Висока конкуренція на ринку праці диктує нові правила поведінки. Тому Work.ua запитав у представників бізнесу з різних сфер, як вибудовувати комунікацію, щоб вас помітили.

Багато менеджерів відзначають, що зараз на одну вакансію претендують кілька кандидатів з різним рівнем досвіду і компетенцій. Це можуть бути студенти практично без досвіду і фахівці з багатим досвідом, які або потрапили під скорочення, або розглядають можливі варіанти зміни місця роботи.

HR-менеджер тепер не так активно пише першим в надії переманити фахівця. Тому варто активніше розвиватися як професійно, так і особистісно, ​​і навіть соціально — почати вести соцмережі, формувати свій особистий бренд.

Крок 1. Заявити про себе

Катерина Бандуровська
Катерина Бандуровська
HR-експерт з досвідом роботи 11 років HRM в ІТ та у рітейл сферах

Ймовірно, всі вже наслухалися фраз на зразок «ринок праці знову стає ринком роботодавця». Для багатьох шукачів це правда незвично. Навіть обурливо. Але що поробиш, історичні події, так би мовити, переживаємо.

Це ніби змінився «сімейний стан» багатьох із співробітників. І, на жаль, статус «все складно» і «в активному пошуку» накрив багато талантів з пристойних і не дуже українських і міжнародних компаній.

Тому доведеться зайнятися повноцінним маркетингом і продажами себе.

Перше — на повний голос дайте знати, що ви є. Наскільки це можливо в умовах карантину — в усі мережі.

  • Попередньо протестуйте елементарний запит у Гугл, що він видає у відповідь на ваше ПІБ.
  • Оновіть резюме, але ніяких курсів ПК, благаю. Лаконічно, чітко: досягнення, навички, проєкти.
  • Перевірте свої соцмережі — якщо ви раніше ними сильно не переймалися, саме час. Радикальні думки, картинки, висловлювання, які можуть зіграти проти вас як майбутнього співробітника, не зіграють на руку.

Одним словом, наведіть порядок із контентом. Ні для кого не секрет, що публічність у 21 столітті — це норма, а приватності не існує. Тому нехай ваша сторінка говорить про вас так, щоб ви б хотіли самі себе найняти.

Друге — не соромтеся свого становища. Повідомте всім своїм контактам, друзям, знайомим, навіть тим рекрутерам, яким колись гордо відмовили, що ви готові розглядати пропозиції.

Третє — працюйте над собою як над брендом. Розкладіть по поличках свій досвід. Знайдіть особливі моменти, в яких ви відзначилися, де ви впоралася з роботою краще за інших колег зі схожими навичками. Це, найімовірніше, одна з ваших сильних сторін. Виділіть це для себе і для своїх комунікацій з потенційними роботодавцями.

Все частіше роботодавець звертає увагу на супровідний лист. Але! Не про успішний успіх і бажання реалізувати свій потенціал в ефективній команді. А про реальні мотиви, ваші цілі та професійні навички, які будуть сприяти їхньому досягненню.

Зараз з боку компаній найідеальніший час найняти кращих з кращих.

Крок 2. Виявити ініціативу

Часом тільки заявити про себе — недостатньо. Не варто нехтувати активними діями та пишіть першими рекрутеру.

Дарина Горницька
Дар'я Горніцька
Director of Global Delivery Operations в Astound Commerce

Важливо вибудовувати правильну і довгострокову комунікацію з потенційним роботодавцем. Багато хто отримує запити з вакансіями від рекрутерів на пошту або в месенджери.

Якщо у вас була попередня історія комунікації, то буде простіше знову нагадати про себе і запитати, чи немає потреби в такому фахівці.

Завжди важливо підтримувати стосунки із компанією. Зараз це правило, як ніколи, актуальне.

Якщо ж претендент в активному пошуку і намагається влаштуватися на позицію в конкретній компанії, то варто приділити увагу заявці та добре підготувати своє резюме, портфоліо, супровідний лист або навіть рекомендації. Важливо виділитися на тлі інших кандидатів. Можливо, варто вказати і нові знання, які ви придбали за час карантину — сертифікати, тренінги та інше.

