Resume from February 6, 2024 PRO

Александр

Game and Feature Designer, Producer, 100 000 UAH

Employment:
Full-time, part-time.
Age:
37 years
City of residence:
Rivne
Ready to work:
Remote, Rivne

Contact information

The job seeker has entered a phone number , email, address, Facebook and Instagram.

Name, contacts and photo are only available to registered employers. To access the candidates' personal information, log in as an employer or sign up.

Work experience

Producer

from 06.2019 to 10.2023 (4 years 4 months)
Zagrava Games Studio, Рівне (IT)

Producer, Lead Game Designer
Projects:
Playrix: Fishdom; Aqua Match;
Zagrava: Runefall 2; MatchVentures; Silver Tale.
Responsibilities: game and feature design, level design, planning and project managing, team leading. Managing teams of 10 to 60 individuals. Responsibilities included game design, quality leadership, project management, and effective communication strategies. Prior roles involved planning game development projects, organizing workflows, and diverse team management, covering programming, art, animation, effects, music, game design, analytics, and A/B testing.

Game and Level designer, Product Manager

from 10.2017 to 05.2019 (1 year 7 months)
PINOKL Games, Рівне (IT)

Pinokl Games, Rivne, Ukraine, Sep. 2017 – Jun. 2019
Project Manager, Game Designer, Level Designer, QA Leed
Projects:
““Party Hard Tycoon” Steam Early Access tycoon game developed by Pinokl Games and published by TinyBuild - Party Hard Tycoon
“PARTY HARD 2” Steam live product developed by Pinokl Games and published by TinyBuild - PARTY HARD 2
Responsibility: Game and Feature designer, Level Design, planning and project managing, QA Lead.
Developer page: https://store.steampowered.com/developer/Pinokl

Product Manager, Game Designer

from 07.2013 to 12.2014 (1 year 5 months)
JoyRocks, Ровно (Компьютерные игры и технологии)

Разработка игровых фитч и нововведений для апдейтов, тематических дополнений и внутриигровых ивентов. Так же полный дизайн приложени дл улучшения UEx. Удержание аудитории. Разработка сторилайна и дизайна как графического так и лора для побочных версий игры и апдейтов. Контроль разработки и портирования на разные платформы (ios, web, win, mac). Полномасштабная работа в сфере изучения новых технологий и игровых систем (Unity, Starling etc)
Работа по нормализации и оптимизации работы коллектива и процесса разработки. Оптимизация сроков, работа над структурированием задач. Создание командного духа. Тесная работа с персоналом для подбора лучших кандидатов и команд.

COO, Co-Founder, Game Designer

from 09.2012 to 07.2013 (10 months)
Mini Huge Apps, Ровно (Социальные, мобильные и компьютерные игры)

Полный дизайн приложений и маркетинг стратегия.

CEO

from 12.2011 to 11.2013 (1 year 11 months)
Casual Craft, Ровно (Мобильные игры)

Дизайн приложений и финансы

Education

РДАК Ровенский государственный Аграрный Техникум

Прикладное Программирование, Ровно
Unfinished higher, from 2003 to 2006 (2 years 9 months)

Программирование и компьютерная инжинерия. Данное обучение дало базовые и основные понятия для дальнейшего развития себя в сфере компьютерной техники, консолей и игровых технологий и систем.

Knowledge and skills

PC User Windows Graphic editors MacOS Administration Креативність Adobe Photoshop Дизайн рівнів Творчий підхід Створення прототипів Unity Уміння аналізувати Написання сценаріїв Game design Production management Project management

Language proficiencies

  • English — above average
  • Russian — fluent
  • Ukrainian — fluent

Additional information

1. Контроль якості виробництва контенту в франшизі Fishdom

- Затвердження, розвиток та покращення якості частин гри для апдейтів.
- Видача фідбеку художникам, включаючи арт лідів, та особисто пояснення необхідних змін.
- Контроль візуальної складової, анімацій, якості, ритміки, стилістики, дизайну та сценарію.
- Формування описів та завдань для різних етапів розробки контенту. (дизайн документація)
- Роль посередника між зовнішніми продюсерами та внутрішньою розробчою командою.
- Робота з іншими гейм дизайнерами на проекті

2. Продюсування розробки нової гри в рамках Playrix ( по суті асошиейтів продюсінг, прокладка між ключовими людьми в компанії та студією)

- Проведення "зустрічей" для формування бачення продукту та стратегії розвитку.
- Планування, опис та контроль виробництва, якості та термінів на глобальному рівні.
- Формування команди та сприяння в наймі співробітників.
- Керівництво комунікацією з зовнішніми продюсерами та студією.
- Затвердження та розвиток персонажів, історії, локацій, геймплею та інших елементів.
- Відповідальність за "ціль - результат" по всіх аспектах розробки.

- Головна команда: тім ліди та менеджери проекту.
- Активна участь у кожному аспекті процесу розробки, включаючи функції арт директора та ліда по анімаціям.(без перебільшення, прямі фідбеки в артових задачах як по комплексному арту так і по окремих елементах контенту)
- Проведення та участь у зустрічах по прототипуванню ідей, розвитку проекту та стратегічному плануванню. (на приклад формування списку систем та фітчів (івентів) які необзідні на старті продукту, їх приоритизація, оцінка складності та бюджету на виробництво)

Similar candidates

All similar candidates


Compare your requirements and salary with other companies' jobs: