Якщо керівник прискіпується до дрібниць, ви напевно втомитеся від цього й будете ловити себе на думці, що не хочете йти на роботу. Щоб уникнути зустрічей зі злим босом, хочеться лишитися вдома та забитися в дальній кут кімнати. Втім, так не можна. Та й рішення проблеми таке собі, погодьтесь?

Звісно, якщо керівник прискіпується до вас кожну секунду, легше знайти іншу роботу. Навіщо витрачати час, моральні сили і, головне, нерви на спілкування з людиною, яка свідомо налаштована проти вас, а значить, нічого путнього зі взаємин з нею не вийде. Цей варіант підходить людям, які не борці за вдачею і завжди вибирають легкі шляхи вирішення конфліктних ситуацій.

Якщо ж ви не любите здаватися та не шукаєте легких шляхів, тоді боріться до кінця. А Work.ua радить, як вибудовати грамотну стратегію.

Найголовніша формула успіху — знання, як поводитися з людьми.
Теодор Рузвельт

Переконайтеся, що до вас чіпляються

Для початку переконайтеся, що вас критикують марно, а потім... прийміть критику як обґрунтовану. Просто припустіть на мить, що ваш начальник правий, а ви — ні, і вам потрібно все виправити і зробити висновки із допущеної помилки.

Такий маневр дасть вам можливість відійти від емоцій і тверезо оцінити ситуацію. Якщо і після цього ви будете впевнені, що претензії, які висуваються до вас, були безпідставними, визнайте: до вас дійсно чіпляються.

Якщо ваш шеф занадто емоційний

Налагодити стосунки з керівником можна, зрозумівши, до якого типу людей він належить. Найпоширеніший варіант — шеф-істеричка. Перебуваючи постійно в стані підвищеної нервової напруги, вони зривають злість на підлеглих, залишаючись привітними з незнайомими людьми та власним керівництвом.

Ваша тактика

Твердо визначивши, що ваш начальник любить влаштувати істерику, дійте як бронепоїзд — зберігайте спокій та розмовляйте з шефом, не підвищуючи голос. Відповідаючи на безглузді причіпки, підкріплюйте свої заперечення аргументами. Якщо ж начальник спробує звинуватити вас у власних помилках, покажіть, що винні не ви, а він.

У боротьбі з шефом-істеричкою важливо заручитися підтримкою колег та вищого керівництва. Не сприймайте подібні дії як зраду чи стукацтво, адже вони цілком виправдані з точки зору здорового глузду.

Трамвайний хам

Самодури від любителів влаштувати істерику відрізняються тим, що поводяться агресивно стосовно всіх. Вони впевнені у своїй перевазі над людьми. Зрозуміло, цей факт їх жодним чином не виправдовує, але крапки над «і» розставляє.

Якщо від самодурства керівника страждають всі, його злостивість не спрямована конкретно проти вас, він просто хам за натурою.

Ваша тактика

Спілкуючись з самодуром, необхідно правильно поводитися з самого початку. Дайте зрозуміти, що досить горді й не станете цапом відбувайло. Це завдання складне, але якщо ви з ним впораєтесь, то зможете в майбутньому не побоюватися причіпок та нападок.

Ті, кому не під силу такі рішучі дії, можуть скористатися іншим методом: включити почуття гумору. Коли начальник особливо розійдеться й почне тупотіти ногами або стукати кулаком по столу, подумки одягніть йому на голову мішок з-під картоплі або старе іржаве відро — в такому вигляді він гарантовано не викличе у вас негативних емоцій, тільки позитивні.

До речі, помітивши, що ви змінили своє ставлення до нього з вічно переляканого та ображеного на поблажливе й іронічне, зовсім інакше стане поводитися і сам начальник.

Якщо начальник прискіпується

Керівник, який любить чіплятися, здається менш шкідливим, ніж хам чи любитель істерик, але це не так. Своїми постійними зауваженнями він може розлютити навіть найспокійнішу людину.

Придира буде стежити, коли ви приходите на роботу і вичитувати вас, якщо ви не встигнете хоч на півхвилини. Він стане засікати час вашого обіду, а у вихідні дні дзвонити вам без особливої ​​на те потреби. Начальник-придира знайде недоліки у вашій ідеально виконаній роботі й влаштує вам догану замість того, щоб видати премію.

Ваша тактика

Запитаєте, що конкретно його не влаштовує в ваших діях. Нехай він назве ваші недоліки та скаже, як, на його думку, ви можете їх усунути. Що стосується телефонних дзвінків чи переписки в скайпі вихідними — не відповідайте.

Це ваш вільний час, і ніхто не може звинувачувати вас, що ви були не на зв’язку (звісно, якщо про це не було попередньої домовленості). Також намагайтеся не спізнюватися, приходячи на роботу, і не затягуйте обідню перерву.

Керівнику набридне шукати приводи причепитися до вас, і він заспокоїться, перемкнувши увагу на когось іншого.


«Приборкати» начальника нелегко, але цього робити й не потрібно. Досить налагодити відносини — так ви відчутно полегшите собі життя. Це не означає, що треба підлабузнюватись. Навпаки, тільки проявивши гідність, ви зможете довести свою цінність! Відгородившись від причіпок й докорів боса, ви зможете спокійно працювати, а глобальне перевиховання начальника — турбота його близьких.

Налагоджуючи стосунки із керівником (незалежно від особливостей його характеру), скорегуйте свою поведінку, давши шефу зрозуміти, що хочете й готові з ним співпрацювати. Покажіть своїми діями, що прагнете залагодити конфліктну ситуацію.


Читайте також