Крок 3. Пройти співбесіду вдало

Ви прислухалися до порад попередніх експертів, і вас покликали на співбесіду? Тепер поговоримо про те, як її вдало пройти.

Олена Плахова
Олена Плахова
Директор з корпоративних комунікацій компанії «Нова Пошта»

Тут все залежить від того, хто проводить співбесіду. Потрібно намагатися розуміти з тим, хто з вами говорить. Якщо екстраверт і холерик — говорити бадьоро, активно, про результати і так, ніби ви точно знаєте, що вже треба робити і як. Якщо флегматик — відповідно.

Важливо щоб друга сторона бачила, що ви «її людина».

Зараз більше підбирають за спільними цінностям. На цьому і тримайте фокус. Але точно нічого не вдавайте і не носіть «не свій» одяг. Це потім вилізе боком всім: вам буде нецікаво, роботодавцеві не буде подобатися результат. А в цей час по-справжньому «ваше» пройде повз, бо ви вже будете зайняті.

Зараз важливо тримати в фокусі одночасно все. Я не візьму непрофесіонала просто тому, що зараз у мене банально немає часу вчити. Я можу коригувати, але не навчати. При цьому людина точно повинна бути зі мною «однієї крові». Тому рекомендація така: soft skills повинні займати перше місце, професіоналізм — друге.


Читайте також



26 comments

Виталий Кириленко 12.05.2020, 13:48
Может всё таки причина в [образа видалена модератором Work.ua]-работодателях? Ибо требуют всё то, что на искомых должностях никому и нафиг не нужно.
Sergey Ivanov 12.05.2020, 19:44
чувак, тебе что на пенсии скучно ?)
Виталий Кириленко 12.05.2020, 21:26
Да, в мои-то 28 лет:)
Женя Петров 12.05.2020, 22:49
вы уже достали, даже тех, кому до 30;)

а до пенсии ему еще 32 года, если не накинут 3-5)
Виталий Кириленко 12.05.2020, 23:39
Меня достали [образа видалена модератором Work.ua], которые на свои отстойные рабочие вакансии требуют возраст, опыт, образование, коммуникативные навыки и много прочей белиберды. Хотя от таких профессий нужно лишь одно - крутить гайки. Все!!!
Джони Айв 16.05.2020, 15:30
Достойной работы нет.
Требования огромные, зарплаты [ненормативна лексика видалена модератором Work.ua] маленькие !!!!

Админтстрация WORK.UA, делайте более жесткие критерии для работодателей! Работодатели в своих вакансиях совсем [ненормативна лексика видалена модератором Work.ua]! И фильтруйте вообще компании. Потому, что публикуются вакансии от кого попало, огромная куча шлака, в которой невозможно найти нормальную работу!!!
Джони Айв 16.05.2020, 15:33
Поддерживаю
Женя Петров 12.05.2020, 22:55
это уникальная страна отсюда уехал даже слесарь которому 53 и 28 лет стажа

подался в польшу, мать надо тащить 80 летнюю....

