Автори Work.ua знайшли того, хто знає, чого очікувати від співбесіди в компанію, головний офіс якої знаходиться за кордоном. Це Алекс Лиховец — VP Marketing & Business Development в компанії YozmaTech.

Алекс Лиховец
Алекс Лиховец
VP Marketing & Business Development в компанії YozmaTech

— Розкажіть трохи про себе.

— Мені 34 роки, я працюю з міжнародними клієнтами вже 11 років, а співбесіди проводжу понад шість років. Сам родом з Києва, зараз живу в Ізраїлі та є частиною The Start-Up Nation. Також за сумісництвом я підприємець. Але це не завжди було так: після ізраїльської армії я пішов вчитися за напрямом Bussines managment і з часом почав роботу у своїй першій міжнародній компанії, де підіймався кар’єрною драбиною й отримав достатньо досвіду, щоб набирати на роботу інших співробітників.

— Які запитання частіше всього ставлять на співбесідах у міжнародні компанії?

— Оскільки я працював з компаніями, у яких були філії в США, Німеччині, Японії, у мене була можливість проводити співбесіди з кандидатами з різних куточків світу. І тому я можу зазначити, що запитання бувають стандартні, які ви почуєте всюди: розкажіть про себе, про досвід роботи тощо. Також є абсолютно нестандартні питання, які будуть варіюватися залежно від менталітету тієї країни, звідки компанія. Бо корпораціям важливо, щоб кандидат був з ними та замовником на одній хвилі.

Наприклад, в США дуже важливу роль відіграє так званий small talk, з якого починається співбесіда, по суті, він дає роботодавцю розуміння про ваші навички спілкування. Тоді як безпосередньо на самому інтерв’ю вас оцінюють, виходячи з ваших професійних компетенцій.

Під час інтерв’ю у вас проситимуть знайти рішення для змодельованої ситуації. Наприклад: «У нашій філії в Чикаго відбулася така ситуація, і як би ви вчинили, опинившись у ній?»

Ще у вас будуть дізнаватися про вашу cultural diversity (відкритість до інших культур — прим. ред.). Щоб розуміти, як ви будете спілкуватися з колегами з різних куточків світу, чи зможете знайти з ними спільну мову і правильно працювати над досягненням спільної мети.

— Як підготуватися до співбесіди в компанію з офісом за кордоном?

— Підготовка — це дуже важливий момент. У сучасних реаліях, коли ми працюємо віддалено і всі співбесіди проходять у відеоформаті, дуже важливо звернути увагу на задній фон вашого відео, на хороше освітлення, охайний зовнішній вигляд, якість камери.

Так само дуже важливо заздалегідь підготуватися і скласти типові відповіді мовою, якою будете проходити співбесіду. Ви завжди можете заздалегідь прорепетирувати хід інтерв’ю, щоб розуміти свої слабкі й сильні сторони та проаналізувати, що вам потрібно вдосконалити.

До речі, віддалене інтерв’ю — це відмінна можливість підготувати шпаргалки та користуватися ними, адже це покаже людині по той бік екрану вашу підготовку.

Дуже важливий момент — це акцентування своєї уваги на співрозмовникові. Не забувайте, ви повинні запам’ятатися інтерв’юеру, оскільки у нього таких співбесід буває до 10 на день.

Особисто від себе можу порекомендувати хороший метод, який зробить вас більш розкутим перед співбесідою. Вам потрібно зробити кілька спортивних вправ: маленька зарядка додасть бадьорості. А якщо зробити це під музику, яка вас заряджає, ви почуватиметеся на всі 100%. Цим лайфхаком користуються дуже багато відомих спікерів. Ну і посміхайтеся — це завжди залишає позитивне враження про людину.

— Що важливо для закордонних компаній в іноземних кандидатах?

— Я можу виділити такі аспекти, як soft management skills і грамотна комунікація. В сучасному кандидаті, який буде працювати віддалено, дуже важливо бачити management skills. Американці дуже люблять вираз «fire and forget» (дослівний переклад — «вистрілив і забув», тобто «зроблено-забуто» — прим. ред.), вони не хочуть усіх контролювати, їм важливий результат.

Рік тому перевагу віддавали hard skills потенційного співробітника (саме професійним навичкам та умінням — прим. ред.), а soft skills (так звані «м’які навички», наприклад, самомотивація, вміння спілкуватися з колегами — прим. ред.) враховували в другу чергу, та сьогодні все навпаки.

Вам буде важко пройти далі по етапах співбесіди, якщо у вас будуть проблеми з комунікацією. Рекрутерам дуже важливо розуміти ваш рівень внутрішньої комунікації з потенційною командою, оскільки завдання бувають різні й ви повинні все грамотно пояснити своїм колегам.

— Які помилки є критичними на співбесіді?

— Частою проблемою стає незнання такого аспекту, як культурні відмінності. В Америці дуже важлива political correctness (політкоректність — прим. ред.), не ставте питання про расу або релігію. Так само намагайтеся в правильному ключі розповісти про свої хобі або дозвілля, оскільки вас можуть неправильно зрозуміти.

Ще одна проблема — це те, що у кожної людини є стереотип про ту чи іншу країну. Приготуйтеся, що вас будуть судити за цим стереотипом, постарайтеся його розвіяти.

Ще в Америці не надто цінують, коли ви говорите, що любите перепрацьовувати, або навпаки, що вам потрібно більше вільного часу. Для компанії дуже важливий ваш work and life balance, оскільки на заході розуміють, що всі ми люди і нам властиве вигоряння, а компаніям воно банально невигідне.


Читайте також