Resume from April 13, 2024 PRO

Віталій

Вчитель (українська, зарубіжна література), 12 000 UAH

Employment:
Full-time, part-time.
Age:
43 years
City:
Kyiv

Contact information

The job seeker has entered a phone number and email.

Name, contacts and photo are only available to registered employers. To access the candidates' personal information, log in as an employer or sign up.

Work experience

Вчитель української мови і літератури

from 08.2016 to 05.2022 (5 years 9 months)
Середня загальноосвітня школа + приватні школи й уроки, Київ (Освіта, наука)

Маю свій оригінальний і дієвий підхід до вивчення літератури:

1. Твори читаються не лише вчителем, а й учнями.
2. Вчимось читати твір я к і с н о, а не кількісно.
3. Учні у співпраці з вчителем складають з окремих пазлів твору цілу картинку, додаючи від себе відсутні фрагменти.
4. Як детективи шукаємо відповіді на питання, які вчимось ставити твору самостійно, а не беремо готовими.
5. Повноцінне вивчення художніх текстів досягається поступово, тому спочатку заохочую учнів до вільного вираження їхнього суб’єктивного ставлення до твору. Це дозволяє позбутись страху перед самовиразом та розвиває фантазію, уяву (розвиток обдарувань і початок творчості).
6. Ми вивчаємо літературу не саму по собі, а для нашого життя – наприклад, вчимось спочатку в художньому творі, а потім в житті розпізнавати різних персонажів, ситуації, які вони створюють, різні способи жити…
7. Під час занять використовую певний алгоритм для здобуття учнями конкретних навичок (усвідомлення способу виконання дії).

Вас не зачепила така простота?
Ви вважаєте, що сучасний вчитель – це той, хто володіє сучасними модними й ефективними методиками?

Яка країна більш заможна, більш розвинена – Україна чи Китай?
А Ви знаєте, що для китайських педагогів книжки геніального українського вчителя Сухомлинського є настільними? А у нас його книжки викидають на смітник.

А у них переконливо показано, що вчитель – це не лише метод й педунівер, а й поклик бути вчителем, його особистість, зацікавлення, здатність до мислення, пізнання й розуміння навколишнього світу, творчість.

«ВИХОВУЮТЬ не програми, не підручник, НЕ МЕТОДИ, А ОСОБИСТІСТЬ ВЧИТЕЛЯ.
Без ВИХОВАННЯ У УЧНІВ БАЖАННЯ ЗНАТИ, без палкого прагнення кожного з них стати по-справжньому освіченою людиною, без переживання честі й гідності людини, володаря інтелектуальних багатств, БУДЬ-ЯКА МЕТОДИКА навчання стає мертвою схемою.
Жодними словами, повчаннями не пробудиш у вихованців спраги до знань, якщо цієї спраги нема» (Сухомлинський)

Хто у Вашій школі
пробуджує у учнів
бажання знати і мислити?

«У своєму вихователі діти повинні бачити безмежну відданість розумовому життю, науці. ДІТЕЙ ПІДКОРЮЄ ЗАКОХАНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ У ЗНАННЯ. Якщо ви хочете бути шановним, будьте провідником дітей на стежці подиву, захоплення перед істиною, яку ви відкриваєте СПІЛЬНО з дітьми, а дітям здається, що відкривачі – вони, а ви лише їхній помічник.
Педагог виховує передусім своєю думкою, своїм мисленням. І педагогічна діяльність – це в першу чергу праця думки, спрямована до того, щоб одухотворити вихованців бажанням знати, думати, мати правильні погляди на навколишній світ. Справжній вихователь той, хто йде до вихованців зі своїми яскравими думками, ідеями, переконаннями. Мова йде про духовну потребу вчителя виражати себе як особистість, розкривати свій внутрішній світ перед людьми. Ваші зустрічі з учнями – не переказ прочитаних книжок. Ви приходите до підлітків з власними роздумами, звертаючись до них як до однодумців, як рівних собі»

Education

Київський національний університет Т. Шевченка

Філософський, ВИКЛАДАЧ ГУМАНІТАРНИХ ДИСЦИПЛІН, Київ
Higher, from 1999 to 2004 (5 years)

«Літературна наука в жодному разі не може володіти ‶останнім словом″ про літературу.
Завдання філології полягає у встановленні буквального сенсу висловлювання, але їй абсолютно непідвладні його рухливі й плинні вторинні (справжні) сенси.

Світ літературного твору всеосяжний та охоплює всі види знання (соціальне, психологічне, історичне). Відтак література виявляє нам ту велику єдність світобудови, насолодитись якою вміли древні греки та в чому відмовлено нам через роздробленість нашого знання на окремі науки. Література містить всі знання; вона є Матесис. У будь-якому літературному творі є всі науки разом. У романі «Робінзон Крузо» міститься знання історичне, географічне, соціальне (колоніальне), технічне, ботанічне, антропологічне» (Барт).

«Література – це ЛЮДИНО-знавство, а також найтонший засіб само-пізнання, само-виховання, само-ствердження» (Сухомлинський).

