Кожен, хто захоплюється блогінгом, знає, як складно набирати підписників. Особливо якщо робиш серйозний, а не розважальний контент. Утім, ця історія доводить, що визнання та популярність можливі за будь-яких обставин, головне — ставитися до роботи з повною віддачею.

От наприклад, вчителювання складно назвати медійною та молодіжною професією. І багато хто не погодиться, що його можна пов’язати з блогерством. Тим цікавіший випадок одеського вчителя фізики Павла Віктора, який має 775 тисяч підписників у ютубі та численну аудиторію з Казахстану, Туркменістану, Білорусі, Литви й Америки.

Як все склалося

Батьки Павла Андрійовича були вчителями — мати викладала англійську, а батько — фізику. Саме у них він навчився працювати креативно та самовіддано. Став кандидатом фізико-математичних наук, доцентом. 7 років викладав курс атомної фізики в університеті. Трохи працював програмістом. А згодом став викладати фізику в Рішельєвському ліцеї.

Що ж до ютуб-кар’єри, то почалося все з карантину. Щоправда, значно раніше, ніж маски та локдаун стали всесвітнім трендом. На 2010 рік припало два карантини поспіль (10 років тому світ охопила пандемія штаму вірусу грипу H1N1, відомого як «свинячий грип» — прим. ред.), тож учні цілий місяць не мали занять. Саме тоді Павло Андрійович і вирішив не пускати проблему на самоплив. Почав знімати уроки на камеру в порожньому класі. Потім, коли заняття відновилися, транслював через скайп, аби всі діти мали змогу навчатися та не пропускати цікаві теми.

Після того як популярність уроків пішла вгору, Рішельєвський ліцей закупив необхідне обладнання для запису та монтажу відео в реальному часі, а згодом було створено цілий центр дистанційної освіти. Як виявилось, онлайн-уроки потрібні не лише ліцеїстам — вони мають попит в усьому світі.

У 2019 році на каналі Павла Віктора було 230 фоловерів, уроки фізики дивилися майже у 80 країнах світу. Оскільки вчитель та ліцей вирішили не вмикати на роликах монетизацію, щоб відео не переривались на рекламу, Павлові Андрійовичу довго не давали срібну кнопку (зазвичай нею винагороджують блогерів зі 100 тис. фоловерів — прим. ред.).

Під час карантину через ковід, коли онлайн-освіта набула небувалого попиту, різко зросла й кількість фоловерів Павла Віктора. Зараз їх уже 775 тисяч, і кількість зацікавлених у вивченні фізики продовжує збільшуватися. А ще одеський викладач випустив аж два підручники з фізики, які допоможуть краще розібратися у тому, як влаштований наш світ, не тільки школярам, але й дорослим.

«Ми знаємо, що ви не робили свою справу заради винагороди. Ви робите це тому, що прагнете створювати та ділитись, а також, бо знайшли аудиторію, якій не все одно», — написано на срібній кнопці Ютубу, яку в 2020 році все ж отримав канал.

У чому секрет успіху

Звісно, успіх Павла Віктора можна пояснити багатьма причинами — вмінням подати інформацію доступно та цікаво, здатністю роз’яснювати не лише словами та формулами, але й демонстраціями та експериментами. Втім головні інгредієнти успіху відомого вчителя полягають, імовірно, у життєвих принципах і установках, частину з яких він здобув ще в дитинстві.

  1. Ледь не з дитсадка Павло Андрійович сидів на уроках батьків, від яких і засвоїв один з головних принципів свого вчителювання — не варто командувати. Ліпше пояснити: «Якщо не зробимо цього, то втратимо певні можливості». Сварити та примушувати — зайве. Значно ефективніше пояснювати, що і навіщо необхідно в дисципліні, починаючи від чергування і закінчуючи носінням шкільної форми.
  2. Друга важлива теза: якщо вчитись легко, навчання буде марним. Тому як від себе, так і від учнів Павло Андрійович вимагає викладатись на 101% і ставить у приклад освітні системи Сингапуру, Японії, Китаю та інших східних країн, де навчання пов’язане з високою конкуренцією і є справжнім випробуванням для школярів.
  3. Не менш важливо і те, що Павло Віктор не схожий на поширений образ — фізика-сухаря, відірваного від реальності. Він захоплюється фотографією, велоспортом, а головне, виносить спілкування з дітьми за межі класу. Разом із вихованцями вони ходять у походи, велосипедні прогулянки замками України, дивляться фільми, як-то «Володар перснів», «Назад у майбутнє», «Термінатор».

Зі слів чоловіка, школа — його стихія, вчителювання — спосіб життя, а ставлячись до роботи винятково, як до роботи, досягти справжніх висот у професії важко.

Щоб підбадьорити вчителів, які проходять складну адаптацію під час першого року в школі, Павло Андрійович дає таку пораду: «Спробуйте не розчаруватись. Не розчаруватися попри те, що вам будуть заважати втілювати вашу мрію всілякими способами. Наприклад, примушуючи оформлювати папери, які не мають сенсу. Чимало людей, які ставлять ці вимоги, далекі від освіти. Вони просто чиновники».

Звісно, молоді вчителі стикаються з сотнями додаткових завдань, що відбиває бажання нести знання дітям. Утім, на сьогодні існує безліч блогів, подібних до каналу Павла Віктора, або освітніх платформ, що знімають частину тягаря та дозволяють розвиватись у професії. А щодо історії креативного фізика, який подарував свої уроки світу, то нехай вона надихає вас на вашому шляху.

Дякуємо за матеріал освітній платформі «На Урок»


Читайте також

«Невдачі можна зазнати лише в разі небажання вчитися»: як бухгалтерка стала Front end-розробником за пів року