«Не існує готового алгоритму, який дозволить побудувати успішну кар’єру. Однак є прості кроки, які можна робити, щоб налаштуватися на такий успіх». HR-директор Google Ласло Бок спостерігав, як ці правила працюють у різних галузях і компаніях, а тепер хоче поділитися ними. Його думки публікує Work.ua.

1. Постійно налагоджуйте зворотній зв’язок

Знаєте, хто в курсі, що ви захочете підвищення? Людина, яка наділена правом дати вам його. Запитуйте в шефа, що саме потрібно продемонструвати, щоб отримати підвищення. Попросіть пораду, як вийти на новий рівень. Зробіть усе, як він скаже, — і поговоріть із керівником знову.

Однак при цьому не потрібно бути нав’язливим. Вставляйте ці запитання так, щоб вони були частиною вашої спільної роботи, ставте їх під час звичайного спілкування. Наприклад, після наради поцікавтеся: «Як усе пройшло? Що мені варто змінити?». Кожні півроку запитуйте: «Які навички мені варто розвивати? Як довести, що я росту над собою, що моя робота має значення для компанії?».

Такі запитання допоможуть зрозуміти, на якому ви етапі й куди рухаєтесь. Якщо вас не підвищують, зверніть на це увагу шефа: «Я зробив усе, що вважалось за потрібне». Це не надто приємна розмова і для вас, і для керівника, — але інколи це єдиний спосіб з’ясувати, чому пройшло п’ять років, а ви так і не просунулися по службі. (І зверніть увагу на пункт 5!)

Просіть зворотного зв’язку і від колег. Після наради чи завершення проекту поцікавтеся: «Що вийшло добре? А що варто було б покращити?». Це дуже прості запитання, але ви здивуєтеся, наскільки серйозний зворотній зв’язок можна отримати, якщо просити про це й демонструвати готовність працювати над собою.

2. Вирішуйте проблеми вашого шефа

З’ясуйте головні проблеми, з якими має справу ваш керівник, та вирішіть їх. Здається очевидним. Але чи працювали ви сьогодні над найсерйознішою для вашого шефа проблемою?

Я прийшов на першу особисту зустріч із СЕО Google Еріком Шмідтом із грандіозними ідеями про те, які програми ми можемо розробити для управління кар’єрою та допомогти в розвитку топ-менеджерам. Але Еріку було не дуже цікаво слухати мої стратегічні концепції. Він мав набагато гостріші питання.

З 2004 по 2005 роки штат працівників Google практично подвоївся (із 3-х тисяч до 5 700 людей). І Ерік знав, що за наступний рік штат подвоїться знову — до 10 700 людей. Ми наймали по 50 працівників на тиждень, а тепер мали по 100, не зраджуючи в якості. Це й було основною проблемою.

Я припустився типової помилки непрофесіонала. Моя команда повинна була вирішити болюче для Google питання, перш ніж закидати Еріка ідеями. Я зрозумів, що працювати над крутими, футуристичними проектами — привілей, який треба заслужити.

3. Думайте на три кроки вперед

Ніхто з нас не знає, де працюватиме через 5, 10, 20 років. Тому потрібно виробляти навички, що допоможуть заслужити підвищення не лише на теперішній посаді, але й інші, нові позиції. Використовуйте роботу, котру маєте зараз, як тренування для наступної. Особливо якщо здається, що стоїте на місці.

Інакше кажучи, важливо кожного дня створювати для себе нові можливості. Більшості з нас доведеться працювати як мінімум 40 років, і далеко не кожен крок повинен приносити миттєвий результат. Не бійтеся відійти в бік, інвестувати в себе.

Окрім цього, коли настане час боротися за наступну роботу, різноманітність досвіду стане в нагоді. Якщо ви зараз працюєте офіціантом (як я колись), але сподіваєтеся в майбутньому керувати рестораном, проведіть якийсь час за барною стійкою чи навіть на кухні.

Ми в Google створили незвичайний HR-відділ, користуючись принципом «три третини»:

  • не більше третини людей — це колишні працівники HR-відділів в інших компаніях;
  • третина — колишні консультанти;
  • і ще третина — серйозні аналітики, які мають дипломи магістрів у якісь аналітичній сфері, як-от організаційна психологія чи фізика.

Так ми створили доволі різноманітний набір навичок. HR-спеціалісти допомагають нам побачити певні схеми в роботі людей та організацій і повпливати на них; консультанти зміцнюють розуміння бізнесу й навчають вирішувати проблеми, а аналітики підвищують якість нашої роботи.

Тому не бійтеся зійти з загальноприйнятого шляху. Це виділятиме вас і подарує значно цікавіші можливості.

4. Просіть про підвищення

Жінки в середньому чекають довше за чоловіків, перш ніж попросити шефа про підвищення. Ми в Google дозволяємо працівникам самим висувати свої кандидатури. Кілька років тому ми помітили, що жінки пропонують себе рідше, аніж чоловіки, однак коли все-таки зважуються на це, виявляються значно успішнішими.

Це напевне видається знайомим. Те ж саме відбувається в шкільних та університетських аудиторіях: хлопці частіше піднімають руку й намагаються відповісти на будь-яке запитання, дівчата ж хочуть бути абсолютно впевненими, хоча правильну відповідь знають не рідше за хлопців.

Тому тепер ми навмисне надсилаємо жінкам нагадування, щоб вони не забували себе номінувати. І різниця між чоловіками й жінками за кількістю підвищень зникла. Тож хто б не приймав кадрові рішення у вашій компанії, ваш керівник чи окремий комітет, — не забувайте піднімати руку.

5. Будьте реалістами

Якщо єдиний спосіб здобути підвищення — отримати посаду вашого шефа, а він нікуди йти не збирається, доведеться рухатися далі. Якщо вас постійно запихають в кут, і ви не можете з цим впоратися чи боротися, йдіть далі. І якщо вам тричі відмовили, хоча ви впевнені, що заслуговуєте на підвищення, не тягніть час — рухайтеся далі.

Одна зі складових успіху — правильний вибір гри, в яку гратимете. Якщо ваш теперішній план не працює, якщо в цій компанії у вас не виходить, змініть платівку й ідіть туди, де ви реально зможете перемогти. Працюйте там, де вас цінуватимуть.


До речі, книга Ласло Бока «Робота рулить! Уроки Google. Правила гри у команді мрії» перекладена українською.

Ласло Бок «Робота рулить! Уроки Google. Правила гри у команді мрії»

Якщо ви хочете змінити те, як працюєте, чи шукаєте нових співробітників, тоді книга Ласло Бока, директора Google по роботі з персоналом, «Робота рулить! Уроки Google. Правила гри у команді мрії» саме для вас.

Життя людей, які працюють в Google, тісно пов’язане з роботою, а все тому, що їхній роботодавець — мрія для кожного, адже він постійно удосконалює умови праці й середовище для розвитку.

Автор, опираючись на власний досвід, показав, що потрібно робити, щоб робота стала більш ефективною, а працівники — почувалися щасливими.


За матеріалами Мізки.com