- 6967
У колективі — конфлікт: яка роль HR-менеджера
Ніхто не любить конфлікти, але уникнути їх виникнення в колективі неможливо. У цій статті ми розберемося, яка роль в конфліктах між колегами відведена HR-менеджеру.

Пропонуємо розділити конфлікти на 2 типи: явні та тихі, та розглянути, якою має бути поведінка ейчара при кожному з них.
Явні конфлікти
Таке протистояння колег не сховається від очей решти колективу. Звичайно, протиборці не влаштують бій посуду на кухні після обіду і не відмовляться від цивілізованого спілкування, але те, що вони кардинально не згодні один з одним, буде ясно будь-кому.
У такому конфлікті завжди відомо, що «Дано», часто він викликаний незгодою саме в робочих питаннях.
Що робити ейчару?
Якщо конфлікт явний, HR-менеджеру варто в першу чергу розібратися, наскільки він гострий. Слід враховувати, що іноді буча піднімається не через серйозність предмета конфлікту, а через темпераментність самих учасників. В такому випадку розумніше буде відійти убік і дати співробітникам самим шукати розв’язання проблеми.
Інша справа, якщо об’єкт суперечки зачіпає важливі процеси в компанії й від її вирішення залежить робота інших співробітників. Або якщо бурхливе протистояння затягується і сторони ніяк не можуть дійти згоди. Тут вже HR-менеджеру доведеться втрутитися й виступити в ролі рефері.
Ось невелика інструкція для допомоги співробітникам в подібних ситуаціях:
- Організуйте для співробітників зустріч (онлайн або офлайн).
- Продумайте регламент обговорення і дотримуйтеся його.
- Допоможіть сторонам сформулювати свої позиції і вимоги.
- Посприяють пошуку декількох варіантів розв’язання проблеми, можливо знайдеться компроміс.
- Не втягуйтеся в конфлікт самі — намагайтеся не приймати чию-небудь сторону, не піддавайтеся емоціям і зберігайте спокій.
- При необхідності залучіть до розв’язання проблеми впливову особу.
Тихі конфлікти
Так званий «тихий» конфлікт не так легко виявити, він протікає не так бурхливо як явний, але може бути набагато небезпечнішим і більш руйнівними. Тим паче тихий конфлікт частіше заснований на особистих, а не робочих розбіжностях.
Наприклад, коли колектив відмовляється приймати нового співробітника або колеги не виносять присутності один одного. І хоча кричати й тупотіти ногами в ході тихого конфлікту ніхто не буде, тривалий тихий конфлікт може привести навіть до звільнення співробітників.
Що робити ейчару?
Звичайно, відстежити тихий конфлікт не так просто, особливо якщо компанія велика і ви не бачитеся зі співробітниками щодня. Проте вчасно виявити протистояння — перше завдання HR-менеджера в такій ситуації.
Щоб тихі конфлікти не почали руйнувати колектив, вчасно отримуйте зворотний зв’язок від співробітників, як нових, так і старих, а також від керівників відділів. Виявлення конфліктів в колективі — це одна з цілей one-to-one-зустрічей.
А коли стає ясно, що конфлікт все ж таки присутній, перед ейчаром постає нове завдання — звернути увагу самих учасників на його наявність. Тут також можна організувати зустріч між незгодними, але зосередиться варто не на предметі конфлікту, а на самих стосунках між співробітниками. Виявіть, що дратує колег один в одному, і допоможіть кожній зі сторін вислухати та зрозуміти іншу. Запропонуйте кожному з конфліктуючих уявити себе на місці іншого — це допоможе виробити розуміння мотивів іншої сторони і, можливо, конфлікт буде вичерпано.
Також мінімізувати кількість таких тихих конфліктів в колективі дуже допомагає продуманий підбір персоналу. При прийомі нових співробітників на роботу враховуйте їхній характер і темперамент, звертайте увагу на гнучкі навички.
І пам’ятайте, що конфлікти — це не кінець світу, адже в суперечках часто народжується істина.
To leave a comment, you need to sign in.