Work.ua спільно з Олексієм Слюсаренком, керівником відділу бізнес-навчання Comfy, фасилітатором, тренером українських та міжнародних освітніх проєктів, випустили курс про навчання персоналу.
У цьому матеріалі ви знайдете поради про те, як зробити електронні курси та відеоуроки максимально цікавими для вашої цільової аудиторії.
Електронні курси
Електронний курс — це головна ланка в системі дистанційного навчання.
Рекомендації Олексія щодо роботи з електронними курсами:
- Дотримання оптимальної структури. Якісний електронний курс завжди має:
▪ вступну частину, в якій вам треба якось зацікавити працівника у проходженні курсу;
▪ основну частину, в якій дається базовий, основний матеріал за темою;
▪ практичну частину з прикладами із реальних бізнес-задач, які допоможуть вашим працівникам використовувати здобуті знання на практиці. - Гейміфікація. Важливо, щоб інформацію в курсі доповнювали усілякі цікавості, наприклад:
▪ запитання;
▪ онлайн-батли між учасниками;
▪ цікаві інтерактивні тести.
Головне правило — обов'язково використовувати гейміфікацію. Залучіть до її розробки самих учасників навчання — вони зможуть дати вам багато ідей щодо гейміфікації. - Інтерактивність через різні канали сприйняття. Сприйняття курсу, в якому вся інформація подається лише текстом, значно гірше, ніж коли текст поєднується з картинками та відео.
- Доступність зі смартфона. Головний принцип нативного навчання — бути там, де ваш користувач. Співробітники, як і клієнти, усе більше знаходяться в смартфоні. Ваша задача — дати працівникам можливість навчатися тоді, коли їм зручно, і там, де їм зручно. У наш час доступність курсів зі смартфона — це не просто мода на диджиталізацію, а базова бізнес-необхідність.
- Практичність. Користуватися популярністю буде тільки той контент, що дійсно практичний, що допомагає співробітникам краще виконувати їхні бізнес-задачі.
- Простота і лаконічність. Мало хто любить навчатися. І якщо ваші курси будуть довгими, написаними складною мовою, то це, звісно, не додасть популярності навчанню. Уникайте «води» в курсі — додавайте до нього тільки конкретний та корисний матеріал.
- Розуміння вашої цільової аудиторії. Це остання, але, можливо, найважливіша рекомендація. Проведіть хоча б мінімальне дослідження вашої цільової аудиторії, спробуйте зрозуміти їхній справжній запит на навчання — в якій інформації вони мають потребу. Дізнайтеся, що вже зараз їм подобається у ваших курсах, а що — ні, якою мовою з ними говорити.
Найпростіший спосіб це зробити — зібрати хоча б мінімальну фокус-групу співробітників і поставити їм усі вищеперераховані запитання. Модератором сесії може бути HR-менеджер. З його допомогою ви зможете отримати багато інсайтів.
Незайвим для спеціалістів з навчання буде проходити зовнішні онлайн-курси, щоб бачити, як вони побудовані в інших компаніях, на інших платформах.
Відеоуроки
Рекомендації щодо електронних курсів на сто відсотків актуальні й для відеоуроків, але дещо треба додати:
- Відеоуроки — це не панацея на всі випадки життя. Це лише один із варіантів «упаковки» контенту. Він підійде для тих категорій споживачів, які краще сприймають аудіо- та відеоформат, ніж текстовий.
Водночас якщо у вас лише теоретичний матеріал, поставте собі запитання: «Чи можу я передати цей матеріал у текстовому форматі?» Тільки якщо ваша цільова аудиторія дійсно краще сприймає аудіо та відео, тоді є сенс вкладати ресурси у створення відеоуроків. - Є конкретні бізнес-потреби, для яких відеоурок є незамінним — це демонстрація продукту, процесу, схеми чи таблиці. Якщо нічого з переліченого у вашому відеоуроці немає, то доповніть його хоча б презентацією. Це значно покращить сприйняття контенту.
- Альтернатива електронним курсам. Відеоуроки, як і електронні курси, мають бути доступними співробітникам будь-коли та будь-де. Тобто, бути доступними зі смартфона.
- Продакшн. Сьогодні для створення дійсно хороших відеоуроків вже недостатньо харизматичного спікера, яскравих презентацій та корисного контенту. Усе важливішим стає етап продакшену. Тому якщо відеоуроки стають невіднятною частиною екосистеми навчання у вашій компанії, серйозно подумайте про команду професіоналів, з якою співпрацюватимете.
< Перейти до попереднього уроку Перейти до наступного уроку>