Де б не було наше робоче місце, офлайн або онлайн, завжди знайдуться речі, які нас дратують впродовж дня. Тож Work.ua вирішив зібрати трохи скарг та провести опитування, щоб дізнатися, через що найбільше нервуються офісні працівники.

Водночас роботодавцям можуть стати в пригоді найрозповсюдженіші скарги шукачів, щоб проаналізувати їх та за можливості на щось повпливати й зробити офіс комфортнішим для співробітників.

1. Час і гроші на транспорт

Працівники про роботу в офісі кажуть: «замість 8 годин на день я працюю 13». Сюди входить година на обід та ще дві на дорогу. Тому, авжеж, за результатами опитування, найбільш за все офісних працівників дратує щоденний тернистий шлях на роботу. За цей варіант відповіді свої голоси віддали 27% респондентів з 2 065 опитаних користувачів Work.ua.

На вебфорумі Reddit українці навіть створили обговорення, де поділилися, чому більше не хочуть повертатися з дистанційки в офіси. І от там теж час, який доводиться витрачати на дорогу дратує більшість.

«Працював в офісі, та найбільше дратувала дорога до роботи. Особливо те, що після роботи я їду на тренування зі спортивною сумкою в громадському транспорті, й це жах, особливо коли працюєш в центрі міста)). Навіть машину для цього купив, але з’явилися свої недоліки (парковка в центрі це жах, та і зранку маминих гонщиків на дорозі валом)», — поділився користувач під ніком Unison1.

2. Відсутність вікон у приміщенні

Негативний вплив відсутності природнього світла в приміщенні довели у багатьох дослідженнях. Наприклад, люди, які працюють в офісах без вікон, відчувають ізоляцію, стрес, втому, мають нижчий рівень продуктивності та задоволення від роботи. Наше опитування це підтвердило — на другому місці серед найбільш пригнічуючих чинників є відсутність вікон у приміщенні (16% проголосували за цей варіант).

Ще одна історія користувачки на Reddit під ніком caitlin7434:

«У мене не було вікон на роботі протягом 7 років, і я відчувала, що у мене постійна сезонна депресія. Я виходила обідати на вулицю, гуляла та їла на свіжому повітрі й була така нещасна, повертаючись назад, коли надворі теплий день. Водночас тоді я жила у підвальній та дуже темній квартирі протягом 4 років. Коли нарешті переїхала в інший офіс і квартиру з природним світлом, відчула себе зовсім іншою людиною. Я була така щаслива, що часто просто сідала обідати за своїм робочим столом навпроти вікна».

3. Незручні столи / стільці, неякісна техніка

На третьому місці топу дратівливих речей на роботі — незручні столи, стільці та неякісна техніка (14%).

Неергономічні робочі місця можуть спричинити в офісних працівників м’язово-скелетні болі, зокрема болі у спині, шиї та плечах. Крім того, незручні меблі нерідко викликають втому, знижують концентрацію й, відповідно, загальну продуктивність праці. А неякісна техніка, наприклад, яка працює повільніше за мозок людини, або Windows без ліцензії, прямо впливають на швидкість та якість виконання робочих завдань.

4. Боротьба за кондиціонер або обігрівач

Усі ми по-різному сприймаємо температуру. У когось холод в приміщенні викликає дискомфорт, відчуття скутості рухів, іноді навіть загострення хронічних захворювань. Навпаки, занадто висока температура може призвести до втоми та зниження концентрації. Звідси й постійні конфлікти. Тому на четвертому місці — суперечки через володарювання над клімат-контролем (14% проголосували за цей варіант).

5. Теревені колег

Респонденти вважають (13%), що теревені на роботі — один з тих факторів, що впливає на продуктивність. Бо саме в офісі люди набагато частіше роблять перерви на спілкування. І напевно всі стикалися з ситуацією, коли робоче завдання треба виконувати з максимальною концентрацією, але ваш сусід або сусідка по кабінету має розповісти вам просто зараз щось дуже і дуже важливе :)

6. Відсутність кухні

Одна користувачка Work.ua в нашому опитуванні поділилася своїм досвідом роботи в офісі, де не було облаштованого місця для обіду (наче працівникам не потрібно їсти)… За словами дівчини, їй доводилося щодня виходити у двір поряд з офісом, шукати там місце, де присісти, щоб поїсти обід, принесений із дому. Думаємо, вона не єдина, хто стикався з подібною ситуацію та шукав кутки, де можна причаїтися й зробити перерву на їжу, бо за цей варіант проголосувало 8% респондентів.

Коли в офісі немає кухні, працівникам щодня доводиться розв’язувати безліч дрібних завдань: вигадати, що можна було б такого приготувати і їжа не зіпсувалася без холодильника. Потім, куди то все йти їсти? У сусідній двір на лавочку під під’їздом? Такі деталі дійсно можуть не на жарт дратувати.

7. Опенспейси

Раніше здавалося, що концепція офісу з відкритим плануванням — чудова ідея! Очікувалося, що руйнування фізичних стін між працівниками сприятиме більшій співпраці та взаємодії. Але 7% респондентів опитування Work.ua з цим не погоджуються. Тим паче низка досліджень показала, що коли працівники переїхали з традиційних офісів до опенспейсів, їхня особиста взаємодія не збільшилася, а навпаки, зменшилася.

Замість того, щоб стимулювати більш жваву співпрацю одне з одним, відкрите планування робочого простору викликало природну людську реакцію — уникання спілкування з колегами. Працівники почали набагато більше взаємодіяти через електронну пошту та месенджери, а їхня продуктивність зменшилася на 15% через відволікання.

