Багато хто шукає роботу навмання: відгукується на десятки пропозицій і дивується, чому рекрутери не відповідають. Але для бажаного результату не так важлива кількість відгуків, як якість вибору.

Work.ua зібрав 5 кроків, які допоможуть знайти своє місце на ринку праці. І ось що треба зробити.

1. Визначити, що для вас означає «ідеальна вакансія»

Для когось — це висока зарплата і віддаленка, для інших — збіг власних цілей з можливостями компанії. А що вкладаєте у це поняття ви?

Перш ніж шукати, потрібно розуміти, що саме вам потрібно. Можна скористатися такою технікою:

  • У першу колонку записати 3 обовʼязкові речі, без яких робота буде неприйнятною. Наприклад, стабільна компанія, офіс у центрі міста, дзвінки по теплій базі.
  • У другу — 3 бажані речі: гнучкий графік, компенсація хобі, ноутбук.
  • У третю — те, що вам за жодні гроші не підійде: продажі, холодні дзвінки, нічні зміни.

Це дасть змогу відсіяти пропозиції, які звучать добре, але не підходять саме вам.

2. Читати вакансії між рядків

Часто тексти пропозицій роботи прикрашають фразами, як-от «дружній колектив», «амбіційні проєкти», «кава, чай без обмежень» тощо. Але за ними може ховатися будь-що, тож краще звернути увагу на конкретику:

  • Що входить в обов’язки: це справді одна посада чи три в одній?
  • Як сформульовані вимоги?
  • Чи вказана зарплата і наскільки реалістичною вона є?

Якщо роботодавець чітко прописує перспективи — це хороший знак. Якщо лише емоції, варто придивитися уважніше.

3. Дослідити компанію, перш ніж відгукуватися

Ок, ви знайшли привабливу вакансію й вже готові відгукнутися. Проте не треба поспішати, на цьому етапі варто зробити ще один крок — перевірити роботодавця:

  • Подивитися відгуки працівників, але без фанатизму, надто емоційні краще ігнорувати.
  • Переглянути сайт компанії: він працює, інформація оновлюється чи останні новини були за 2019 рік.
  • Пошукати склад команди, наприклад, переглянути профілі у LinkedIn.
  • Погортати соцмережі. Як компанія комунікує: тон, мова, позиція у кризових ситуаціях, які проєкти реалізує.
  • Почитати новини про компанію в Google.
  • Перевірити, чи не співпрацює вона з країною-агресором.

Якщо все виглядає сучасно, послідовно і прозоро, тоді можна надсилати резюме.

4. Використовувати різні джерела пошуку

На Work.ua роботодавці розмістили понад 100 000 вакансій. Тут є з чого вибрати. Проте ви можете посилити свої шанси й ефективно комбінувати кілька каналів пошуку:

Професійні спільноти. Там трапляються пропозиції, яких немає у відкритому доступі.

Соцмережі. Не лише оновити профіль, а й позначити, що відкриті до нової роботи.

Прямі звернення. Якщо є компанія мрії, напишіть на пошту. Навіть якщо зараз відкритих позицій немає, ваше резюме залишать у резерві.

Знайомі або колишні колеги. Іноді саме вони дізнаються про відкриття вакансії першими.

Щоб не загубитися, ведіть трекер у таблиці або нотатнику та помічайте, куди вже відгукнулися, коли, хто відповів, яким був результат.

5. Думати як роботодавець

Ідеальну вакансію легше знайти, коли ви розумієте, кого шукають з іншого боку. Уявіть себе рекрутером: що було б для вас головним у кандидаті?

Компанії шукають не просто працівника, а людину, яка спроможна розвʼязати конкретні завдання. Тож покажіть, що розумієте, як це зробити. Для цього потрібно:

  • Оновити резюме під конкретну пропозицію роботи.
  • Показати, що ви вже розумієте потреби компанії та можете бути їхнім рішенням.
  • Підкреслити досвід, який відповідає саме цій посаді.

Супровідний лист і пояснення, чому вам цікаво працювати саме в цій компанії, підсилять резюме. Це покаже, що ви мислите як професіонал.


Щоб знайти ідеальну вакансію, потрібні системність, уважність і головне — чесність із собою. Тоді робота мрії стане не випадковістю, а закономірним результатом. Успіху вам на цьому шляху!