🧠 Знання — це мастило, яким людина змащує механізми та шестерні в мозку і змушує їх працювати злагоджено, видавати ідеї та пропонувати незвичайні рішення.

Найімовірніше, раз у раз на роботі ви стикаєтеся з завданнями, які вимагають від вас вивчення та заглиблення в нову інформацію, а щоб просуватися кар’єрними сходами, вам не обійтися без додаткових умінь.

У зв’язку з цим все більше людей почали підходити до питань пам’яті та засвоюваності з дослідницької сторони, застосовуючи різні способи:

  1. Використовують можливості консолідації та реконсолідації пам’яті.
  2. Займаються спортом перед тим, як вивчати нову навичку.
  3. Покращують довготривалу та короткочасну пам’ять під час сну.
  4. Послідовно вивчають кілька предметів та опановувати кілька навичок.

Серед різноманітних способів Work.ua обрав найактуальніший, який буде корисним тим, кому потрібно досліджувати нову інформацію «на ходу».

⏳ Уявіть, що лекцію, довжиною в годину, ви можете переглянути за пів години та дійсно запам’ятати стільки ж, як коли б дивилися при звичайній швидкості.

🤔 З’ясувати, як запам’ятовувати більше за короткий проміжок часу, вирішили вчені з Каліфорнійського університету Лос-Анджелеса й провели експеримент. Вони запросили 231 студента-добровольця і ​​розділили їх на 4 групи. Першій групі ввімкнули лекцію на звичайній швидкості, другій — у 1,5 раза швидше, третій групі — у 2 рази швидше, а четвертій — у 2,5 раза.

Теми лекцій стосувалися ринку нерухомості та історії Римської імперії. За звичайної швидкості вони тривали від 13 до 15 хвилин.

Після перегляду студенти мали пройти тест. Результати дослідження показали, що перша група, яка дивилася відео на звичайній швидкості, у середньому відповіла на 26 запитань із 40. Всього на один пункт нижче виявилися результати другої та третьої групи, які дивилися відео на швидкості в 1,5 та 2 рази швидше — вони відповіли на 25 запитань із 40. Найгірший результат показала четверта група, яка дивилася відео на швидкості 2,5 — 22 із 40.

☝️Експеримент показав, якщо збільшити швидкість перегляду лекції вдвічі — матеріал засвоюється практично так само добре, як і за звичайної швидкості. При цьому ніхто зі студентів не вів конспекту.

Цікаво, учасникам першої групи за тиждень дали подивитись відео двічі. Швидкість була подвоєна. Друга група дивилася відео на звичайній швидкості, також двічі. Результати тесту у студентів майже не змінилися — 25 відповідей із 40. А от коли вони подивилися лекцію на подвоєній швидкості двічі, але з перервою за тиждень, правильних відповідей побільшало.

У дослідженні сказано, що так розвивається довготривала пам’ять. При повторному перегляді матеріалу за тиждень інформація засвоюється краще, освіжається і структурується в голові.

❔І насамкінець порада — лекції та навчальні відео не варто дивитися пасивно. Тренер з розвитку мозку та пам’яті Джим Квік, який працював зі співробітниками таких компаній як Nike та General Electric, пропонує ставити собі питання:

  • «Як я можу використати те, що вивчаю?»
  • «Чому я маю скористатися цими знаннями?»
  • «Коли та за яких обставин я їх використовуватиму?»

Спробуйте метод прискореного перегляду і, можливо, він підійде вам, щоб заощаджувати час та не просідати в засвоєнні інформації. А ще, на Work.ua можна дізнатися про 4 техніки, які дозволять вам читати та запам’ятовувати більше.


Читайте також