Генеральний директор компанії Lenovo в Україні поділився з Work.ua 6 рекомендаціями щодо підтримання корпоративного духу в компаніях, де багато співробітників працюють віддалено.

Тарас Джамалов
Тарас Джамалов
генеральний директор Lenovo в Україні

У 1974 році британський фантаст Артур Чарльз Кларк передрікав, що за кілька десятків років персональні комп’ютери допоможуть нам жити та працювати практично будь-де на Землі. Так і сталось, сьогодні усе більше людей не прив’язані до офісу, а співробітники компаній частіше працюють віддалено. І як показують дослідження, продуктивність їхньої роботи лише зростає.

З іншого боку, популярність дистанційної роботи може заважати процесу становлення корпоративної культури. І ми опиняємось перед дилемою, як давати співробітникам більше свободи та водночас зберегти єдність колективу.

Я переконаний, що корпоративна культура й автономність не мають послаблювати одна одну. І є можливість вдало розвивати обидва напрямки, дотримуючись таких рекомендацій.

Тренінги з емоційного інтелекту

Налагоджена комунікація в колективі — це запорука успіху компанії. А хороша корпоративна культура починається з окремих співробітників, яким важливо правильно оцінювати власні емоції та емоції інших людей і відповідно до цього коригувати свою поведінку.

Влаштуйте для своїх працівників тренінг з розвитку емоційного інтелекту, аби вони краще розуміли, як комунікувати з колегами та партнерами, як правильно трактувати їхні слова і яким чином реагувати на стресові ситуації. Що важливо, на таких тренінгах працівники зможуть дослухатись до порад спеціалістів, як бути членом колективу, але водночас не пригнічувати власну позицію.

Не пошта, а відеочат

Спілкування в електронній пошті та месенджерах часто не дає можливості правильно інтерпретувати настрій та емоції співрозмовника. Особливо це відчувають працівники поза офісом. Знаки оклику, речення, виділені Caps Lock, друкарські помилки можуть спотворювати зміст повідомлення і не передавати реальні відчуття автора та його основний посил. У такому випадку можу порадити частіше проводити відеоконференції.

Відеочати дають змогу членам команди в реальному часі бачити емоції одне одного, вловлювати тембр, інтонацію голосу та решту невербальних сигналів, які неможливо передати у тексті. Саме тому в нашій компанії ми час від часу проводимо зустрічі в форматі відеоконференцій. У такий спосіб колеги, що працюють віддалено, відчувають себе на одній хвилі з іншими.

Технології зближують

Дуже часто співробітники на віддаленій роботі останніми дізнаються про важливі деталі проєктів, стратегічні плани компанії та щоденні ситуації, що формують досвід людини як спеціаліста. Кращий спосіб розвіяти хвилювання таких працівників — запевнити, що вони отримують інформацію одночасно з усіма. Ми робимо це за допомогою програмного забезпечення для спільної роботи.

Сучасні ноутбуки та мобільні пристрої в поєднанні з хмарним програмним забезпеченням дають можливість переглядати документи в режимі реального часу. Це забезпечує всім членам команди, незалежно від їхнього місцеперебування та графіку роботи, постійний зв’язок із головним офісом.

А звичка фіксувати важливі новини та пропозиції в загальному чаті дає можливість усім співробітникам бути в курсі життя компанії.

Особистий час співробітника

Технології змогли звільнити нас від офісу, але навіть фантаст Чарльз Кларк не міг передбачити, як це вплине на баланс між роботою та особистим життям. Постійно існує ризик того, що в особистий час співробітників, які працюють поза офісом, можуть неусвідомлено втручатися. Особливо, коли вони працюють за індивідуальним робочим графіком, який відрізняється від офісного.

Це може призвести до непорозуміння та особистих образ у колективі. Саме тому багато компаній вводять для співробітників часові обмеження для розв’язання робочих питань.

Зокрема, медична консалтингова фірма Vynamic запровадила власну політику під назвою zzzMail. Працівникам заборонено надсилати робочі листи у вихідні дні та з 22:00 до 06:00 у будні. А в разі термінових питань, завжди можна зателефонувати або написати повідомлення. Такі правила дають працівникам можливість відпочити, виділити час для себе і родини та бути готовим до нового продуктивного дня.

Я вважаю, що часові обмеження на відправку листів дуже важко запровадити в компаніях, офіси яких знаходяться по всьому світу (через різні часові пояси). Але необхідно, щоб корпоративна культура давала змогу працівникам, з одного боку, не відповідати на листи після закінчення робочого дня, а з іншого ― вчила не очікувати негайної відповіді на листи, відправлені в неробочий час чи вихідні.

Хваліть працівників

Один із головних прихильників формування корпоративних цінностей Денні Хьюз, президент Hilton Americas, переконаний, що його компанія досягає успіхів завдяки тому, що члени команди дійсно отримують задоволення від роботи. Щоб показати, наскільки він цінує внесок кожного, Хьюз частенько хвалить своїх колег у постах на LinkedIn.

Працівники почуваються щасливими, коли знають, що їх цінують. Це надзвичайно важливо. Спробуйте похвалити членів команди в соціальних мережах публічно, так ви зможете розповісти про досягнення співробітника не тільки колективу, а й іншим.

Пост подяки в інтернеті — це сучасний аналог таблички «Співробітник місяця». Колега зможе розмістити адресований йому хвалебний пост у себе на сторінці та відчути заряд мотивації для наступних звершень.

Не роботою єдиною

Як би парадоксально це не звучало, але ніщо так не зближує колектив, як неформальні зустрічі поза офісом. Недарма останнім часом колеги усе частіше разом беруть участь у марафонах, грають у мафію чи змагаються в кібертурнірах.

Компанія Lenovo, наприклад, вже два роки поспіль організовує турніри з Counter-Strike: Global Offensive (відеогра: шутер від першої особи — прим. ред.). В них беруть участь не тільки індивідуальні гравці, але і корпоративні команди. Тільки уявіть, які неповторні емоції разом пережили колеги, пліч-о-пліч змагаючись у кібербаталіях. Подібні заходи — це чудовий спосіб зміцнити командний дух та продемонструвати, що в колективі є спільні цінності, інтереси та захоплення.


Завжди пам’ятайте, люди — це найцінніша складова компанії, де б вони не працювали!

Читайте також

Инструкция Work.ua: Как мотивировать персонал
Сила внутренних коммуникаций: почему от того, как вы общаетесь с коллегами, зависит зарплата каждого из вас
3 главные ошибки начинающих руководителей