Work.ua розповідає про ознаки невдоволення у колективі, на які варто звернути увагу негайно.

Навіщо вам задоволені співробітники?

  1. Щасливий співробітник — продуктивний співробітник. А якщо весь колектив — це суцільна грудка щастя, то результат роботи компанії буде надпотужним.
  2. Задоволені працівники не звільняються. Зберігаючи цей стан у команді, ви заощадите час та гроші на пошук, навчання новачків, а також скоротите плинність.

Чому вони не скажуть прямо?

Більшість співробітників бояться говорити про свої переживання із начальством. Тому звертайте увагу на невербальні ознаки невдоволення.

Отже, у вашому колективі проблеми, якщо з підлеглими трапилося щось із цього.

Перейшли в режим енергоощадження

Люди, які прагнуть до успіху, не зупиняються, виконавши очікування керівника, а намагаються перевершувати їх.

Варто занепокоїтись, якщо співробітники виконують необхідний мінімум роботи й на цьому все. Люди зменшують оберти, коли їм перестає подобатися їхня робота.

Говорять тільки про роботу

Зовсім необов’язково ставати найкращими друзями, але розмови на абстрактну тему, жарти та кілька спільних інтересів — це важливо для продуктивного колективу.

Команда обговорює лише робочі моменти, а решту часу в офісі чути, як муха б’ється в зачинене вікно? Це зовсім не говорить про те, що люди неймовірно залучені до роботи й у вас згуртована команда. Навпаки, співробітники віддаляються одне від одного з якоїсь причини та не хочуть спілкуватися.

Проблема не завжди є глобальною. Іноді замикається у собі та «створює атмосферу» хтось один із колективу. Якщо завжди похмура і хоче взаємодіяти з іншими одна людина, варто поговорити з нею особисто.

Не надають зворотного зв’язку

Задоволені співробітники прагнуть зробити все, щоб виконувати свою роботу ще краще. Тому вони часто пропонують ідеї, обговорюють можливі нововведення та охоче дають зворотний зв’язок.

Якщо такого зв’язку немає, то щось у компанії не влаштовує персонал настільки, що люди не бачать шляхів покращення ситуації та сенсу старатися для майбутнього.

Часто дивляться на годинник

Звичайно, абсолютно нормально поглядати на годинник, мріючи про смачний обід, і чекати на закінчення робочого дня теж нормально.

Але зовсім інша справа, якщо співробітник стежить за часом, ніби він приватний детектив, який підозрює, що стрілка ось-ось піде у зворотньому напрямку. Або дивиться на циферблат мигцем, але часто-густо. Це говорить про те, що людині зовсім нецікаво і вона хоче якнайшвидше закінчити робочий день — не заради результату, а просто, щоб позбутися вантажу.

Розмовляють за спиною

Основа будь-яких продуктивних взаємин — це довіра та прозорість в усьому. Щасливі співробітники прагнутимуть обговорити з керівником проблеми, з якими стикаються у роботі.

Помітили, що колектив постійно обговорює плани та задачі без вас, а спроби разом поговорити про проблеми закінчуються провалом? Це сигнал, що співробітників не просто щось турбує. Можливо, вони вже намагалися донести інформацію, та лишилися непочутими.

Показують роздратування, але мовчать

Підлеглі можуть приховувати свою незадоволеність, щоб не провокувати конфлікт. Але невербальні ознаки все одно будуть: людина часто зітхає, мається, крутиться на стільці, приймає закриту позу.

Щоб вловлювати зміни на рівні поведінки, дивіться на кожного члена команди окремо. Так ви вчасно реагуватимете на невдоволення співробітників.


Ви не можете зробити кожного у своєму колективі на 100% щасливим, але важливо зрозуміти, що щось не клеїться, якомога раніше. Так ви збережете сприятливу атмосферу в колективі, не зменшуючи темп роботи.

Зображення з м/ф Despicable Me 2, 2013 р.


Читайте також

Емоційно здорова команда, або Як запобігти вигоранню у працівників