«Але що таке безграмотність орфографічна порівняно з душевною безграмотністю! Не відчути чудового гумору! Не відгукнутись душею на красу! Всі словесні феєрверки автора виявились марними. Вона навіть не помітила їх. Дівчина здалась мені монстром, і я згадав, що саме так – тупо, без жодної усмішки – читав того ж Гоголя один пацієнт Харківської психіатричної клініки.
Дівчина закінчила школу та УСПІШНО НАВЧАЛАСЬ У ПЕДАГОГІЧНОМУ ВИШІ.
Ніхто не навчив її ЗАХОПЛЮВАТИСЬ мистецтвом…

Я знаю десятки школярів, для яких література – найнудніший, найненависніший предмет.
Школярів примушують любити тих письменників, до яких вони байдужі, привчають лукавити і фальшивити, приховувати свої справжні думки про авторів, нав'язаних шкільною програмою…

Вся справа у відсутності любові, у байдужості, у внутрішньому опорі школярів тим примусовим методам, за допомогою яких їх хочуть долучити до творчості письменників.
БЕЗ ЕНТУЗІАЗМУ, БЕЗ ПАЛКОЇ ЛЮБОВІ ВСІ ТАКІ СПРОБИ ПРИРЕЧЕНІ НА НЕВДАЧУ.

Орфографію неможливо покращити у відриві від загальної культури. Орфографія зазвичай кульгає у тих, хто духовно безграмотний, у кого недорозвинена й мізерна психіка. Ліквідуйте цю безграмотність, і все інше додасться» (Чуковський).

Additional education and certificates

Педагогіка вищої школи. КНУ Т. Шевченка

2004, 1 рік

Західноєвропейська література ХІХ-ХХ ст. Курс лекцій к.філол.н. Оксани Товстенко. КНУ Т. Шевченка

2003, 1 рік

Дія. Цифрова освіта

1 день
Certificate

Knowledge and skills

Ведучий дискусійного кіноклубу Зосередженість Робота в команді Використання електронних платформ Критичне мислення Інтегроване навчання Інтерактивний метод навчання Проектний підхід

Language proficiencies

English — average

Additional information

Я НАПИСАВ 5 КНИЖОК (і планую ще):
«Словник-помічник вчителів і учнів, батьків і керівників»
«Можливості дару в суспільстві обміну» – Перша в Україні книжка з філософії дару: https://diamail.com.ua/book/9512.html
«Щасливі дні з Джи Крішнамурті, або – Реальність як дар та нігілізм лінійного мислення»
«Звездное небо над нами и неземная любовь в нас»
«Искусство любить»

(Хто з Ваших вчителів створив хоч одну книжку? Подуймате – Вашим учням треба вчитель, здатний до креативності, здатний розвивати креативність дітей?)

«В основі авторитету педагога лежить його діяльність, яка стає прикладом для вихованців.

Учні не можуть сказати, люблять чи не люблять вчителя: він приходить на урок лише щоб ПЕРЕКАЗАТИ розділ підручника, запитати, поставити оцінки. Він не розкривається перед ними як живе ВТІЛЕННЯ людської КУЛЬТУРИ.
Це одне з найприкріших явищ, на яке можна ще, на жаль, натрапити в наших школах. Такий педагог приносить зло своєю безликістю і знеособленням, тим, що в душах своїх вихованців сіє порожнечу.
Звернення такого вчителя до учнів завжди полягає в ПЕРЕКАЗУВАННІ ЧУЖИХ думок, а учні ніколи б ні слова не говорили до свого вихователя, якби не треба було отримати оцінку.
Щоб любити своїх вихованців, треба ТВОРИТИ в них культуру МИСЛЕННЯ, пробуджувати живу, власну думку.
Щоб вихованці любили вчителя, вони мусять бачити в ньому живе втілення культури людської ДУМКИ.
Передусім потрібно, щоб у тих думках, які доносить вчитель до свідомості школярів, він виражав САМОГО СЕБЕ, щоб до серця дитячого доторкались не холодні істини, а жива, пристрасна ОСОБИСТІСТЬ педагога.
Це залежить від того, наскільки знання, які викладає вчитель учням, стали ЙОГО особистими переконаннями, ввійшли в ЙОГО душу.
Важко все це передбачити й заздалегідь визначити. Це не якісь консультації чи додаткові заняття, а передача від серця до серця тих жаринок, з яких розгорається багаття думки вихованця.
Навчіть свого вихованця ДУМАТИ, і він все життя згадуватиме й шануватиме вас як наставника розуму і моральності» (Сухомлинський).


ВІДГУКИ:

«Дуже Вам вдячна за теплі слова! Моя матуся каже, що у Вас чиста душа, добре серце та чутливий розум! Школа та наш клас втратили, що Ви пішли. Чи Ви повернулися б якщо б була така можливість? Це моя Мама запитує».

«Добрый день! Это мама А., спасибо большое. Его вчера не было в школе, но мы узнали, что вы у нас больше не преподаете, очень жаль, расстроились оба. Успехов вам!».

Вчора попрощався зі мною 5А, а сьодні підходять до мене у вчительській кілька юних учениць з 6А - Надія, Ванда й Марина, усміхаються та кажуть:

В.М. - ви найкращий вчитель. Ви навчали нас тому, як розуміти. Як глибоко бачити речі. І як жити. Дякуємо вам. Шкода, що ви залишаєте нас.
Здивовано дивлюсь на сповнені щастя обличчя і ясні, сяючі розумом очі та кажу: І мені шкода...


ПЕРША СПІВБЕСІДА - ОНЛАЙН

Дивіться відео моїх уроків на ютуб: Тім Віт

More resumes of this candidate

Similar candidates

All similar candidates

Candidates at categories

Candidates by city


Compare your requirements and salary with other companies' jobs: