Нам часто важко розповідати про досягнення, результати та досвід роботи. Проте якраз на це роботодавці звертають увагу найбільше. Згідно з Orange County Resume Survey, вже у 2010 році найважливішими для рекрутерів стали:

  • досвід кандидата (45% опитаних);
  • кваліфікація і навички (35%);
  • легкість читання резюме (25%).

Як привернути увагу роботодавця, показати свій досвід з найкращої сторони та збільшити шанси на співбесіду читачам Work.ua у цій статті розповість Ольга Лугинець — HR & карʼєрна консультантка.

Ольга Лугинець
Ольга Лугинець
кар’єрна консультантка та експертка з персонального брендингу

Піклуймося про читача

Перш за все варто подумати: чи зручно людині отримувати інформацію. Якщо так, то вона охочіше приділить нам увагу і, можливо, допоможе у розвʼязанні питання або запиту. Навіть якщо ні… що ж, у будь-якому разі варто бути ввічливими людьми.

То на що варто звернути увагу?

  1. Дизайн резюме має бути приємним і доречним. Без надлишку яскравих кольорів, градієнтів та графічних елементів.
  2. Жодного суцільного тексту: його ніхто не читатиме. Памʼятаймо про заголовки. Із першого речення абзацу має бути зрозуміло, про що йтиметься далі. Якщо людині цей фрагмент не цікавий, вона просто перейде до наступного.
  3. Помилки й одруки. Чому людина має вчитуватися у те, що нам самим було «лінь» вичитати? Текст резюме з великою кількістю помилок — неохайний, немов худі з плямами від кави на співбесіді. Не додає плюсів в очах рекрутера.

Від нового до найдавнішого: логіка опису

Свіжий досвід пишемо першим. Так рекрутеру простіше зрозуміти, з яким фахівцем він має справу зараз. Нумо зберігати час та енергію людини по той бік екрана :)

Що писати на початку — компанію, галузь, посаду чи термін роботи?

Все залежить від того, на чому ми хочемо розставити акценти. Спочатку пишемо:

👉 Компанію — якщо займали однакові/подібні посади у різних місцях або не бажаємо наголошувати, ким власне працювали. До речі, «імʼя» організації може впливати й на нашу репутацію теж.

👉 Посаду — якщо працювали у маловідомих компаніях чи просто хочемо наголосити, що маємо потрібний досвід. А потім вже додаємо компанію, сферу та термін роботи.

Якщо стаж великий, можна не вказувати давні місця роботи або повний перелік посадових обовʼязків. Врешті-решт, резюме має займати 1-2 сторінки і містити ще інформацію про освіту, навички, контакти та коротку розповідь про себе.

Якщо досвіду роботи замало

Іноді так може здатися, коли ви на початку карʼєрного шляху або вирішили змінити професію. Але вихід є. Єдине непорушне правило — не брехати і не перебільшувати власні вміння: правда все одно зʼясується, а от репутацію вже буде зіпсовано.

Якщо попередній досвід не зовсім відповідає вакансії, потрібно шукати менш очевидний звʼязок.

Наприклад: працювали продавцем в невеликому магазині, а подаємося на проєктного менеджера. Що спільного?

  • Робота з людьми, розуміння і задоволення їхніх запитів.
  • Уміння організувати себе, простір і людей навколо.
  • Здатність справлятися із багатьма завданнями.
  • Виконання плану.

Це те, що спадає на думку одразу. Проте краще розглянути конкретну вакансію і подумати: коли я робила/робив подібне? Що з мого досвіду буде корисним тут? Бо таке гарантовано знайдеться.

А якщо досвіду роботи немає взагалі? Згадуємо волонтерство, навчальні проєкти та іншу тематичну діяльність. Завжди можна пройти додаткове навчання, одразу попрактикуватися і таким чином створити портфоліо.

Досягнення важливіші за обовʼязки

Роботодавцю важливі не процеси, а результати. Не робоча рутина, а досягнення і приводи для гордості. Вказувати їх бажано з цифрами: показниками чи відсотками. На кожне місце роботи буде достатньо 4-6 таких пунктів. Розглянемо далі приклади.

Продавець-консультант у магазині «У гори»

березень – вересень 2021 року

  • Ненавʼязливо допомагав у виборі туристичного одягу.
  • Інформував про спеціальні пропозиції та акції.
  • Збільшив продажі на 12% від середнього показника цього періоду.
  • Слідкував за актуальністю цін та наявністю потрібних розмірів.

SMM-менеджерка ГО та благодійних фондів

проєктна зайнятість, січень 2014 – нині

  • Розробляю і впроваджую SMM-стратегії для реалізації цілей проєктів.
  • Створюю контент-план для 5 бізнес-сторінок і усе публікую без факапів.
  • Досягаю щоденного охоплення в 10 тисяч людей/сторіз, привертаючи увагу до захисту тварин та людей, чиї права порушено.
  • Налаштовую таргетовану рекламу через Instagram, Meta Business Suite з ціною за клік $0,1, залучаючи потрібну аудиторію.

Підсумуємо

Відповідність запиту. Опис результатів замість процесів. Лаконічність та чесність.

Ці поради — не універсальний магічний спосіб, завдяки якому вам гарантовано зателефонують завтра або надішлють офер. Проте варто використовувати всі можливості, щоб підвищити шанси на роботу мрії. Воно того варте.

Навіть якщо ви не збираєтеся змінювати роботу зараз, усім корисно мати хороше, якісне резюме. І оновлювати його час від часу. Зрештою це допоможе зрозуміти свою цінність як фахівця: чого ви досягли за свою карʼєру, якої компенсації заслуговуєте, що вам робити й чого навчатися далі.


Читайте також