Згуртована команда — це секрет успіху будь-якого проєкту. Сформувати здорові відносини потрібно хоча б заради того, щоб швидше ухвалювати рішення, влаштовувати більш плідні мозкові штурми або придумати, як ефективніше виконати план робіт.

Дотримуйтесь наступних кроків, щоб створити свою надкоманду.

Ставте спільні цілі

Це те, що буде об'єднувати і мотивувати на роботу. Вони про прагнення, а не про показники. Наприклад, краще формулювати «наша мета — допомогти людям/зробити простір зручнішим і красивішим/зберегти екологію», а не «збільшити продажі/перегляди/виробництво».

Цілі повинні придумати і узгодити всі члени команди, а не просто бути наказом «зверху». Так буде відчутна причетність до спільної справи.

Нехай мета звучить максимально просто, щоб її можна було легко згадати і її зміг зрозуміти навіть той, хто не працює в цій команді.

Якщо у команди немає загальної чіткої мети, працівники не діятимуть злагоджено і на досягнення результату піде набагато більше часу.

Для постановок цілей є кілька вправ.

Спочатку дайте відповідь на кілька питань:

  • Яку роботу виконує команда?
  • Чому ваша робота важлива?
  • Для кого важлива ваша робота?

Далі сформулюйте тезу: команда існує для такої цільової аудиторії, щоб вплинути на такий-то аспект їхнього життя.

Визначте колективну ідентичність

Відчуття приналежності до чогось об'єднує команду. Це набір загальних цінностей і домовленостей, які будуть розділяти всі учасники проекту. Головне — не нав'язуйте їх насильно.

Допоможуть сформувати ідентичність спільні звички, наприклад, командні обідні перерви щоп'ятниці.

А ще важливі домовленості. Наприклад, за яким графіком працюєте, як проводите збори, як дієте в екстрених ситуаціях.

Вправа для створення колективної ідентичності:

  • розділіть листочок на 4 квадрата;
  • в першому напишіть: у нас в команді існує така загальна модель поведінки (наприклад, брати на себе відповідальність);
  • у другому — як це проявляється (кожен визнає свої помилки і пропонує шляхи до їх вирішення);
  • у третьому напишіть, які можливі поліпшення продуктивності вашої команди (зробити роботу співробітника максимально комфортною);
  • в четвертому — як це проявляється на практиці (у членів команди є час побути на самоті, щоб не відволікатися і доробити свої справи).

Побудуйте довірливі відносини

Без довіри, розуміння, поваги і прийняття в команді мрії не обійтися. Гарна атмосфера в колективі допомагає працювати краще і швидше, ніхто не відволікається на те, щоб когось образити або побути скривдженим.

Щоб побудувати такі відносини всередині команди, треба чесно відповісти собі на кілька питань, а потім обговорити відповіді з колективом. Заповніть невелику анкету.

Ось на які питання ви повинні відповісти собі і колективу:

  • У чому ваші сильні сторони?
  • В яких умовах ви зможете продовжувати роботу з такою ж продуктивністю?
  • У чому ваші слабкі сторони?
  • Що потрібно змінити, щоб позбутися таких проблем у майбутньому?
  • Речі, в яких на вас можна покластися.
  • Речі, з якими вам часом потрібна допомога.
  • Найбільш зручний спосіб отримання зворотного зв'язку.
  • Що ви хочете поліпшити в собі?
  • Що у вас найкраще виходить?
  • Що може вивести вас з рівноваги?

Дотримуючись всіх правил, вийде об'єднати в одну команду людей з абсолютно різним досвідом і вміннями. В такому проєкті не страшно буде висловлювати свою точку зору, навіть якщо вона буде відрізнятися від загальних думок, адже людина довірятиме команді. І саме в таких умовах народжуються інноваційні ідеї. У цьому впевнені й у Microsoft.


Читайте також