Карантин і пандемія коронавирусу захопили український бізнес зненацька. Work.ua поцікавився у виробничих компаній, як вони переживають карантин, з якими труднощами зіткнулися і як їх долають. Адже зараз, як ніколи, важливо вивчати досвід інших та ділитися власним.

Steko

Засновник компанії Сергій Положай вважає, що бізнес не може зараз зупинитися, бо той, хто зараз зупиниться — помре назавжди, і про нього забудуть. Так, обсяги зменшуються у 2-4 рази, будівництва зупиняються, проєкти заморожуються, тож зараз Steko займається аналітикою, з песимістичним прогнозом, що ринок впаде в 10 разів з 6 млн вікон до 600 тисяч.

«Тоді стане питання, хто ці 600 тисяч вікон обробить. На війні як на війні, я тільки сам за себе. Розраховую, що ці вікна буду обробляти я і не віддам жодне замовлення нікому», — каже Сергій Положай. 

Тож зараз компанія тестує нову продукцію по догляду за вікнами, а також допомагає своїм дилерам (їх понад 3500) налагодити продажі онлайн: запустили освітню програму з порадами по правилах ведення сторінок продажів у Фейсбуці, Інстаграмі, створенні власного сайту, створили конструктор сайтів від Steko.

Друга проблема, з якою зіткнулася компанія, що клієнти, які замовляють вікна, не дуже хочуть, щоб в їхню квартиру хтось заходив. Тому Steko екіпірувало вантажників та монтажників бахілами, захисними масками, рукавичками, антисептиками. Запустили рекламну кампанію «Купуй вікна безпечно», а також акцію «Купуєш вікно Steko, отримуєш медичну страховку строком на один місяць безкоштовно».

«Я б хотів, щоб чиновники взяли такий підхід на озброєння, щоб поліпшити ситуацію з медициною в країні», — каже Сергій.

Щодо співробітників, компанія перевела всіх, кого можна, на віддалений режим роботи. А підвіз робітників на виробництво здійснює по 10 осіб. Людей працює менше, всюди засоби дезінфекції. Температуру тіла вимірюють на вході, співробітники роблять тест на затримку дихання на 20 секунд, а «напохваті» чергують 10 медсестер для цілодобової роботи. У всіх співробітників компанії є медична страховка.

P&G

Компанія максимально безпечно організувала усі процеси: встановили санітайзери, забезпечили співробітників масками, посилили графік прибирань, зробили розмітку на виробництві для забезпечення соціальної дистанції. Робочий режим залишився незмінним, але у співробітників гнучкий графік.

Всім, хто не залучений до виробництва, рекомендовано працювати з дому 5 днів на тиждень. Офіс водночас продовжує бути відкритим і безпечним для співробітників, яким необхідно його відвідати (наприклад, для підписання документів, нарахування заробітної плати, оформлення на роботу тощо).

Culture Team компанії (команда представників з різних функцій, що залучена для культурного розвитку на добровільних засадах) наразі продовжує працювати віддалено та організовувати заходи для підтримки мотивації. Проводять дистанційні навчання, спортивні заходи, кулінарні майстер-класи та інші активності.

Також регулярно проводять онлайн таунхоли для всіх співробітників, розповідають про останні новини: бізнес-показники, як карантин впливає на роботу, як компанія допомагає власною продукцією лікарням та підтримує гарячу лінію МОЗ через фінансування Товариства Червоного Хреста України. У P&G також відмовилися від податкових пільг для підприємств у Борисполі та Покрові, бо добре розуміють, наскільки критичною є зараз підтримка місцевих громад.

«Це дозволяє мотивувати команду та дає можливість співробітникам пишатися своєю компанією», — відзначає менеджер з корпоративних комунікацій P&G Ольга Клименко.  

Також P&G спільно з благодійним фондом «Карітас Україна» запустили соціальну ініціативу «Піклування в кожен дім». В її рамках самотні літні люди, люди з інвалідністю та ті, хто потрапив у складну життєву ситуацію, можуть дистанційно скористатися послугами благодійної пральні.

Philip Morris

Всі офісні співробітники міжнародної компанії Philip Morris тепер працюють з дому. Перехід на самоізоляцію сильно прискорив цифрову трансформацію багатьох процесів в компанії — це торкнулося і підбору персоналу, і основної сфери діяльності компанії — продажу товарів у великих обсягах.

