Ми вирішили підтримати екоініціативи, тому почали сортувати сміття. Work.ua розповідає, як організувати сортування в будь-якому офісі та навіщо це взагалі потрібно.

Навіщо сортувати відходи?

Тут все просто — щоб не потонути у смітті. Щороку кожен українець продукує до 400 кілограмів відходів. Тобто за рік країна продукує 16 мільйонів тонн сміття. Відходи на звалищах не розкладаються, тож ваші онуки зможуть знайти обгортку від батончика, який ви з’їли вчора.

З кожним роком потреба в полігонах зростає. Тільки у 2019 році в Україні є необхідність у створенні 421 нового полігону.

Для наочності подивіться, як зростають гори пластикових пляшок у реальному часі.

Чи багато можна переробити?

Якщо не враховувати органічні відходи, то до 50% сміття, що залишилося, можна здати на перероблення замість того, щоб захоронити на полігонах, чим Work.ua й вирішив зайнятися.

Як все починалося?

  1. Все почалося зі збору батарейок. Ми встановили спеціальну коробку від ГО «Батарейки, здавайтеся». Цього нам здалося замало, тому ми взялися за сортування.
  2. Відповідальною за впровадження сортування сміття в офісі була офіс-менеджерка Яна. Вона знайшла організацію, яка займається вивезенням відсортованого сміття й віддає його далі для перероблювання. В Дніпрі це «Еко-патруль». Ви можете знайти подібну організацію у себе в місті.
  3. Потім ми визначили, що будемо сортувати. Тут також не обійшлось без невеликих досліджень. Яна подивилась, яка вторсировина регулярно та у великому об’ємі продукується в офісі й що з цього можна віддати на перероблення.
  4. Так ми виділили ті типи відходів, які будемо відсортовувати, і ті, які поки будемо кидати в загальний бак.

У нашому випадку не зовсім доцільно було робити окрему урну для заліза або скла, тому що таке сміття в офісі Work.ua з’являється дуже рідко, а контейнери будуть займати місце, яке можна використати раціональніше.

А далі що?

Ми почали впроваджувати сортування в офісне життя. Хотілося це зробити максимально непомітно, так, ніби ми з дитинства за сортування. На одному з поверхів встановили додаткові картонні баки, щоб зрозуміти, як відреагують на нововведення в офісі.

Сортування всі сприйняли чудово, але баки вирішили прибрати, тому що звичні урни, що були прорізані в стільницях, виявились зручнішими. Тому вирішили зробити додаткові отвори для нових баків.

У підсумку в нас вийшло чотири урни. Плюс цього рішення в тому, що це не дуже витратно. Ми не шукали нові баки, а просто переробили наші. Зручно, красиво, екологічно.

Як тестували нові баки?

Щоб перевірити, як все працює, Яна запровадила сортування на одному з шести поверхів нашого офісу. Спойлер: тест пройшов успішно, тепер баки для вторсировини стоять на всіх кухнях.

Нам було важливо розуміти, наскільки швидко заповнюється кожна фракція. Так ми визначали потрібний розмір урни. Наприклад, якщо б тест показав, що паперу збирається вдвічі більше, ніж іншої сировини, то зробили б для нього один великий бак, а для тетрапаку — маленький.

Як з’ясувалося, баки заповнювалися приблизно однаково, тож схема виявилась життєздатною та її запровадили далі.

А ще ми відмовились від сміттєвих баків у кабінетах. За місяць ми рятуємо природу від 792 пакетів. Спочатку це було трохи болісно, адже тепер не вийде просто кинути недогризок до урни, а треба йти на кухню. Та всі швидко звикли й почали трохи більше рухатись :)

І що у підсумку?

Виявилось, сортування сміття — це зовсім не боляче, а навіть дуже просто і зрозуміло. Усього декілька незначних змін, і ось ви вже робите вагомий внесок у те, щоб зберегти довкілля. І це перший крок до більш усвідомленого та екологічного стилю життя.

Щоб прищепити нову звичку якомога швидше, відділ контенту разом з відділом розвитку перетворились на справжніх екоєвангелістів. Розповідали про сортування на спільних зборах, писали статті до корпоративного блогу, проводили опитування, створювали зрозумілі інструкції та просто допомагали на кухні викинути сміття до правильного бака.

При цьому компанію так затягнуло, що ми вирішили на цьому не зупинятися, й у вересні поїхали збирати сміття на острів посеред Дніпра.

До речі, вивезли звідти 380 кг сміття, яке теж відправили на перероблення.

Якщо ви теж вирішили сортувати, ось що вам треба зробити:

  • Ознайомитися з нашою інструкцією щодо сортування сміття.
  • Знайти у вашому місті компанію, яка буде займатися збором сміття і доставить його на перероблювальні заводи.
  • Вирішити, яку вторсировину ви будете здавати.
  • Прибрати урни з кабінетів.
  • Продумати, як організувати контейнери для сортування.
  • Зробити для колег зрозумілу інструкцію. Розповсюдити її в колективі.
  • Сортувати.

Ось так зробили ми, а тепер і у вас є готове рішення, щоб проявити ініціативу або попрохати колегу, що відповідальний за розвиток офісу, запровадити сортування й у вас в компанії.

Насправді, світ змінюють не глобальні події, а наші щоденні звички. Тож давайте разом розвивати тільки правильні та корисні.