Успіх приходить, коли ви розвиваєте набір певних якостей, які можуть бути застосовані на будь-якій позиції, в будь-якій компанії і в кожній сфері діяльності. Work.ua розказує, які навички потрібно розвивати та практикувати, щоб підвищення не змусило чекати.

Вміння говорити

Розмовні навички допоможуть вам і в роботі, і в житті. Якщо вам доведеться проводити зустрічі та презентації, спілкуватися з керівниками та іншими співробітниками, то грамотна мова є незамінним помічником й здатна забезпечити вам успіх. Так само вміння говорити допоможе вам швидше адаптуватися й зайняти своє місце в робочому процесі набагато швидше, ніж коли ви будете постійно мовчати.

Здатність керувати часом

Розвиток технологій збільшує спокуси для прокрастинації. Коли ранок починається з Фейсбука й смішних відео, обід підкрадається непомітно, а за ним весь робочий день вилітає в трубу. Розбазарювання часу загрожує авралами, стресом, помилками та зірваними термінами. Це тягне штрафи та звільнення. Тайм-менеджмент тримає в тонусі. З грамотним плануванням ви більше встигаєте, збільшуєте дохід й отримуєте більше вільного часу.

Впевненість в собі і наполегливість

Здається, що впевненість в собі — це вроджена риса характеру. Вона або є, або її немає. Але насправді її можна прокачати. Здорова впевненість в собі — запорука вашої успішної кар’єри. Але не варто плутати впевненість в собі із зарозумілістю. Не проявляйте свою «крутість» на першій же зустрічі. Поступово показуйте чого ви варті, що знаєте свої права, і що сісти вам на шию не вийде.

Емоційний інтелект

Здатність правильно тлумачити обставини та інтуїтивно розуміти, чого хочуть та потребують інші люди, зайвою ніколи не буде, погодьтеся. Адже ми постійно відчуваємо будь-які емоції, але лише мала частина людей вміє їх розпізнавати і тим більше ними управляти. А тим часом цю якість цілком можна розвинути.

Грамотність та вміння викладати думки в письмовому вигляді

Навіть якщо ваша робота не пов’язана з написанням текстів, не варто недооцінювати силу слова. По-перше, рекрутер навряд чи буде в захваті від резюме чи супровідного листа з помилками. А по-друге, рідко кому вдається уникнути заповнення ділових паперів, складання звітів або спілкування з клієнтами електронною чи звичайною поштою. І помилки в них можуть нанести вагому шкоду вашій репутації як фахівця.

Вміння просити

Не обов’язково лестити і принижуватися, але найчастіше дійсно найпростіший спосіб отримати що-небудь — просто попросити. Пам’ятайте ж, що «за попит грошей не беруть». Багато хто намагається будувати кар’єру, але при цьому навіть не просить про підвищення (посади або зарплати) або більшої відповідальності, не пропонують до розгляду свої ідеї та проекти. Таким чином ви втрачаєте можливість проявити себе й досягти успіху.

Боїтеся просити та навіть питати — потренуйтеся в неробочій ситуації. Заради зняття психологічних блокувань попросіть, наприклад, продавця на ринку про знижку. І не бійтеся відмови — ваше завдання навчитися питати й просити, а не отримати кіло картоплі на 20 копійок дешевше.


Читайте також