Контент-відділ Work.ua записав коментарі від українських компаній про те, як вони підтримують співробітників та допомагають нашій країні у важкі часи. Всього вийшло 20 історій. 20 неймовірних історій про складні рішення, проактивність, втрати, поміч, співчуття та, звісно, любов!

Ця стаття є останньою із серії матеріалів «Бізнес-фронт». У ній своїм непересічним досвідом поділилися Coca-Cola та JYSK. Читайте, надихайтеся й хай вас не покидає думка, що з такою підтримкою ми зможемо все.

Coca-Cola

Наталія Пинтя
Наталія Пинтя
директорка департаменту підтримки людей і організаційної культури Coca-Cola HBC в Україні, Вірменії та Молдові

Про вплив війни на робочі процеси та зміни в команді

24 лютого ми активували план дій у разі надзвичайних ситуацій, який передбачав тимчасову зупинку виробництва в Україні задля безпеки наших людей. З перших днів після звільнення Броварщини активно працювали над відновленням виробництва попри пошкодження, яких зазнало наше підприємство внаслідок бойових дій.

На початку травня роботу нашого виробництва було відновлено з урахуванням усіх вимог від органів влади щодо якості та безпеки. Якщо рід діяльності це дозволяє, наші співробітники працюють віддалено. Щодо роботи співробітників, які працюють на місцях — ми дотримуємось усіх протоколів безпеки.

Війна вплинула на абсолютно всі процеси, але висвітлила ще раз силу, адаптивність та незламність нашої команди.

Як і всі компанії, ми зіткнулися з багатьма змінами щодо того, як і де ми працюємо. Дехто з колег виїхав з постійного місця проживання, інші взялися за зброю, і всі так чи інакше постраждали особисто. Ми всіляко намагалися підтримувати співробітників. З початку повномасштабної війни ми не скорочували жодних позицій і не робили реструктуризацію. Ми організували навчання, щоб допомогти працівникам, чиї ролі стали менш актуальними, змінити свій профіль.

Про допомогу та волонтерство

Безпека та підтримка людей — наші пріоритети. По-перше, з самого початку війни ми як команда створили 11 Coca-Cola Care Центрів здебільшого у центральних та західних областях України, щоб допомогти колегам та їхнім родинам під час евакуації.

Ми надали нашим працівникам терміновий доступ до коштів Фонду допомоги працівникам Coca-Cola у разі надзвичайних ситуацій, виплачували заробітну плату авансом у повному обсязі, організували додаткову матеріальну підтримку мобілізованим та найбільш постраждалим, переміщеним особам, допомагали у розміщенні тим, хто тимчасово виїхав за кордон.

Культура волонтерства в компанії була розвинена завжди, тому у часи війни дуже багато наших співробітників займаються волонтерством, як з власної ініціативи, так і за підтримки компанії. Нашими людьми на цей момент було доставлено понад 1,14 мільйона літрів продукції тим, хто цього найбільше потребує. Окрім того, колеги привозять ліки, готують їжу, допомагають біженцям та надають соціальну підтримку в усіх регіонах.

Ми також вдячні нашій великій родині Coca-Cola і Coca-Cola HBC поза межами України, які надали мільйонну фінансову допомогу, а також підтримку переселенцям у сусідніх країнах.

Окрему увагу ми приділяємо психологічній підтримці та постійній комунікації всередині колективу. Так, було організовано сесії ментальної підтримки для наших співробітників. Також у компанії діє програма підтримки працівників, в рамках якої кожен може 24/7 безкоштовно отримати психологічну та юридичну допомогу. Для оперативної комунікації з перших днів вторгнення рф в Україну ми активно користуємось різними каналами: чат у viber, MS Teams, Telegram-канал, пошта.

Про висновки за час війни

Надзвичайно важливим є розвиток корпоративної культури, в основі якої є людина, це — «людиноцентричність» або, як ми говоримо, «стратегія, направлена на людей».

У нашій компанії завжди дотримувались принципу «одна команда — одна родина», що й допомогло нам вистояти як команді та як людям, ще раз доводячи розуміння важливості команди.

У компанії працює більш ніж 1 500 людей, багато колег можливо навіть не знайомі, але кожен готовий підтримати інших, надати житло, допомогти з евакуацією, придбати ліки й т. д.

Попереду нас очікує багато випробувань та перешкод, але ми впевнені у тому, що для такої незламної команди все можливе!

JYSK

Ірина Строкач
Ірина Строкач
HR Business Partner JYSK Україна

Про вплив війни на робочі процеси та зміни в команді

Понад 100 наших працівників вимушено емігрували. Всім їм JYSK запропонував варіант працевлаштування в країні перебування. І зараз переважна більшість тимчасових емігрантів має роботу за кордоном. Тим працівникам, які вимушено перемістилися в середині України, компанія запропонувала місця в 78 магазинах, які зараз працюють.

Компанія відновлює діяльність лише в тому разі, якщо це безпечно й співробітники магазину, регіональні менеджери почуваються в безпеці. Так, 16 червня було відкрито перший новий магазин від початку війни — у ТОЦ Fabrik у Львові.

Дбаємо й про безпеку працівників. Зокрема, надаємо скорочений робочий графік магазинів у найбільш небезпечних містах, можливість працювати на віддаленці, обов’язково зачиняємо магазини під час повітряної тривоги, згортаємо роботу точок у містах поблизу активних бойових дій та в окупації.

Водночас більшість процесів та політик залишилися беззмінними. Так, попри війну JYSK Україна продовжує вкладати кошти в покращення умов праці в магазинах — будуються нові ліфти, закуповуються нові навантажувачі, збільшуються та переобладнуються складські площі.

Не зупиняємо й програми навчання та розвитку персоналу, адже це головна складова успіху компанії. Залишилися в силі й політики, які захищають споживача: повернення без обмеження в часі, продовження гарантії, гарантії ціни та інші.

Про допомогу та волонтерство

На початку війни ми не вели жодного спеціального обліку допомоги, яку компанія надавала всім, кому вона була потрібна. Ми говоримо про мільйони гривень — ціна товарів, які були безкоштовно надані волонтерам, лікарням, в прихистки для переселенців тощо.

Згодом ми збирали гроші на відбудову ліцею в Ірпені. Так, 10% від виторгу магазину JYSK в Бучі під час акції відкриття було передано на фінансування відновлювальних робіт. У співпраці з БФ «Крила Надії» спрямували більш ніж 250 тисяч грн на закупівлю медичного обладнання для спеціалізованої дитячої лікарні у Львові. Працювали також з БФ «Повернись живим».

У команді JYSK немає байдужих, і єдність справді вражає.

Наші колеги з інших країн та материнської організації зібрали й передали мільйони гривень на підтримку колег в Україні. Працівники українського JYSK на постійній основі збирають кошти на бронежилети, каски та інше необхідне обладнання для співробітників, яких призвали до лав ЗСУ та ТрО.

Про висновки за час війни

  • JYSK був в Україні до війни, є з Україною під час війни та обов'язково буде після перемоги 💙💛
  • Кожне збережене та створене робоче місце, кожен десяток мільйонів товарів, закуплених JYSK в українських постачальників, підтримують нашу державу та наближають її до перемоги. Ми знову відкриваємо вакансії й таким чином робимо свій внесок у неї.
  • Компанія завжди вирізнялася лояльним ставленням до працівників, війна лише довела, що цінності та лідерство JYSK працюють. І зараз наш фокус — на працівниках.


Більше історій від українського бізнесу читайте тут: