Корисні книги, в яких є цінний досвід, класні інструменти й потужні лайфхаки — незамінні помічники в роботі рекрутерів та HR. Work.ua вибрав 5: читайте, дізнавайтеся, застосовуйте.

«Мудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунглях», Роберт Саттон

«Коли хтось весь час вчиняє дії, що залишають за собою шлейф з жертв, він заслуговує на почесне звання "сертифікований мудак"».

Давно доведено, що наявність хоча б одного мудака в компанії знижує продуктивність всього колективу. У своїй книзі Роберт Саттон не просто пояснює, чому такі працівники небезпечні для роботи, а й дає конкретні рецепти, як знизити число так званих «деструктивних елементів» у вашій компанії, як поводитись, якщо вам таки доводиться працювати з мудаками та що робити, щоб самому не стати таким.

«Сперечайтеся так, немов ви маєте рацію, але слухайте так, немов ви помиляєтеся».

«Як взаємодіяти з проблемними людьми», Рой Ліллей

Проблемні люди — замкнені, агресивні, токсичні, надто чутливі чи надто амбітні. Щоб робота була ефективною, НR має знайти підхід до кожного з них. У цій книжці зібрано поради, як швидко та правильно визначити проблемні сторони кожної людини й зробити їх корисними.

«Як взаємодіяти з проблемними людьми» — ваш справжній навігатор у світі кривдників, причеп, маніпуляторів і любителів поскаржитись. Діалоги-приклади й ефективні техніки допоможуть вам уникнути складних ситуацій і зберегти спокій під час спілкування з людьми, які доводять вас до сказу.

Розуміючи мотиви та поведінку проблемних людей, ви зможете приборкати свою агресію, перемогти ніяковість і лишитись кращою особистістю. Практичні вправи, корисні моделі й цінні поради дозволять вийти переможцем із найгіршої ситуації, навчать давати раду зі складними колегами й дати відсіч токсичному босу.

«Націлені на результат. Що насправді мотивує людей», Сьюзен Фовлер

Традиційна система мотивування працівників не працює — у цьому переконана бізнес-коучка Сьюзен Фовлер. Система нагород та покарань може давати лише тимчасові результати. Потрібне щось більше, щоб зарядити працівників позитивною енергією та налаштувати на стабільну роботу й найкращі результати.

Чому мотивація грошима не дає бажаного результату? Чому цінності компанії не стають цінностями працівника? Чи можна навчитися мотивувати?

«Я стверджую, що мотивація не працює. Що ж тоді працює? Відповідь лежить у відкритті трьох психологічних потреб — автономії, приналежності й компетентності. Незалежно від статі, раси, культури, віку реальні підстави нашої мотивації так само прості й складні, як і задоволення наших психологічних потреб».

«Командна робота. Як впровадити зміни в компанії, щоб вас підтримали», Ґреґ Брандо, Емілі Трулав, Кент Лайнбек

Автори понад десять років вивчали роботу менеджерів, які керували командами, що постійно розробляли інноваційні рішення. Дослідники дійшли висновку, що найкращі ідеї та найхітовіші продукти створюють не поодинокі гравці, а згуртований колектив на чолі з лідером інновацій.

Лінда Гілл, Ґреґ Брандо, Емілі Трулав і Кент Лайнбек надають практичні рекомендації, щоб розвинути потенціал колективу, описують стиль управління лідера і його роль у зростанні компанії. Наводячи приклади таких компаній, як Pixar, Google, Volkswagen, дослідники пояснюють, чому їм удається щоразу впроваджувати інноваційні підходи, що приводять до успішних змін.

«Покоління Z на роботі», Девід Стіллман, Йона Стіллман

Книга про ключову силу на сучасному ринку праці. Заснована на найбільшому дослідженні покоління Z.

«Перше правило рекрутингу покоління Z: незалежно від того, як давно існує ваша галузь, ви повинні бути активні онлайн».

Автор книги Девід Стіллман витратив майже двадцять років на дослідження проблеми поколінь. Цю книгу він написав разом з сином, типовим представником покоління Z, а 44 питання, використаних в дослідженні автора, сформулювали відомі люди (в тому числі керівники), наприклад, Марк Кубейн, Аріанна Хаффінгтон і Опра Уїнфрі.

Покоління Z — це ті, хто народився в 1995-2012 роках (перші, хто народився в цифрову еру): воно просто створене для прийняття блискавичних рішень, пише автор. І ця книга про те, як вони ставляться до роботи та поводяться на ній. Про їхні особливості, суттєві відмінності від «мілленіалів», звички, мотивацію, погляди на кар’єру та успіх.

«Дні, коли бумери й традиціоналісти доводили, що робота — найважливіше в їхньому житті, безповоротно минули. Однак не можна сказати, що для представників покоління Z робота остаточно перейшла на другий план. Роботодавці все ще можуть розраховувати на їхні прекрасні трудові показники. По суті, краще, що вони можуть зробити, — це зосередитися на результаті. Якщо співробітники його забезпечують, то решта не має значення».


А що порадите прочитати колегам ви?


Читайте також