Ми всіляко відтягуємо спілкування на болючу або просто неприємну тему. Але довге і послідовне уникнення розмов на неприємні теми може викликати негативні наслідки та спровокувати поглиблення конфліктних ситуацій. Спочатку замовчування може здаватися єдиним правильним рішенням, особливо, якщо ви, за своєю природою, людина, яка не любить конфлікти. Однак, якщо ви навчитеся правильно вибудовувати стресові розмови, ви скоро відчуєте всі переваги такого лайфхаку.

Всім подобатися неможливо

В першу чергу, необхідно позбутися від бажання подобатися всім. Люди, стороняться конфліктів, часто занадто багато думають про те, якими вони є в очах інших. Для людини цілком природно хотіти подобатись суспільству, але цей фактор не завжди є наріжним, особливо, в ситуаціях, що вимагають швидких і жорстких рішень.

Щирість — ключовий аргумент

Спробуйте подивитися на щире спілкування з іншого боку, наприклад, з боку доцільності та відкритості відносин. Ви швидко відчуєте, як зростає ваша самоповага, втім, як і повага до вашого співрозмовника. Навіть якщо предмет обговорення складний для обох сторін, щирість може внести фактор взаєморозуміння у важкий діалог. Поважайте точку зору співрозмовника і можете очікувати, що він почне поважати вашу позицію.

Перестаньте «пережовувати» свої думки знову і знову

Люди, що уникають конфліктів, часто схильні багаторазово «переписувати» власні монологи у себе в голові. Такі дії можуть здаватися корисною підготовкою, але роздуми на тему «що сказати» можуть повністю захопити вас на весь день, до ночі. Тут важливо пам’ятати, що важкі розмови майже ніколи не йдуть за планом.

Замість нескінченного «пережовування» думок, краще зосередьтеся на тому, що каже співрозмовник і дійте за обставинами. Вам взагалі слід говорити, як можна менше, тож, розслабтеся. Більше слухайте і спостерігайте.

Наприклад, якщо член команди пропустив термін здачі проєкту, підійдіть до нього і запитайте з підтримкою: «Я бачу, що проєкт відстає від графіка. Розкажіть мені про труднощі, з якими ви зіткнулися на всіх етапах роботи». Потім зробіть паузу. Ви повинні почути відповідь. Слухайте уважно і виглядаєте максимально зацікавленим. Це важливо!

Ставте зустрічні питання, не звинувачуючи. Ваша щира зацікавленість і зовнішній нейтралітет спонукатимуть людей до більшого залучення в обговорення. Щоб виглядати зацікавленим, ставте уточнюючі питання на всі твердження співрозмовника.

Будьте прямим

Краще піднімати незручні питання і задавати їх в лоб. Ініціюйте спілкування, з ходу, задавши тональність розмови в форматі відвертості з обох сторін. Повірте, щира та поважна розмова будує між людьми довірчі відносини, навіть коли предмет вашого обговорення неприємний і важкий для обох.

Але не забувайте про почуття такту

Однак, існують моменти, коли важливо враховувати культурні та особистісні цінності вашого співрозмовника. Але навіть, якщо ваші власні культурні установки вимагають уникнення конфліктів і ви не цінуєте безпосередності, вони, все одно неминучі на вашому шляху. Тож просто запасіться альтернативними навичками поведінки для ведення неприємних розмов. В цьому випадку вам варто змінити свій підхід з прямого на надзвичайно поважний.

Якщо ви відчуваєте, що ваш співрозмовник насилу розуміє, що ви намагаєтеся йому донести, люб’язно попросіть його повторити все, що він зрозумів зі сказаного вами. Коментуючи вашу інформацію, людина поступово остигає і конфлікт плавно переходить в стадію завершення. Такий стиль спілкування взагалі дуже корисний і результативний, особливо для спілкування з підлеглими.

Не витрачайте час даремно

Як часто ваша відповідь на конфлікт звучить, як «я не хочу говорити про це» або «це не так уже й важливо»? Якщо після цього ви обіцяєте собі, що точно повернетеся до цієї розмови, значить, зараз — саме час.

Ви завжди будете відкладати неприємну розмову на якийсь ефемерний ідеальний момент, але знайте, що такий момент не прийде ніколи. Якщо вам є, що обговорити, займіться цим просто зараз!

Викладайте карти на стіл і сміливо рухайтеся далі. Вам може здатися ризиковано просто так виходити з відкритою конфліктною розмовою, але іноді саме так і потрібно! Дайте собі й вашому співрозмовнику час, щоб охолонути та обговоріть стратегію вашого спілкування, прийнятну для обох сторін.

І взагалі, налаштуйтеся на позитивний результат. Розпочати спілкування набагато важче, якщо думати, що «це буде катастрофа». Замість таких установок, вам слід сказати собі: «все на краще. Наша розмова сприятиме поліпшенню відносин і позитивному результату в роботі».

За матеріалами: Фокус


Читайте також