У наш час дуже поширені різноманітні спільноти — об'єднання людей зі схожими інтересами або цілями. І бізнес тут не виключення. Підприємці також створюють свої ком’юніті для нетворкінгу, обміну досвідом та об'єднання зусиль для зміни на краще своїх міст та країн. Адже, що кращий стан справ у містах, то вища їхня привабливість для інвесторів, то краще бізнесу в них.

Одне з найбільших бізнес-ком’юніті нашої країни — це Odessa Business Club, закритий клуб власників та перших осіб середнього та великого бізнесу півдня України. Місія клубу — формування в Україні та за кордоном позитивного образу та репутації Одеси як міста сприятливого для життя, інвестицій і ведення бізнесу. Учасників клубу об'єднують вищі корпоративні цінності, позитивна ділова репутація, а також прагнення до розвитку особистості, компанії й Одеси.

Співзасновник та голова Odessa Business Club —  Дмитро Казавчинський, керівник та власник сімейної компанії GST (охоронні пломби). Про таких як Дмитро кажуть: «Коли він все встигає?!» або «У чому його секрет?». І таке непомірне здивування дійсно виправдане.

Позитивний одесит встигає все. Разом із дружиною виховує чотирьох дітей, керує сімейною компанією, інвестує у ресторанний та розважальний бізнеси, підтримує національні проєкти (такі, як Дія.Бізнес | Одеса), поєднує представників великого бізнесу Одеси в Одеському діловому клубі, а з недавна ще й ініціював написання Економічної бізнес-візії Великої Одеси до 2050 року. 

Разом із цим усім Дмитро знаходить час на те, щоб просто радіти життю і дати інтерв’ю Work.ua.

Дмитро Казавчинський
Дмитро Казавчинський
керівник та власник сімейної компанії GST, співзасновник та голова Odessa Business Club  

— Дмитре, чому ви вирішили заснувати Odessa Business Club?

Тому що безмежно люблю Одесу.  Але просто любити Одесу недостатньо. Треба щось для неї робити.

— Що надихнуло вас впливати на долю свого міста? 

Десь три роки тому я познайомився з колишнім мером Барселони, котрий здійснював перенесення порту з центру міста. Є легка схожість Барселони та Одеси. Коли я побачив фотографії — що являла собою Барселона, де прямо в центральній частині знаходився вантажний порт та очисні споруди (якщо ви знаєте, зараз там великий акваріум), то був приголомшений. Сьогодні вони теж там, але знаходяться під землею. 

Коли мер розповідав про процес трансформації та показував фото до і після, мене це сильно надихнуло і змусило подумати, що ми можемо здійснити щось подібне.

— Яка роль бізнес-ком’юніті у трансформації міст та країни?

Я вірю, що бізнес здатен створити реальні зміни у країні. Цілком логічно, що для цього підприємці мають об’єднатися. У кожному місті. 

Для створення правової держави таких ком'юніті повинно бути якомога більше. І на цьому новому, більш високому рівні розуміння речей, можуть  вирішуватися завдання набагато складніші завдання. Наприклад, підтримка і відкриття національного проєкту з підтримки малого бізнесу «Дія.Бізнес» в Одесі.

— У чому користь від участі в бізнес-ком’юніті для самого бізнесу?

Почну трішки здалеку. Знаєте, чим довіра в Україні відрізняється від довіри в більш розвинених країнах? У нас її потрібно заслужити. Тоді як в розвинених країнах тобі довіряють відразу. А що ти з цією довірою зробиш, справа твоя.

Звинувачувати або засуджувати наше суспільство за такий підхід не можна, адже довіру в Україні вбивали протягом 70 років. Чому б нам не стати тими, хто це змінить? Щоб використовувати час і внутрішні ресурси, які ми витрачаємо на перевірки й страх, набагато ефективніше. 

— Розкажіть, будь ласка, трішки більше про Odessa Business Club. 

Я знайшов довіру в Одеському діловому клубі 4 роки тому. Цього часу для нас було достатньо, щоб усвідомити — ми не просто любимо наше місто. Ми хочемо позитивно впливати на нього. 

Зараз ті часи, коли між собою конкурують не тільки країни, а й міста. Ми є частиною цього процесу і хочемо брати участь в ньому на гідному рівні. З огляду на процес децентралізації, що почався у нашій країні, зараз найкращий час задуматися, куди ми рухаємося. Ми розуміємо, що це тривалий шлях. 

Наша задача — за життя побачити трансформації, які ми задумали.

— Як Odessa Business Club взаємодіє з владою?

Ми розробляємо і готуємо презентацію Економічної візії Великої Одеси 2050, але як бізнес не можемо бути повністю компетентні у створенні повного комплексу стратегії. Тому в цьому разі ми розглядаємо візійну частину і потім плануємо поєднати свої зусилля з містом і областю, щоб створити реальну стратегію. Потрібно чітко розділити поняття, щоб не створювалося враження, що Одеський діловий клуб зібрався і створив стратегію для всієї Великої Одеси. У цьому разі ми тільки виділили ті напрямки та цілі, які ми б хотіли з містом реалізувати.

Займатися таким питанням без узгодження з міською владою було б нерозумно. Стратегія потрібна, щоб всі учасники процесу розуміли, в який напрямок буде ефективніше скеровувати енергію. Одеса може розвиватися у всіх напрямках: логістичному, туристичному, розважальному. Стратегія потрібна, щоб ми домовилися, які напрямки для нас пріоритетні, де бізнес вже сьогодні може допомогти.

— Що це за проєкт — «Одеса 365»?

Мені неприємно, коли говорять, що відпочити в Одесі у сезон дорожче, ніж на деяких курортах. Бо на деяких курортах сезон триває 5, 7, 9 місяців. А в Одесі 2-3. 

Ми хочемо зробити Одесу містом радості та подовжити сезон — розпочинати його вже 1 квітня нашою одеською гумориною. Плануємо зробити по 10 подій на день, щоб вибір був і у туристів, і у місцевих мешканців.

Незабаром відбудеться перший Odessa Business Forum, де буде презентовано Економічну бізнес-візію.

— Що для вас успіх?

Мене часто питають, що для мене є найкращим показником успіху. Я — батько чотирьох дітей і хочу, щоб мої діти залишилися жити в Одесі. Щоб це було їхнє свідоме і добровільне рішення. Мабуть, для мене це найкращий показник успіху.


Читайте також