Кожна компанія зацікавлена ​​в тому, щоб наймати кращих працівників, які приведуть її до розвитку і досягнення поставлених цілей. Водночас боротися за таких співробітників не так вже й легко. Адже найкращі вибирають найкращих — тих, хто пропонує найбільш привабливі умови праці, зарплату, комфортний офіс і не тільки.

Для того щоб ваша компанія виявилася в списку бажаних для шукачів, вам і потрібен сильний HR-бренд, тобто бездоганна репутація відмінного роботодавця.

HR-бренд — це ваша характеристика на ринку праці. По суті HR-бренд — це те, що про вас говорять всі навкруги та чи говорять взагалі

За такої умови про вас можуть казати як про соціально відповідальну компанію зі стабільною зарплатою, сильною культурою, піклуванням про співробітників, тобто як про компанію мрії.

В той самий час можна отримати репутацію «чорної» компанії з мінімальною зацікавленістю працівниками, затримками зарплати тощо.

Ще одна ситуація — про вас взагалі ніхто не говорить і чути про вас не чув.

Обирати вам. Але якщо вас цікавить перший варіант, ми розкажемо, як його реалізувати. 

Як створити HR-бренд

Проведіть аналіз того, що у вас вже є:

  • Опитайте співробітників, щоб дізнатися, що їм подобається, що впливає на їх лояльність і залученість. Які рішення вітає колектив. Чому люди працюють у вашій компанії.
  • Опитайте керівників, щоб доповнити картину і проаналізувати настрої всередині відділів.
  • Подивіться на сайти з відгуками про роботодавців. Дізнайтеся, що про вас говорять в соціальних мережах і на форумах (якщо говорять).
  • Збирайте відгуки від претендентів, які розглядали вашу компанію, але відмовилися працювати в ній.
  • Опитуйте співробітників, які звільняються з вашої компанії.

Так ви зможете скласти приблизну картину того, що наразі являє собою ваш HR-бренд.

Визначтеся, яку репутацію ви хочете мати. Яких кандидатів ви хочете залучати.

  • Наприклад, якщо ви будівельна компанія, вашою «родзинкою» може бути гарантія безпеки чи наявність медичної страховки.
  • Якщо ви працюєте у сфері айті, можете зарекомендувати себе як компанію з реально цікавими завданнями або гнучким графіком.
  • Якщо це продажі — у вас повинна бути низька плинність як гарантія гідних умов праці, внутрішнє навчання і т.д.

Водночас репутація може формуватися з потреб ваших працівників або з внутрішньої політики компанії.

  • Наприклад, якщо більшість тих, хто звільнився, пішли від вас через незручний графік або відсутність можливості професійно зростати, можливо варто переглянути години роботи й впровадити систему навчання кадрів. Якщо ви хочете щось міняти.
  • А якщо міняти не хочете або не можете, просто чесно говоріть кандидатам про умови роботи ще на етапі співбесіди, якщо не складання вакансії.

Виберіть стратегію. В тому числі, визначитеся:

  • як ви будете спілкуватися з потенційними співробітниками;
  • через які канали ви будете їх шукати (сайти з працевлаштування, соцмережі);
  • чим збираєтеся залучати кандидатів (зарплатою, умовами, графіком, додатковими бенефітами);
  • які найкращі умови ви можете їм забезпечити (максимум, на який ви готові);
  • яка культура у вашій компанії і як ви її транслюєте зовні (які ваші цінності, місія, правила роботи).

Як підтримувати HR-бренд

  • Побудова бренду роботодавця — завдання не лише HR-фахівця. Важливо, щоб керівники підрозділів підтримували обрану вами стратегію і транслювали її колективу.
  • Як тільки у вас з’явиться явне уявлення про внутрішню культуру, вам потрібно буде поширити її серед своїх співробітників. Зробити це можна з допомогою спільних зборів, лекцій, внутрішньої документації або інших інструментів.
Головне — це не повинен бути просто формальний документ, який хтось колись написав і змусив вивчити весь персонал.
  • Спілкуйтеся мовою вашого бренду. Тобто, якщо ви вирішили, що в рамках вашої стратегії ви будуєте HR-бренд як дружній і привітний, використовуйте цей стиль у спілкуванні з колективом, між керівниками та підлеглими, на всіх рівнях системи. Використовуйте цей же стиль в описі вакансій і проведенні співбесід.

Якщо ви бачите свій стиль в дисципліні та офіційності, підтримуйте звернення між членами команди на «ви», дотримуйтеся таймінгу і не виходьте за рамки власних правил.

Як дізнатися, що HR-бренд працює

  • Перша ознака успіху буде помітна, коли самі співробітники стануть носіями обраної вами культури. Коли самі співробітники почнуть говорити про цінності та плюси роботи в компанії. Ви можете помітити, що вони стали робити більше публікацій в соцмережах про роботу, частіше згадувати ваш бренд в позитивному ключі.
  • Також варто постійно аналізувати рівень плинності кадрів — якщо від вас стали менше йти, це добра ознака.
  • Те ж стосується припливу заявок і зниження вартості найму персоналу. Всі хочуть працювати в компанії з гарною репутацією. Тому коли ваш бренд реально привертає шукачів, зусилля з пошуку та наймання значно знижуються.

Пам’ятайте, що в побудові HR-бренду найголовніше — це чесність і відданість обраним принципам. Створіть власну культуру, і вона неодмінно приверне потрібних вам людей.


Читайте також