На Reddit навіть є обговорення під назвою «Офіси відкритого планування жахливі», де один з користувачів з ніком getRedPill написав:

«Відкриті офіси базуються на неправильному уявленні про природу людини. Так, ми соціальні тварини, так, нам потрібно спілкуватися, так, нам потрібно співпрацювати. Але ми також індивідуальні, ми маємо поважати межі одне одного та нам потрібна зосередженість й час на самоті для відновлення сил».

У авторки цієї статті також є особиста історія, пов’язана з опенспейсом. На одній з минулих робіт ми ділили один великий стіл з колегами, а за метр від нас сиділи працівники інших відділів. І мені треба було провести інтерв’ю. Але оскільки за 5 хвилин до зустрічі єдиним тихим місцем був туалет, онлайн-зустріч довелося проводити на вулиці під будівлею офісу. Без окремих пояснень, зрозуміло, наскільки незручною та стресовою була ця ситуація.

Тож якщо працівники використовують електронну пошту та месенджери для спілкування з колегами, намагаються сховатися й знайти тихе місце для зосередження, з таким же успіхом вони можуть працювати вдома. І це нічого не коштуватиме компанії.

8. Спільні холодильники

Кадри з відомого американського серіалу «Друзі», коли головний герой Рос розповідає друзям, як на роботі вкрали його обід.

Кадри з відомого американського серіалу «Друзі», коли головний герой Рос розповідає друзям, як на роботі вкрали його обід.

Тільки 3% респондентів стикалися з проблемою, коли доводилося ділити холодильник з колегами та це завдавало труднощів. Ми додали цей варіант відповіді в опитування для того, щоб дізнатися, як багато працівників нервувалися через вкрадений обід. Або про зіпсовану їжу колеги, який вирішив влаштувати лабораторію для розведення мікроорганізмів в офісному холодильнику. І це добре, що насправді невелика кількість людей отримали такий негативний досвід, але погано, що він усе ж таки був. І ця проблема, до речі, тісно пов’язана з корпоративною культурою компанії.

9. Колеги-курці

У серіалі «Друзі» також був момент, коли героїня Рейчел імітує паління перед новими кожанками, щоб зблизитися з ними.

У серіалі «Друзі» також був момент, коли героїня Рейчел імітує куріння перед новими колежанками, щоб зблизитися з ними.

Опитування Work.ua також містило віконце для відкритих відповідей, щоб користувачі могли розповісти про речі, які їх дратують, але цих варіантів не було в опитуванні. От тут і згадали про колег з поганими звичками. Одна з таких — куріння. З цією шкідливою звичкою пов’язано декілька проблем. Перша — коли в офісі стоїть запах тютюну, який для курців непомітний, а от присутнім в офісі він зазвичай неприємний. Друга — люди дратуються, коли курці ходять на перерву кожні пів години, водночас тих, хто не курить сварять за часті вилазки, наприклад, по воду.

Ще одна цікава історія, якою поділилися в опитуванні. Чоловік, який кинув курити, помітив, що втратив зв’язок із колегами та керівництвом, оскільки частка неформального спілкування відтоді зменшилася. Інша дівчина в подібній ситуації вдалася до хитрощів і почала імітувати, що палить, щоб бути в курсі подій і тенденцій в компанії, які обговорювалися поза офісом.

Висновок такий — працівники без поганих звичок не мають відчувати себе ізольованими.

10. Фіксований графік

Багатьом працівникам доводиться іноді просто імітувати діяльність в офісі, бо поставлені завдання на день вже виконані, але піти додому раніше не можна. А якщо сказати, що ви впоралися зі всім на сьогодні, вам дадуть ще декілька завдань. І це те, що часто забирає останні сили в працівників замість того, щоб вони могли їх відновити.

Усе через суворий фіксований робочий графік, бо якщо ви не просиділи в офісі 8 годин, за що тоді вам платити зарплату? І ця проблема підкріплюється ще й тим, що часто в компаніях дають неправильну оцінку ефективності працівників (коли оцінюють години, витрачені на роботу, а не кількість та якість виконаних завдань).

Концепція фіксованого робочого графіку підходить для деяких професій, але точно не для всіх. І має пройти ще багато часу, щоб цей 40-годинний робочий тиждень остаточно став артефактом минулого століття (тільки-но згадайте, скільки років знадобилося, щоб робочий день працівників скоротили з 14 до 8 годин й перевели на 5-денний графік).

11. Брудно в офісі

І таке буває. Мало хто може якісно зосередитися на роботі, коли під ногами брудний ковролін, у холодильнику зіпсована їжа, що лежить там місяцями, на столі шар пилюки, а біля смітника на кухні стоїть неприємний аромат… Як розповіли читачі, бувало, що через проблеми з пошуком прибиральниці (або економії коштів на чистоті, хто зна), в офісі було доволі неприємно знаходитися. Що казати про те, щоб там працювати.

12. Хворі колеги

Раніше про людей, які приходили в офіс хворими заради того, щоб виконати дуже важливе завдання, думали, що вони віддані та неймовірно працьовиті. Але після епідемії COVID-19 більшість тепер дивиться на це, як на прояв безвідповідальності до свого здоров’я, і до здоров’я оточуючих.


А тепер лишайте коментарі під цією статтею — це ваш вільний простір трохи поскаржитися. Бо де ж ще, як не на Work.ua, можна поділитися позитивними та й навіть негативними переживаннями щодо роботи? 😉

Зображення з т/с The Office, 2005 р.