«Цифрова трансформація прискорилася за такий короткий час, що заплановані на 12 місяців проєкти тепер виконуються за 1 місяць. Всі попередні інвестиції в цифрові технології, інструменти, програми та методи навчання сьогодні сприяють ефективності організації. За допомогою платформ електронної комерції ми прагнемо донести до споживачів кращі пропозиції, в той час як співробітники „в полях“ зосереджені на наданні найкращого сервісу для споживачів», — розповідає Емель Мордо, директорка People & Culture (HR) в Philip Morris в Україні, Вірменії, Грузії та Молдові.

Интерпайп

Компанія з самого початку карантину в Україні ввела додаткові заходи, спрямовані на попередження появи вірусу на своїх активах.

  • Обмежили відрядження співробітників по Україні, закордонні — заборонили.
  • Наради й виробничі зустрічі перевели в онлайн формат.
  • Частину офісного персоналу перевели на дистанційну роботу.

Що стосується виробничих майданчиків, то Інтерпайп ввів обов’язкову термометрію безконтактними термометрами для всіх співробітників, підрядників, аудиторів, водіїв автотранспорту. Співробітники охорони та медики компанії забезпечені захисними масками й рукавичками.

Для захисту життя і здоров’я співробітників компанія витратила близько 3 млн грн. В адміністративно-побутових комплексах та побутових приміщеннях встановили додаткові санітайзери для дезінфекції рук, закупили та видали 31 тис. медичних масок, 2,6 тис. респіраторів, 18,9 тис. пар рукавичок для персоналу.

Для доставки співробітників на виробничі активи Інтерпайп залучив корпоративний транспорт по 46 маршрутах (без плати за проїзд). Всі автобуси щодня проходять санобробку. Спецзасобами обробляють всі контактні поверхні. Роботи виконують фахівці місцевих лабораторних центрів при Міністерстві охорони здоров’я України (реорганізованої СЕС). Таке рішення забезпечує безперервну роботу виробничих потужностей в умовах карантину.

Метінвест

Виробничі підприємства Метінвесту працюють в штатному режимі, за винятком італійських заводів, робота яких припинена відповідно до постанови уряду Італії.

«У квітні спостерігається зниження виробництва сталі на ММК ім. Ілліча і "Азовсталі". Це пов’язано з припиненням роботи наших італійських заводів, бо скорочується потреба в напівфабрикатах з України. Ще одна причина скорочення виробництва — зниження споживання прокату в Європі через припинення роботи підприємств-споживачів», — повідомляють в компанії.
Компанія усіма силами намагається убезпечити свої підприємства, щоб вони продовжували безперебійно працювати і забезпечувати робочі місця, сплачувати податки і підтримувати напряму залежить від їх діяльності економіку країни. Для цього працівники підприємств забезпечені засобами індивідуального захисту і антисептиками для рук, запаси цих коштів постійно поповнюються. Всі робочі приміщення та автотранспорт, який доставляє співробітників підприємств на роботу і додому, проходять регулярну санітарну обробку. Столові переведені в режим буфетів з упакованими продуктами і бутильованої водою.

У період карантину у співробітників перед початком роботи перевіряють температуру, на всіх підприємствах цілодобово працюють медпункти.

Працівники підприємств в Маріуполі, Запоріжжі та Кривому Розі отримали спеціальні перепустки для поїздок в громадському транспорті. Крім того, для перевезення співробітників на роботу і додому у всіх містах продовжують курсувати корпоративні автобуси. За останні тижні підприємства компанії збільшили кількість автобусів на маршрутах.

Адміністративний персонал керуючої компанії і до 95% адмінперсоналу виробничих підприємств переведені на віддалену роботу. Працівники, які перебувають в зоні ризику, відправлені в оплачувані відпустки або переведені на віддалену роботу. Але співробітникам продовжують виплачувати заробітну плату в повному обсязі.

«Наші керівники використовують різні методи мотивації. Ключове завдання — це системні комунікації зі своєю командою, як формальні, так і неформальні. Формальні комунікації пов’язані з тим, щоб проінформувати співробітників про те, що відбувається в компанії, підприємстві, підрозділі. Також керівники намагаються вибудувати неформальні комунікації з урахуванням нових реалій, щоб відчувати, що відбувається, виявити якісь проблеми, з якими співробітники раніше не стикалися, допомогти і підбадьорити».

Виробничу програму і процеси на підприємствах Метінвесту не переглядали.

Поділіться, які заходи вживають в ваших компаніях?


Читайте також