Багато менеджерів відзначають, що зараз на одну вакансію претендують кілька кандидатів з різним рівнем досвіду і компетенцій. Це можуть бути студенти практично без досвіду і фахівці з багатим досвідом, які або потрапили під скорочення, або розглядають можливі варіанти зміни місця роботи.

HR-менеджер тепер не так активно пише першим в надії переманити фахівця. Тому варто активніше розвиватися як професійно, так і особистісно, ​​і навіть соціально — почати вести соцмережі, формувати свій особистий бренд.

Крок 1. Заявити про себе

Катерина Бандуровська
Катерина Бандуровська
HR-експерт з досвідом роботи 11 років HRM в ІТ та у рітейл сферах

Ймовірно, всі вже наслухалися фраз на зразок «ринок праці знову стає ринком роботодавця». Для багатьох шукачів це правда незвично. Навіть обурливо. Але що поробиш, історичні події, так би мовити, переживаємо.

Це ніби змінився «сімейний стан» багатьох із співробітників. І, на жаль, статус «все складно» і «в активному пошуку» накрив багато талантів з пристойних і не дуже українських і міжнародних компаній.

Тому доведеться зайнятися повноцінним маркетингом і продажами себе.

Перше — на повний голос дайте знати, що ви є. Наскільки це можливо в умовах карантину — в усі мережі.

  • Попередньо протестуйте елементарний запит у Гугл, що він видає у відповідь на ваше ПІБ.
  • Оновіть резюме, але ніяких курсів ПК, благаю. Лаконічно, чітко: досягнення, навички, проєкти.
  • Перевірте свої соцмережі — якщо ви раніше ними сильно не переймалися, саме час. Радикальні думки, картинки, висловлювання, які можуть зіграти проти вас як майбутнього співробітника, не зіграють на руку.

Одним словом, наведіть порядок із контентом. Ні для кого не секрет, що публічність у 21 столітті — це норма, а приватності не існує. Тому нехай ваша сторінка говорить про вас так, щоб ви б хотіли самі себе найняти.

Друге — не соромтеся свого становища. Повідомте всім своїм контактам, друзям, знайомим, навіть тим рекрутерам, яким колись гордо відмовили, що ви готові розглядати пропозиції.

Третє — працюйте над собою як над брендом. Розкладіть по поличках свій досвід. Знайдіть особливі моменти, в яких ви відзначилися, де ви впоралася з роботою краще за інших колег зі схожими навичками. Це, найімовірніше, одна з ваших сильних сторін. Виділіть це для себе і для своїх комунікацій з потенційними роботодавцями.

Все частіше роботодавець звертає увагу на супровідний лист. Але! Не про успішний успіх і бажання реалізувати свій потенціал в ефективній команді. А про реальні мотиви, ваші цілі та професійні навички, які будуть сприяти їхньому досягненню.

Зараз з боку компаній найідеальніший час найняти кращих з кращих.

Крок 2. Виявити ініціативу

Часом тільки заявити про себе — недостатньо. Не варто нехтувати активними діями та пишіть першими рекрутеру.

Дарина Горницька
Дар'я Горніцька
Director of Global Delivery Operations в Astound Commerce

Важливо вибудовувати правильну і довгострокову комунікацію з потенційним роботодавцем. Багато хто отримує запити з вакансіями від рекрутерів на пошту або в месенджери.

Якщо у вас була попередня історія комунікації, то буде простіше знову нагадати про себе і запитати, чи немає потреби в такому фахівці.

Завжди важливо підтримувати стосунки із компанією. Зараз це правило, як ніколи, актуальне.

Якщо ж претендент в активному пошуку і намагається влаштуватися на позицію в конкретній компанії, то варто приділити увагу заявці та добре підготувати своє резюме, портфоліо, супровідний лист або навіть рекомендації. Важливо виділитися на тлі інших кандидатів. Можливо, варто вказати і нові знання, які ви придбали за час карантину — сертифікати, тренінги та інше.

Крок 3. Пройти співбесіду вдало

Ви прислухалися до порад попередніх експертів, і вас покликали на співбесіду? Тепер поговоримо про те, як її вдало пройти.

Олена Плахова
Олена Плахова
Директор з корпоративних комунікацій компанії «Нова Пошта»

Тут все залежить від того, хто проводить співбесіду. Потрібно намагатися розуміти з тим, хто з вами говорить. Якщо екстраверт і холерик — говорити бадьоро, активно, про результати і так, ніби ви точно знаєте, що вже треба робити і як. Якщо флегматик — відповідно.

Важливо щоб друга сторона бачила, що ви «її людина».

Зараз більше підбирають за спільними цінностям. На цьому і тримайте фокус. Але точно нічого не вдавайте і не носіть «не свій» одяг. Це потім вилізе боком всім: вам буде нецікаво, роботодавцеві не буде подобатися результат. А в цей час по-справжньому «ваше» пройде повз, бо ви вже будете зайняті.

Зараз важливо тримати в фокусі одночасно все. Я не візьму непрофесіонала просто тому, що зараз у мене банально немає часу вчити. Я можу коригувати, але не навчати. При цьому людина точно повинна бути зі мною «однієї крові». Тому рекомендація така: soft skills повинні займати перше місце, професіоналізм — друге.


Читайте також