она ж не проживет на 2 тыщи гривен
Іван Івашківський 12.05.2020, 23:59
Придумали непонятно что! Актерское мастерство десонстрируй в ситуациях и только позмтивных.
Смешно, когда сидит HR с 2 годами опыта только в подборе персонала и проводит собеседование с человеком, который имеет 15-20 лет опыта от менеджерв до директора.О какой нормальной оценке soft skills может идти речь.
Придумали себе кадровики типо профессию и лоббируют ее.Есть директор/ собственник, нач отдела или ЛПР, который точно знает, кто ему нужен - вот он и должен подбирать.А то эти "выдумщики" по представлению себя отбирать будут , а не по профпригодности!
Andrew Aconnff 13.05.2020, 07:58
Це так зване покоління "Зе" ))) Вони самі себе скоро "зроблять"! Гнати будуть їх всіх з посад HR [нецензурна лексика видалена модератором Work.ua] мітлою. Виживуть тільки ті компанії, які не на софт скілс дивилися а в першу чергу на професіоналізм не залежно від віку і звичок працівників.
Олена Свірідова 13.05.2020, 09:03
100%
Джони Айв 16.05.2020, 15:41
Наверное потому что понасаживают [образа видалена модератором Work.ua] по блату, которые потом сидят с напыщеной харей и людей оценивают, [образа видалена модератором Work.ua]..
Василий Колинько 13.05.2020, 00:02
Логика у каждого своя но выживать надо в тех условиях с которыми стыкаемся ежедневно...
Алёна Балабанова 13.05.2020, 00:51
Менеджер по персоналу иногда действительно сам не имеют опыта и это печально !
Andrew Aconnff 13.05.2020, 08:00
У нас в компанії вигнали HR менеджера і справи покращилися - власники перепрофілювалися і самі підібрали персонал - на не Емо-Хіпстерів яких понабирали до того.
Сергей Уродливченко 13.05.2020, 06:10
Очень неприятно,когда НR - ры после того , как узнают твой возраст в разговоре по телефону , не хотят даже приглашать на собеседование...
Andrey Mashkovtsev 13.05.2020, 08:48
Это да. Эйджизм процветает. Один из первых вопросов по телефону "Сколько вам лет?" А то-что опыт по специальности больше 20-ти уже не так важно.
Анатолий Гребенчуков 13.05.2020, 09:32
HR-ры часто не понимают о том, что спрашивают. Начинаешь выпытывать подробности. Они понимают что плавают в теме и у них всплывают комплексы. И ты уже нежелателен. "Забывают" перезвонить после продварительной договорённости.
Юрий Тобота 13.05.2020, 09:46
Счастье-то какое - понравиться hr-менеджеру. Я думал, для трудоустройства необходимо много учиться, ученую степень, иняз, опыт, человеческие качества... А оказывается все дело в hr...
Женя Петров 14.05.2020, 23:28
берут девок до 25

если тебе под сорок ты уже старый бич в топку)
Яна Харченко 14.05.2020, 23:33
"Ни для кого не секрет, что публичность в 21 веке — это норма, а приватности не существует." Это вообще должно касаться только публичных людей,руководителей топ компаний и чиновников. А не среднестатистического ноунэйма компании "Рога и копыта" из 5 человек. А вообще, смищно наблюдать как у нас пытаются перенять все западные фишки, а-ля институт репутации. Но всё как обычно превращается в самый мрачный выпуск Чёрного зеркала. Одно лишь название: "Что делать, чтобы вас заметил HR??" - яркое тому подтверждение.
Алексей Антипов 15.05.2020, 02:29
Достаточно обновить дату резюме, как показывает практика, так как людей негде не хватает, а нормальной работы мало )
Виталий Кириленко 15.05.2020, 11:09
Как это людей не хватает? Вакансии висят месяцами, а никого не берут. Причем это на должности, где любой Вася Пупкин может работать. А уж если туда соизволит пойти приличный и непьющий человек, то нужно брать и не выделываться, но вместо этого они всех шлют нафиг.
Oleg Oleg 21.05.2020, 16:25
Класно бути hr працівником. Їм треба сподобатися і вони навіть цілком серйозно про це пишуть статті. Жаль що я раніше не зрозумів це і не перепрофілювався.
Дмитрий Маховик 25.05.2020, 20:05
Пришел к понимаю того, что вообще нечего не понимаю...
Вроде нормальный парень, а работу ищу по пол года. Может лучше в ЦЗ пойти? Дайте совет.
Павел Прочан 02.05.2022, 09:32
Интересно, что будет в ближайшем времени на рынке труда ?
Многие люди уехали (2022 год) и не собираются возвращаться в Украину.
Будет страшный демографисекий кризис ...
Будут ли HR-ы рассказывать, что компаниям нужны работники до возрастом 35-ти лет с 20-летним опытом работы ?

To leave a comment, you need to sign in.