Виміряйте залученість

«Високозалучені організації з більшою ймовірністю, ніж інші, вимірюють залученість і зазвичай роблять це частіше, ніж раз на рік», — говориться у звіті Bonusly про залучення й сучасне робоче місце.

Вам буде важко поліпшити взаємодію з командою, якщо ви не вимірюєте її. Важливо зібрати дані про залучення співробітників, щоб зрозуміти, на якому рівні ваша команда. Знати, які сфери потрібно поліпшити найбільше, і мати орієнтир для майбутніх звершень.

Можна використовувати опитування залученості співробітників. Наприклад, почати з Gallup Q12, яке вимірює залученість співробітників навколо 12 ключових елементів. На кожен із пунктів анкети співробітник відповідає «так» або «ні»:

  • Я знаю, що від мене очікують.
  • Я маю все необхідне для виконання моєї роботи.
  • У мене є можливість щодня займатися тим, що я вмію робити найкраще.
  • За останні сім днів мене похвалили за хорошу роботу.
  • Мій керівник піклується про мене як про особистість.
  • Тут заохочують моє зростання.
  • На мою думку зважають.
  • Мої колеги вважають своїм обов’язком працювати добре.
  • Завдання, які ставить перед собою компанія, дозволяють мені відчувати мою роботу важливою.
  • У моїй компанії працює один із моїх найкращих друзів.
  • За останні шість місяців зі мною розмовляли про мій прогрес у роботі.
  • Протягом минулого року в мене була можливість для навчання та професійного зростання.

За відповідями співробітників ви побачите, що демотивує персонал. Наприклад, якщо більшість працівників відповіли на останнє запитання «ні» — компанії варто надати їм можливість корпоративного навчання.

Рівень залученості визначається за середніми показниками позитивних відповідей. Хороший результат — вище 80%, поганий — нижче 50%.

Автоматизуйте бізнес-процеси

Це допомагає залучати співробітників і покращувати їхню комунікацію всередині відділів.

Штучний інтелект і машинне навчання послугували додатковим стимулом для ринкових досягнень у сфері автоматизації. Вони створюють продукти й послуги, які можуть автоматизувати дедалі більшу кількість рутинних бізнес-процесів. Наприклад, ті, які містять повторювані функції. Завдяки автоматизації все працює на основі заздалегідь визначених правил і політик.

Це допомагає компанії усунути можливість помилок у роботі через людський фактор, виконувати її набагато ефективніше та швидше, а працівників скерувати на більш творчу та цікаву роботу, що підвищує їхню залученість до процесів.

Автоматизувати бізнес-процеси можна завдяки BPM-системам. В Україні вже працює кілька варіантів. Наприклад, Scriptum BPM — вона автоматизує та підвищує ефективність бізнес-процесів, а також дозволяє швидко розв’язувати проблеми бізнесу. Серед них — інтеграція між собою старих систем компанії, автоматизація процесів, прискорення взаємодії тощо.

Або Elma. У системи є гнучкий вибір виконавців завдань, різні сценарії запуску процесів, інтеграція з іншими системами. Також BPM-система дозволяє моделювати бізнес-процеси, здійснювати моніторинг, виявляти точки поліпшення.

Дякуйте співробітникам за їхній внесок

Один із найпотужніших факторів, який передбачає залучення співробітників, є визнання. Високо залучені організації набагато частіше хвалять співробітників за добре виконану роботу.

«Ми зазвичай заповнюємо порожнечу негативом, коли нічого не чуємо у відповідь», — пише Пол Вайт, автор книги «5 мов подяки на робочому місці». Важливо показувати подяку, але набагато важливіше, щоб одержувач відчував себе визнаним. Майте на увазі, що ваші колеги швидше за все вважають за краще, щоб їх хвалили трохи інакше, ніж вас. Дізнайтеся, як ваша команда вважає за краще бути визнаною, і подолайте розрив у їхній оцінці, щоб максимізувати свої переваги.

Ефективне визнання має бути своєчасним, частим, конкретним. Формулюючи подяку, замість того, щоб просто сказати «хороша робота», краще описати ситуацію, виділити конкретні дії співробітника, позначити їхні позитивні наслідки.

Інформуйте персонал про принципи та результати роботи компанії

Культурні аспекти (цінність співробітників, комунікації, репутація організації тощо) часто виявляються в першій п’ятірці чинників, які найсильніше впливають на залученість. Адже неможливо підвищити залученість працівників у роботу з негативним ставленням до культури компанії. Спробуйте уявити залученого співробітника, який не вірить керівництву та не має достатньо інформації.

Найпростіший шлях роботи з культурними аспектами — давати персоналу максимум інформації про те, чим живе компанія.

Нижче — два приклади дій, які можуть підвищити рівень залученості персоналу компаній.

Дні інформування. Наприклад, раз на квартал у кожній філії або в усій компанії загалом, якщо вона невелика, проводять загальні збори працівників, на яких топменеджмент розповідає, що відбувається в компанії, які напрями є пріоритетними, які відбулися зміни, які найближчі плани тощо. Також вони можуть відповідати на запитання співробітників.

Виявлення та нагородження найкращих. Наприклад, влаштовувати різні змагання та конкурси. Ставити конкретну мету й дивитися, щоб співробітники до неї йшли. Хто виконає її краще — отримає призи чи премію.


Читайте також