Work.ua спільно з Олексієм Слюсаренком, керівником відділу бізнес-навчання Comfy, фасилітатором, тренером українських та міжнародних освітніх проєктів, випустили курс про навчання персоналу.

У цьому матеріалі ви знайдете поради про те, як зробити електронні курси та відеоуроки максимально цікавими для вашої цільової аудиторії.

Електронні курси

Електронний курс — це головна ланка в системі дистанційного навчання. 

Рекомендації Олексія щодо роботи з електронними курсами:

  1. Дотримання оптимальної структури. Якісний електронний курс завжди має:
    ▪ вступну частину, в якій вам треба якось зацікавити працівника у проходженні курсу;
    ▪ основну частину, в якій дається базовий, основний матеріал за темою;
    ▪ практичну частину з прикладами із реальних бізнес-задач, які допоможуть вашим працівникам використовувати здобуті знання на практиці. 
  2. Гейміфікація. Важливо, щоб інформацію в курсі доповнювали усілякі цікавості, наприклад:
    ▪ запитання;
    ▪ онлайн-батли між учасниками;
    ▪ цікаві інтерактивні тести.

    Головне правило — обов'язково використовувати гейміфікацію. Залучіть до її розробки самих учасників навчання — вони зможуть дати вам багато ідей щодо гейміфікації.
  3. Інтерактивність через різні канали сприйняття. Сприйняття курсу, в якому вся інформація подається лише текстом, значно гірше, ніж коли текст поєднується з картинками та відео.
  4. Доступність зі смартфона. Головний принцип нативного навчання — бути там, де ваш користувач. Співробітники, як і клієнти, усе більше знаходяться в смартфоні. Ваша задача — дати працівникам можливість навчатися тоді, коли їм зручно, і там, де їм зручно. У наш час доступність курсів зі смартфона — це не просто мода на диджиталізацію, а базова бізнес-необхідність.
  5. Практичність. Користуватися популярністю буде тільки той контент, що дійсно практичний, що допомагає співробітникам краще виконувати їхні бізнес-задачі.
  6. Простота і лаконічність. Мало хто любить навчатися. І якщо ваші курси будуть довгими, написаними складною мовою, то це, звісно, не додасть популярності навчанню. Уникайте «води» в курсі — додавайте до нього тільки конкретний та корисний матеріал.
  7. Розуміння вашої цільової аудиторії. Це остання, але, можливо, найважливіша рекомендація. Проведіть хоча б мінімальне дослідження вашої цільової аудиторії, спробуйте зрозуміти їхній справжній запит на навчання — в якій інформації вони мають потребу. Дізнайтеся, що вже зараз їм подобається у ваших курсах, а що — ні, якою мовою з ними говорити.

    Найпростіший спосіб це зробити — зібрати хоча б мінімальну фокус-групу співробітників і поставити їм усі вищеперераховані запитання. Модератором сесії може бути HR-менеджер. З його допомогою ви зможете отримати багато інсайтів.

Незайвим для спеціалістів з навчання буде проходити зовнішні онлайн-курси, щоб бачити, як вони побудовані в інших компаніях, на інших платформах.

Відеоуроки

Рекомендації щодо електронних курсів на сто відсотків актуальні й для відеоуроків, але дещо треба додати:

  1. Відеоуроки — це не панацея на всі випадки життя. Це лише один із варіантів «упаковки» контенту. Він підійде для тих категорій споживачів, які краще сприймають аудіо- та відеоформат, ніж текстовий.

    Водночас якщо у вас лише теоретичний матеріал, поставте собі запитання: «Чи можу я передати цей матеріал у текстовому форматі?» Тільки якщо ваша цільова аудиторія дійсно краще сприймає аудіо та відео, тоді є сенс вкладати ресурси у створення відеоуроків.
  2. Є конкретні бізнес-потреби, для яких відеоурок є незамінним — це демонстрація продукту, процесу, схеми чи таблиці. Якщо нічого з переліченого у вашому відеоуроці немає, то доповніть його хоча б презентацією. Це значно покращить сприйняття контенту.
  3. Альтернатива електронним курсам. Відеоуроки, як і електронні курси, мають бути доступними співробітникам будь-коли та будь-де. Тобто, бути доступними зі смартфона.
  4. Продакшн. Сьогодні для створення дійсно хороших відеоуроків вже недостатньо харизматичного спікера, яскравих презентацій та корисного контенту. Усе важливішим стає етап продакшену. Тому якщо відеоуроки стають невіднятною частиною екосистеми навчання у вашій компанії, серйозно подумайте про команду професіоналів, з якою співпрацюватимете.

< Перейти до попереднього уроку               Перейти до наступного уроку>