Розповідаємо, як курси першої допомоги поступово завойовують своє місце серед трендів тимбілдингу у соціально відповідальних компаній та чому так важливо зараз уміти надавати домедичну допомогу.

Work.ua попросив команду курсів першої допомоги Save a Life розповісти про те, як компанії можуть одночасно й згуртувати колектив, й подбати про те, щоб співробітники правильно реагували на травми, кровотечі, втрату свідомості й зберегли життя собі та іншим. Та хай ці знання вам ніколи не знадобляться.

З вогню та в полум’я — приблизно так почуваються українці після того, як пандемія Covid-19 перетекла в повномасштабне вторгнення рф. Знайомий усім work-life balance вимушено перетворився на war-work-life balance з постійними повітряними й буденними тривогами.
Глобальні соціальні зміни не могли не зачепити й сферу корпоративного життя. Українському бізнесові довелося швидко усвідомити власну відповідальність перед людьми, які в них працюють, та суспільством загалом.
Тож соціальна свідомість разом із турботою про добробут команди стали новою нормою й маркером підтримуючої, екологічної поведінки компанії у полі корпоративної культури. Цінність спільних з колегами активностей значно зросла — люди втомилися від повсякденних викликів, обмежень і небезпек.
Роботодавці, зі свого боку, стали більше прислухатися до потреб працівників, зокрема, піклуватися не лише про фінансову стабільність та кар'єрне зростання, але і про ментальне та фізичне здоров'я персоналу.
На тлі популярних універсальних командотворчих активностей, як-от вечірок, пікніків, квест- чи бізнес-ігор, корпоративні курси першої допомоги виглядають перспективним новачком. То чому ж компанії все частіше їх вибирають?
Курси домедичної допомоги: що це й навіщо
Ці заняття переважно розраховані на дорослих слухачів. Під час навчання інструктори розповідають, як рятувати життя в побутових та надзвичайних ситуаціях.
Зазвичай це групові тренінги з теорією та практикою, досить динамічні, бо охоплюють широке коло тем: від судом, удавлення і втрати свідомості до інсультів, інфарктів, травм і кровотеч. Учасники тренуються надавати допомогу на спеціальних манекенах або в парах (одне з одним).
Кілька останніх років бізнеси активно цікавляться цим видом командного дозвілля. У реаліях сьогодення компанії вибирають їх як формат тимбілдингу, ймовірно, послуговуючись двома мотивами: курси стають або вимушеним кроком (через страхи воєнного часу), або ж свідомим вибором.
За другого варіанту, роботодавці вирішують перетворити працівників на потенційних рятівників і в такий спосіб закрити одразу дві актуальні потреби — створити для них додаткове відчуття безпеки на роботі й поза нею, корисно і командотворчо провести час.
Поділюся однією історією. Минулого місяця до нас звернулася компанія, яка займається перевіркою безпеки будівництв. У чоловіка, який у них працював, під час виїзду на обʼєкт сталися судоми. Команда намагалася його стримувати за руки-ноги, але він усіх розкидав — чоловік кремезний за статурою. Декілька людей травмувалися, бо допомагали йому неправильно. Потім власник компанії ділився, що вони й так збиралися сходити на курси першої допомоги командою, бо така специфіка роботи. А тут ще сталася війна і випадок з працівником — все це разом підштовхнуло більше не зволікати.
Чим курси першої допомоги корисні для компаній і працівників
Люди більше довіряють компаніям, що дають корисні бенефіти й реально про них піклуються. А навички допомоги знадобляться завжди.
- Курси першої допомоги мають значний потенціал, щоб краще згуртувати та здружити колектив, особливо в умовах віддаленої роботи й фрилансу. Наприклад, якось на корпоративний курс прийшла компанія адвокатів, бо хвилювалася за свою колегу: дівчинка часто втрачала свідомість на роботі й працівники не знали, що з нею робити, як правильно допомогти. Вони замовили курс, щоб обʼєднати команду і навчитися їй допомагати.
- Допомагають тренувати життєву стійкість: коли працівники проживають неприємні уявні ситуації, то морально готуються до них у реальному житті та вже знають, як діяти.
- Тренінги допомагають побудувати додаткову психологічну опору для членів робочого колективу, одночасно виконуючи суспільно корисну функцію. Адже що більше людей мають навички першої допомоги, то безпечнішим стає середовище загалом.
- Такі неформальні зустрічі позитивно впливають на психологічний клімат у компанії та допомагають покращити емоційний стан членів команди: після того, як люди разом пройшли курс, вони сприймають одне одного як надійних товаришів, на чию допомогу можна розраховувати, більше довіряють, щиріше комунікують.
- Вони досить універсальні — щоб навчитися допомагати людині в біді, не треба мати спеціальних умінь і знань, достатньо прийти на курс і потренуватися.
- Курси спонукають до взаємодії та діалогу: під час тренувань колегам вдається разом вирішувати нелегкі кейси (наприклад, чи поливати людину з перегрівом водою, або чи можна давати вдихнути нашатирний спирт, як хтось втратив свідомість тощо) та обмінятися власними думками й історіями.
- Це корисно і для мозку, і для тіла. Учасники курсів не лише слухають інформацію, але й багато рухаються, тренуючись діяти в різних сценаріях і виконуючи вказівки інструктора.
Отже, курси домедичної допомоги можуть стати цікавою і корисною альтернативою тимбілдингу, перетворити колег на команду та допомогти зміцнити зв’язок між роботодавцем і працівником.
Читайте також
- Як підтримувати корпоративну культуру, коли не всі працюють в офісі
- 9 командотворчих дій, які підвищать рівень вашої віддаленої роботи
To leave a comment, you need to sign in.