Одна з цінностей нашої компанії — допомагати людям. Сьогодні я розкажу, як це працює в реальності.

Мене звуть Олександра Лєтова, я працюю у Work.ua близько чотирьох років і хочу поділитися з вами корисними навичками системної допомоги.

Олександра Лєтова
Олександра Лєтова
HR-маркетолог Work.ua

Як Work.ua допомагає у боротьбі з COVID-19

Три тижні тому ми побачили пост Олега Гороховського про можливість придбати апарати ШВЛ для українських лікарень. (Мабуть, багато хто з вас вже чув про цю історію, бо про неї писали в ЗМІ). І ми вирішили включитися. Зв’язалися з Олегом та його дружиною Тамарою Крючковою, швиденько розв’язали всі питання та надіслали гроші.

А потім вирішили, що можемо допомогти ще, і з цього почалася наша історія допомоги дніпровським лікарням у боротьбі з коронавірусом. Наразі ми виділили 1 мільйон гривень і вже купили та частково передали до лікарень 600 літрів спирту, більше тисячі одноразових халатів, рукавичок, респіраторів, захисних фартухів, тисячі захисних шапочок та бахіл. Більшість з цього списку знаходили самостійно, щось допомогли знайти наші друзі по допомозі БФ Kiddo. І ми продовжуємо діяти.

Але наразі хочеться розказати більше про процеси, ніж про факт допомоги. Щоб ви також могли запровадити у своїй компанії схожі ініціативи. Адже допомоги ніколи не буває забагато.

Як почати допомагати на прикладі закупівель для захисту медиків

📌Визначте бюджет. Спочатку ви взагалі не будете нічого знати. Що скільки коштує і що скільки має коштувати. Ви захочете купувати й те, й це начебто потрібне, а ось це що там за зелене в пакетику? А потім ви зрозумієте, що з грошима треба бути акуратнішими й почнете скупитися.

Тому просто відразу визначте грошові рамки. (Ми зробили це майже за 5 хвилин в розмові зі співзасновником Work.ua Андрієм Боровиком). Затвердьте їх з відділом фінансів. Попередьте бухгалтерію, що вирішили закупитися, так вам потім не потрібно буде витрачати багато часу на погоджувальні процеси.

📌Виберіть відповідального. Якщо у вас не величезна корпорація, в якій скоріше за все є окремий відділ з благодійності, а звичайна невелика компанія, виберіть людину, якій довіряєте та яка може самостійно приймати швидкі рішення.

📌Зрозумійте, кому будете допомагати. Якщо кажемо про захист медробітників, то визначтеся з лікарнею чи лікарнями, яким надаватимете допомогу. Це особливо важливо для невеликих бюджетів. Бо краще купити сто масок одній лікарні, ніж по одній масці ста лікарням.

📌Проявляйте креативність. Ось у вас є гроші, бухгалтерія в курсі, дитяча лікарня чекає. Що далі? Що туди треба? Де це взяти? А можна просто на картку перевести? Розповідаю.

📌Спочатку заспокойтеся. Ви вже молодці. Ви були молодцем ще перед першим пунктом. Тепер спробуйте знайти контакти когось з лікарні. Краще — когось з головних, та дізнайтеся, що саме потрібно там, куди ви хочете направити допомогу. Візьміть список.

📌Починайте шукати. Не знаєте як? Для початку запитайте у цього головного, які контакти постачальників у нього є. Потім дізнайтеся у постачальників постачальників. Потім у них. Потім у них. В результаті у вас буде 5-10 корисних номерів. Ось там ви все і будете шукати.

📌Не панікуйте. Пам’ятаєте, я казала про швидкі рішення? Так от потрібно ще й вмикати раціо. Якщо ми говоримо саме про поточний гарячий період. Спекулянти зараз готові продати вам будь-що, питання лише за ціною. І у пік загальної паніки й щохвилинного подорожчання хочеться скуповувати все. Але так робити не треба.

❗️ВАЖЛИВЕ❗️Все, що ви купуєте для лікарень, повинно мати сертифікати. Інакше можете не купувати. Якщо сумніваєтеся, чи знадобиться щось лікарні, спитайте в лікарів. Вони точно знають, що потрібно.

Як ще можна допомагати

Як ви зрозуміли, усі закупівлі, крім апарату ШВЛ, ми проводили самостійно. Але це зовсім не обов’язково саме ваш варіант.

Ви можете об’єднуватися з іншими. Наразі є багато спілок та ком’юніті, готових допомагати разом. Той самий Олег Гороховський наразі збирає гроші для медиків, які захворіють коронавірусом, у Дніпрі є об’єднання бізнесів, що допомагають разом, компанія Інтерпайп також закликає бізнеси об’єднуватися.

Вирішувати вам. Головне — якщо вирішили допомагати, нехай вас не лякає, що це складно, або що у вас замало грошей. Адже допомагати можна не лише фінансово. Озирніться навкруги, може ви вже маєте якісь інструменти допомоги. Акаунт у соціальних мережах з великою кількістю підписників, де, наприклад, можна постити схожі статі, щоб більше людей дізнавалися про механіку допомоги, чи навіть заклики тримати дистанцію та мити руки! Адже повторювання формує звичку.

А може у вас є щось ще. Наприклад, компанія AELITA на час карантину віддала своє тестове авто у розпорядження медиків дніпровської лікарні, щоб лікарі мали можливість вчасно та без перешкод дістатися на роботу. Ми теж вирішили передати своє корпоративне авто у тимчасове користування одній з місцевих лікарень.

І ще дещо

Складні часи об’єднують. Як каже наша генеральна директорка Наталя Панкратова:

Людям потрібне спілкування. Просто говоріть зі своєю командою, зі своїми близькими, і ви вже їм допоможете. Хоча б не залишатися з невідомістю сам на сам.

Інформаційний вакуум — це також ворог спокою. Тому, наприклад, ми створили чат підтримки для бізнесу в Telegram. Зараз в ньому 800+ підписників. Ми запрошуємо туди експертів для відповідей на нагальні питання людей, наприклад, що робити з командою, як налаштувати дистанційну роботу, чого чекати від кризи. Одному з підписників навіть колективно придумали, як перепрофілювати бізнес, щоб не збанкрутіти.

Залишатися осторонь чи діяти — рішення кожної окремої людини, кожного бізнесу. Як і те, чи варто розказувати про свої добрі вчинки. Ми вибираємо ділитися добрими справами з іншими, сподіваючись надихати й заохочувати робити світ та Україну кращими й трохи безпечнішими.


Читайте також