Ніколи не дізнаєшся, чи гідний роботодавець того, щоб витрачати на нього свій час і професіоналізм, поки не попрацюєш з ним хоча б місяць. Якщо сумніваєтеся, бо не вдалося зібрати достатньо інформації про компанію, а красивий опис вакансії не викликає довіри, спробуйте зорієнтуватися на місці — про ступінь адекватності роботодавця можна судити вже на перших етапах працевлаштування. За якими ознаками — розповідає Work.ua.

1. Він з вами чесний

Уважно слухайте, що вам говорять на співбесіді, і чи збігається сказане з текстом вакансії. Адже історія знає випадки, коли шукач приходив на посаду бухгалтера, але несподівано до основних обов’язків фахівця додавалися прибирання приміщень та кур’єрські послуги. (Перебільшуємо, але суть зрозуміла.) Коли компанії потрібен і швець, і жнець, і в дуду грець, це насторожує.

Також дуже важливо, щоб роботодавець відкрито розповідав про те, що вам треба буде робити, як виконувати ту чи іншу роботу.

Вакансії типу «потрібні люди від 18 до 90 років для того, щоб робити роботу» обходьте стороною, адже інформація про обов’язки не повинна бути секретом.

2. Пропонує гідну оплату праці й «плюшки»

Те, що роботодавці не вказують зарплату у вакансіях, жодним чином їх не характеризує. Вони просто знижують відгук шукачів, адже багато кандидатів вибирають майбутнє місце роботи, зокрема, орієнтуючись на суму, яку їм готові платити за працю. А ось вказівка ​​«вилки» зарплати від 1 до 500 000 грн — як мінімум дивна.

Однак не варто робити передчасних висновків, сходіть на співбесіду. В адекватній компанії фінансові питання будуть обговорювати спокійно і докладно. Заробітна плата — не секрет за сімома замками, та й розумний шукач ніколи не прийме офер, не знаючи, скільки йому будуть платити.

Щоб зрозуміти, адекватну заробітну плату вам пропонують чи ні, вивчіть схожі вакансії, поцікавтеся, скільки платять інші компанії — більше чи менше. Подивіться статистику на Work.ua. Якщо суми істотно відрізняються, дізнайтеся, чому так. І запитайте, чи є в компанії премії, бонуси, компенсації за навчання і на хобі, чи можливий кар’єрний ріст. Якщо за всіма або багатьма запитаннями — заперечення, то щось тут не так.

3. Піклується про комфорт своїх співробітників

Комфортне робоче середовище робить працівників щасливими та продуктивними. Що своєю чергою приносить профіт і компанії, і співробітникам. Хороший роботодавець розуміє це і піклується про сучасне обладнання, зручні робочі місця, зони відпочинку та приймання їжі — чи то завод, чи то офіс. Так-так, не у всіх компаніях є кухні, де можна спокійно перекусити. І так, у деяких організаціях ви зможете пограти в PlayStation або подрімати в обід.

Якщо ваша співбесіда проходить онлайн, ви самі не можете перевірити, яким буде ваше робоче місце, не соромтеся розпитати про це. Адже вам ще тут працювати.

4. Усе робить за законом

Здавалося б, все ок — і зарплата влаштовує, і все з обов’язками ясно, і робоче місце фантастичне. Ви готові підписати офер, але тут сюрприз: пропонують працевлаштування від іншої юридичної особи, не тієї, яка розміщувала вакансію. Тут явно пахне шахрайством. Якщо вас схиляють до такого варіанта, рекомендуємо відмовитися від нього.

Також хороший роботодавець оформлює співробітників офіційно, не платить зарплати в конвертах і дбає про те, щоб адаптація новачків проходила гладко, з комфортом для всіх.

5. Проводить чітку самопрезентацію

Звертайте увагу і на те, що роботодавець розповідає про себе. Серйозні компанії зазвичай говорять по ділу: чим займаються, які місія та цілі, продукти й послуги, плани, очікування від кандидатів тощо. Спілкуються ввічливо, з повагою, завжди готові відповісти на ваші запитання.

А ось в не дуже хороших конторах з вами, може, й будуть гіперввічливими, ​​але не дадуть і слова вставити в розмову. Також сумнівні фірми часто використовують фрази типу «Ми на ринку кілька років, наразі активно розвиваємося», «З нами ви заробите так, що вистачить на квартиру, машину і віллу біля моря», «Приходьте до нас у компанію і ви розбагатієте». Така самопрезентація повинна змусити вас засумніватися в адекватності потенційного роботодавця.


Читайте також