Наша PR-менеджер Каріне Макіян вміє зустрічати цікавих людей, скажу я вам. Нещодавно вона познайомилася зі справжнім, уявіть собі, пілотом.

Так у нас з’явилася чудова можливість дізнатися більше про таку цікаву і романтичну професію як пілот і поставити всі запитання, які цікавлять нас і, сподіваємося, вас теж. Навіть дурні. Тож, знайомтеся і ви.

Олег Чолпан
Олег Чолпан
пілот, льотний інструктор

Стати пілотом не було для Олега мрією дитинства. Пілотів у родині не було. З його слів, романтична професія — це цілком виважене рішення.

«У 17 років довелося політати й вирішив стати пілотом. Пішов навчатися», — просто каже він.

Підлітком Олег потрапив за штурвал і вперше «покермував» літаючим транспортом під наглядом інструктора. Спробував. Сподобалося. Вирішив.

Сам Олег родом з Одеси, а вчитися надійшов в Льотну академію Національного авіаційного університету в місті Кропивницький — провідний навчальний заклад з підготовки авіаційних кадрів в Україні (за даними Вікіпедії).

Після 5 з половиною років навчання став працювати в інструктором у Дніпрі — допомагати готувати нові кадри. А зараз разом з товаришем планує відкривати льотну школу в Одесі.

Чим подобається і не подобається професія

На запитання про те, що приваблює найбільше у професії, хлопець відповідає: «Свобода приваблює». Каже, що це і небо, свобода, яку відчуваєш, перебуваючи в повітрі, і те, що можеш полетіти куди завгодно і не почуватися таким утомленим, як, наприклад, після автомобільної подорожі, і свобода в професії.

Що бачиш, знаходячись за штурвалом

Хоча в цілому робота крута, є в ній і мінуси, визнає пілот: Олег каже про відповідальність, про те, що зараз сфера не особливо розвивається, з фінансуванням біда, та й пандемія сильно вплинула.

«Багато пілотів залишилися без роботи, і все тільки-тільки починає відновлюватися», — резюмує герой.

Хто може стати пілотом і скільки це коштує

Олег запевняє, стати пілотом може кожен, ну от абсолютно кожен, якщо, звичайно, немає обмежень за станом здоров’я.

Щоправда, отримати ліцензію — недешево, пілот-початківець має відлітати мінімум 40 годин, а це обійдеться від 9 тисяч доларів. Зате потім лети куди хочеться, хоч по Україні, хоч за кордон.

Як навчитися літати

«А що у вас там за літаки? Спеціальні?» — питаю.

«Так, літати вчать на спеціальному літаку, який дозволяє робити помилки. Якщо на такому літаку помилишся, то нічого страшного не станеться, — пояснює Олег. — На відміну від інших моделей, помилки при польоті на яких можуть мати дуже і дуже серйозні наслідки».

На запитання про те, як відбувається навчання (а то я вже налаштувалася, як би), пілот детально описує процес. Виявляється, спочатку курсант льотного училища повинен відлітати майже 14 годин з інструктором. Потім пролетіти самостійно 2 кола по 5-6 хвилин і виконати всі процедури.

«А ми, інструктори, в цей час чекаємо на землі, дивимося в небо, хвилюємося», — ділиться Олег.

Далі починається наліт годин між аеродромами. Юні пілоти відправляються в міжнародні аеропорти: у Дніпро, Запоріжжя, Кривий Ріг, Харків.

«Чому потрібно літати саме в міжнародні аеропорти? Тому що там є трафік, різні літаки, потрібно за всім стежити, спілкуватися з диспетчерами. І це допомагає не тільки отримувати досвід, а й вчитися не втрачати контроль, не боятися. Щоб не хотілося відкрити двері й вийти, якщо перед тобою на посадку заходить великий і страшний літак, не хотілося просто спуститися на землю на парашуті, — сміється наш герой. А потім, вже серйозно, додає. — За штурвалом потрібно бути завжди впевненим. Але не самовпевненим».

А можна купити літак?

«Щось мені вже страшно за штурвал. Може краще просто мати свій літак „з особистим водієм“?» — думаю я після інформації про міжнародні аеропорти.

А вголос питаю: «А чи можна без ліцензії купити літак?»

«Звичайно можна. І найняти ліцензованого пілота. Це як з придбанням автомобіля», — обнадіює Олег.

Ну ось, інша ж справа. Зовсім інша справа! Збиратиму на літак :)

Всі фото, використані в статті, надав Олег Чолпан.


Читайте також