добре, як можна зробити це при особистій зустрічі. Але в подібних випадках користуйтеся будь-якою можливістю, щоб дізнатися більше про те, як потенційні співробітники долають непередбачувані ситуації.

Пам’ятати про «м’які» навички

При проведенні віртуальної співбесіди дуже важливо звертати увагу на soft skills кандидатів. Оскільки світ знаходиться в безпрецедентній ситуації, рекрутери повинні визначати претендентів, які можуть ефективно працювати, попри мінливі умови.

Для віддаленки шукайте фахівців, які володіють сильними лідерськими якостями, здатністю до адаптації, комунікативними навичками й умінням працювати в команді.

У віртуальній розмові оцінити навички міжособистісного спілкування кандидатів складніше, але пам’ятайте про манери, зоровий контакт, мову тіла і про те, як вони поводяться під час співбесіди. Ці дрібні деталі й знаки того, ким люди є як професіонали, можуть дуже допомогти у визначенні, підходять фахівці компанії чи ні.

Оскільки ми не можемо спрогнозувати, як довго триватиме віддалена робота, краще підготуватися до того, що такий формат може проіснувати досить довго. І є два способи впоратися з викликами: залишатися в застої й дозволити проблемам наздогнати вас або використовувати їх як можливість для зростання.

Я пропоную використовувати цю ситуацію для зростання і покращення. Незалежно від того, як довго віртуальні процеси будуть в пріоритеті, вони все одно залишаться актуальними та стануть невіднятною частиною найму. Щоб забезпечити успіх вашої компанії — зараз і в майбутньому — знайдіть час, освойте віртуальні методи найму і використовуйте їх для залучення талантів та найкращих фахівців.


За матеріалами Inside INdiana Business


Читайте також