Зображення з х/ф Matrix, 1999 г.

Зображення з х/ф Matrix, 1999 р.

Перехід на електронні трудові книжки

10 червня набув чинності закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі». За ним облік трудової діяльності в Україні тепер будуть вести не у паперових трудових книжках, а в електронних.

Раніше Work.ua розповідав, що автори закону перерахували переваги електронних трудових книжок — це й зменшення витрат на папери, й полегшення доступу до інформації, й мінімізація ризику втрати даних про співробітника.

Перехід на електронний документообіг триватиме 5 років, до 2025 року. Тож час на внесення даних до Держреєстру ще є.

Поки що співробітники матимуть право користуватися й паперовими трудовими, й електронними. А після зацифрування всіх даних роботодавець має видати стару паперову книжку працівникові на руки.

Електронні лікарняні: як це працює зараз та як оформити

Також 10 червня Мінцифра разом із МОЗ, НСЗУ, Мінсоцполітики, ПФУ та ФССУ запустили електронні лікарняні.

Відтепер процес отримання лікарняного виглядатиме так:

  1. Ви приходите до лікаря, він вас оглядає.
  2. Лікар створює медичний висновок про тимчасову непрацездатність в електронному форматі та додає його у реєстр, звіряє з КЕП (Кваліфікований електронний підпис).
  3. Повідомлення про створення висновку приходить вам, пацієнтові.
  4. Лікарняний також передається до Реєстру Пенсійного фонду, де формується електронний листок непрацездатності, за наявності якого вам і нараховують виплати за лікарняним.
  5. Коли листок сформовано, ви отримуєте про це повідомлення від Пенсійного фонду.

Важливо, що в листкові непрацездатності вказується тільки інформація потрібна для нарахування виплат. Діагноз там не вказується, тобто ні Пенсійному фонду, ні роботодавцеві вашу особисту інформацію не розголошуватимуть.

«Із червня по серпень в Україні діятиме перехідна модель впровадження е-лікарняних — медичні заклади поступово переходитимуть на формування електронних медичних висновків про тимчасову непрацездатність. А з 1 вересня цього року всі медзаклади мають формувати їх в електронному вигляді», — діляться на сайті Мінцифри.

Також автори нововведення вважають, що е-лікарняні допоможуть не тільки спростити процедуру, але й знищити корупційні зловживання у медичній сфері.


Читайте також

В Україні запрацювала найшвидша реєстрація бізнесу у світі