• File

Stanislav

Програміст PHP

Considering positions: Програміст PHP, .Net-програміст, Fullstack-програміст, Інженер з електроніки, C++ програміст, Менеджер з закупівель, Інженер з телекомунікацій
Age: 50 years
City of residence: Zhytomyr
Ready to work: Remote, Zhytomyr
Considering positions:
Програміст PHP, .Net-програміст, Fullstack-програміст, Інженер з електроніки, C++ програміст, Менеджер з закупівель, Інженер з телекомунікацій
Age:
50 years
City of residence:
Zhytomyr
Ready to work:
Remote, Zhytomyr

Contact information

The job seeker has entered a phone number and email.

Name, contacts and photo are only available to registered employers. To access the candidates' personal information, log in as an employer or sign up.

Uploaded file

Quick view version

This resume is posted as a file. The quick view option may be worse than the original resume.

Topchiy Svyatoslav

Kiev
[open contact info](look above in the "contact info" section)
[open contact info](look above in the "contact info" section)

Goal:
Highly qualified assembler software engineer
with extensive experience in low-level programming and system architecture.
Looking for an interesting job to use my experience in code optimization
for mission-critical applications and contribute to advanced technology projects.

Education:
Bachelor of Science in Computer Engineering

Skills:
Programming languages: Assembler (x86, ARM), C, C++, Python.
Operating systems: Windows, Linux, macOS
Embedded systems: microcontroller programming
Debugging and profiling tools: GDB, Valgrind, WinDbg.
Version control: Git
Build IDEs: NASM, GAS, Keil
Performance optimization: code profiling, algorithm optimization.
Low-level interaction with hardware: device drivers, memory management.
Software development methodologies: Agile, Scrum.
Collaboration tools: JIRA, Confluence.
Documentation: technical writing, API documentation.

Professional experience:
Build Software Engineer |ukr gastech | [Kyiv]

Collaborate with a cross-functional team to develop firmware for embedded systems, ensuring efficient and reliable operation.
Write and optimize assembly code for microcontroller-based applications, achieving up to 30% performance improvement.
Develop and implement low-level device drivers for peripherals such as GPIO, UART, and SPI.
Conduct code reviews, identify bottlenecks, and propose solutions to improve code quality and performance.
Collaborated with hardware engineers to define and test hardware interfaces.
Troubleshoot and resolve complex system-level issues to ensure stable embedded software.
Create and maintain technical documentation, including API references and user guides.

Assisted in the development of the Real-Time Operating System (RTOS).
Implemented and tested build procedures for critical system functions, resulting in reduced response times.
Participated in code reviews and provided valuable feedback on code quality and efficiency.
Collaborated with senior engineers to resolve hardware and software integration issues.
Developed automated test cases to validate software functionality and performance.
Projects:
Embedded Real-Time System for IoT Devices

Led a team of three engineers to develop a build-based embedded system for IoT devices.
Achieved 50% performance improvement through effective code optimization.
Implemented low-power sleep modes and real-time task scheduling for sensor data processing.
High-Performance Graphics Rendering Engine

Designed and coded the graphics rendering engine in x86 assembly language.

Collaborated with the graphics team to integrate the engine into the game engine framework.

Топчий Святослав

г. Киев
[open contact info](look above in the "contact info" section)
[open contact info](look above in the "contact info" section)


Цель:
Высококвалифицированный инженер-программист от ассемблера
с большим опытом работы в низкоуровневом программировании и системной архитектуре.
Ищу интересную работу, чтобы использовать свой опыт в оптимизации кода
для критически важных приложений и внести вклад в передовые технологические проекты.

Образование:
Бакалавр наук в области компьютерной инженерии


Навыки:
Языки программирования: Ассемблер (x86, ARM), C, C++, Python.
Операционные системы: Windows, Linux, macOS
Встроенные системы: программирование микроконтроллеров
Инструменты отладки и профилирования: GDB, Valgrind, WinDbg.
Контроль версий: Git
IDE для сборки: NASM, GAS, Keil
Оптимизация производительности: профилирование кода, оптимизация алгоритмов.
Низкоуровневое взаимодействие с оборудованием: драйверы устройств, управление памятью.
Методологии разработки программного обеспечения: Agile, Scrum.
Инструменты для совместной работы: JIRA, Confluence.
Документация: техническое написание, документация по API.

Профессиональный опыт:
Инженер-программист по сборке |ukr gastech | [Киев]

Сотрудничество с межфункциональной командой для разработки
встроенного ПО для встраиваемых систем, обеспечивая эффективную и надежную работу.
Написать и оптимизировать ассемблерный код для приложений
на базе микроконтроллеров, достигая повышения производительности до 30%.
Разработка и внедрите низкоуровневые драйверы устройств для периферийных устройств, таких как GPIO, UART и SPI.
Проводить проверки кода, выявлять узкие места и предлагать решения для повышения качества и производительности кода.
Сотрудничество с инженерами по аппаратному обеспечению для определения и тестирования аппаратных интерфейсов.
Устранять и решать сложные проблемы системного уровня, обеспечивая стабильность встроенного программного обеспечения.
Создавать и поддерживать техническую документацию, включая ссылки на API и руководства пользователя.


Оказывал помощь в разработке операционной системы реального времени (RTOS).
Внедрены и протестированы процедуры сборки критически важных функций системы, что позволило сократить время отклика.
Участвовал в обзорах кода и предоставлял ценные отзывы о качестве и эффективности кода.
Сотрудничал со старшими инженерами для устранения проблем интеграции аппаратного и программного обеспечения.
Разработаны автоматизированные тестовые сценарии для проверки
функциональности и производительности программного обеспечения.
Проекты:
Встроенная система реального времени для устройств Интернета вещей

Руководил командой из трех инженеров по разработке встроенной
системы для устройств Интернета вещей на основе сборки.
Достигнуто производительности на 50 % за счет эффективной оптимизации кода.
Реализованы режимы сна с низким энергопотреблением и планирование
задач в реальном времени для обработки данных датчиков.
Высокопроизводительный механизм графического рендеринга

Спроектировал и закодировал движок графического рендеринга на языке ассемблера x86.

Сотрудничал с командой графиков для интеграции движка в структуру игрового движка.

Similar candidates

All similar candidates


Compare your requirements and salary with other companies' jobs: