У компанії Delta Medical працюють понад 800 співробітників у 13 країнах. Тут знаються на тому, як знаходити «своїх» людей та як «своїм» стати.

Work.ua попросив директорку з персоналу Delta Medical Ольгу Волченко поділитися методикою відбору співробітників і дати поради, до чого готуватися кандидатам, щоб отримати роботу в компанії мрії.

Ольга Волченко
Ольга Волченко
директорка з персоналу Delta Medical

Якщо бажаєте отримати «ту саму» роботу, то маєте поцікавитись, у який спосіб ваш бажаний майбутній роботодавець знаходить «своїх» серед потенційних кандидатів. Адже успішна компанія зазвичай застосовує власні методи відбору працівників. Великі гравці, зокрема, тому й великі, бо точно знають: традиційні співбесіди не завжди працюють.

Чого насправді очікує роботодавець від кандидатів

Класні, круті, соціально орієнтовані та стабільні, великі й платоспроможні компанії шукають передусім «своїх людей». Тих, хто не лише активний та має потенціал, а й насправді розділяє цінності компанії.

Якщо кандидат від початку не був відвертим, насамперед із собою, і погодився на пропозицію, що його не повною мірою задовольняє, з думкою, що «якось налагодиться», шанси стати ефективним рано чи пізно наблизяться до нуля.

На співбесіді передусім важливо виявити, наскільки людина за своїми цілями та цінностями збігається з компанією. І тільки потім розбиратися з уміннями та навичками.

Важливо зрозуміти, ким шукач себе бачить, чим хоче займатись. Бо можна мати чудовий досвід юриста або бухгалтера, але уявляти себе виключно в ролі SEO-спеціаліста.

Як це не дивно звучить, але часто буває так, що людина насправді не знає, чого хоче. Завдання та майстерність спеціаліста, який проводить співбесіду, полягає в тому, щоб підказати людині, у чому вона дійсно досягне успіху.

Іноді, на співбесіді, ми можемо взагалі не говорити з кандидатом про hard skills, не ставити шаблонних запитань, до яких людина зазвичай готова. Ми націлені знайти тих, хто здатен мислити нестандартно, хто може створювати рішення та побудувати процеси.

Для нас в Delta Medical особливо цінними є люди, які здатні знаходити рішення в умовах, що постійно змінюються, та реалізовувати проєкти. І йдеться не лише про творчі спеціальності. Я кажу навіть про бухгалтерів та юристів. У цих професіях так само є місце креативним та сміливим підходам.

Як відбувається співбесіда в Delta Medical

Окрім інтерв’ю та особистого знайомства, в Delta Medical апліканти на певні ролі виконують завдання — практичні кейси.

Також усі шукачі складають тест загального характеру, що містить 28 запитань та три блоки на сприйняття числової, вербальної та логічно-графічної інформації. Нічого складного, але потрібно зосередитись і зрозуміти суть. Завдання проявляє здібності людини, її сильні сторони. Це один з прийомів, який допомагає перевірити та доповнити враження від співбесіди.

Ще одне обов’язкове прохання до кандидатів — опрацювання опитувальника для виявлення мотивації. Не таємниця, що всі працюють, щоб заробити грошей, прагнуть визнання та кар’єрного і професійного зростання. Але, знаючи напевне, чого саме прагне конкретна людина, у компанії є можливість сформувати мотиваційну програму, яка буде драйвити саме її. Надати дещо цінне і вагоме індивідуально для кожного.

Досвід компанії доводить: що краще розумієш майбутнього колегу на початку співпраці, то краще зможеш створити умови для його реалізації.

Часто Delta Medical практикує створення вакансії під людину, експертиза та сильні скіли якої знадобляться компанії у майбутньому.

Я ніколи не використовую лише один з методів. Чи то проєктний, чи тестовий. Беру завжди кілька, адже вони працюють, зокрема, як перевірка одне одного. Бо траплялося, що людина, маючи чудову освіту, енциклопедичні знання, не володіла навичками ці знання застосовувати у практичній діяльності. Не була гнучкою та терплячою. А для успіху гнучкість та вміння працювати в команді мають не менше значення, ніж теоретична підготовка.

Три поради для шукачів, як бути ефективним на співбесіді та в подальшій кар’єрі

  1. Бути собою. Як би сильно не хотілося здаватися кращим. Вдаючись до аналогій, можна сказати, що співбесіда — це як побачення, а найм на роботу — шлюб. І якщо на побаченні вам нічого не сподобалось у візаві, ви не почуваєтеся комфортно і змушуєте себе симпатизувати людині, одружуватися з нею не варто. Іншими словами, не наймайтеся в компанію, яка не припала до душі, бо жити в ній щасливо та успішно ви не зможете.
  2. До свого такту та адекватності додайте відвертість. Можливо, ця думка очевидна не для всіх, але на співбесіді ефективніше одразу говорити, що насправді подобається, а що ні. Що для вас є дійсно важливим. Це не означає бути грубим або неввічливим, це про відкритість і чітке розуміння себе та своїх сильних і слабких сторін та потреб. Це дорослість, яка убезпечить і вас, і роботодавця в майбутньому від непорозумінь та неприємних сюрпризів.
  3. Говоріть про свої досягнення в попередній компанії. Розкажіть про те, чим дійсно пишаєтесь — це покаже вашу цінність для майбутнього роботодавця якнайкраще. Багато скаже про вас і те, які саме кейси-ілюстрації виберете для розповіді. Пам’ятайте: роботодавець не «купує» просто строки в резюме про минулий досвід. Будь-яка компанія завжди прагне «купити» досягнення, які кандидат може здійснити, застосувавши або прилаштувавши минулий досвід. Бо бізнес прагне розвитку та ефективності, щоб покращити свої результати.

На співбесідах не раз чула: «Я працював в компанії Х, у якій багато чого навчився, мені було цікаво». І це добре. Але мені важливо почути, що саме ти кандидат для них зробив? Які результати від співпраці отримав роботодавець? Кандидати на співбесіді часто про це не говорять. А варто. Бо під час співбесіди шукач «продає», а роботодавець «купує».

Тож найцінніше, якщо на співбесіді кандидат зможе показати роботодавцю, яким чином він допоможе досягти цілей компанії або підрозділу. Адже головне в будь-якій співпраці — щоб кожна сторона отримала саму ту цінність, якої вона прагне.