У найкращому разі це зрозуміло вже першого дня на роботі. Але часто можна витратити багато часу, намагаючись розібратися, ви виростете з такими колегами або пристосуєтеся і так само токсично засуджуватимете всіх навколо і шукатимете винних.

Як швидко зрозуміти, які цінності в колективі, та визначити, чи підходять вони вам, Work.ua розповіла Таїс Алєйнікова, HRD компанії «Хаскі».

Таїс Алєйнікова
Таїс Алєйнікова
HRD компанії «Хаскі»

Під корпоративною культурою розуміється рівень взаємної довіри та поваги у колективі, загальний моральний дух, що панує в компанії, якість стосунків між співробітниками.

Корпоративна культура завжди починається з власника компанії, а далі підбираються колеги, які максимально розділяють і впроваджують загальні цінності та правила поведінки.

Корпоративна культура криється в дрібницях та деталях, тому важливо відслідковувати її на всіх перерахованих етапах.

Під час ознайомлення з вакансією

Текст вакансії має бути досить простим, але обов’язково із зазначенням усіх стандартних умов. Часто вакансія написана від першої особи: читаючи такий текст, ви розумієте, що його писав рекрутер і він звертається саме до вас.

Структурований текст, немає граматичних помилок, легко читається — гарний знак.

Незвичайний опис вакансії свідчить про дисципліну виконання своїх завдань у команді: для компанії важливе все, що створює бренд та свідчить про професіоналізм колег.

Неграмотно написана вакансія показує, що у компанії не зацікавлені у своєму іміджі та завдання можуть виконуватися «недбало».

На етапі ознайомлення із соцмережами / брендом роботодавця / відгуками про компанію

Що свідчитиме про те, що компанія працює над своїм брендом, — так це наявність посилань на всі її активні соцмережі вже у вакансії. Це дозволяє дізнатися про компанію до того, як надіслати своє резюме.

Сайти з відгуками покажуть співвідношення негативних/позитивних коментарів щодо компанії. На таких сайтах має дотримуватися пропорція негативних відгуків до позитивних — 30/70.

Зауважте, на таких сайтах головне звертати увагу на швидкість відповіді на коментарі. Якщо відгуки є, але з ними ніхто не працює тривалий час, то компанії нецікаво, яке враження вона створює про себе як роботодавець.

Подивіться, як часто колектив відпочиває разом та як роботодавець це подає. Особливу увагу приділіть тому, як саме висвітлюється загальне проведення часу в мережах і чи залишають самі співробітники компанії дописи або діляться ними з посиланням на компанію. Це добрий показник комунікації в колективі.

На первинній співбесіді

У разі позитивної відповіді на ваш відгук та запрошення на першу зустріч із рекрутером важливо відстежувати, наскільки швидко на вас відреагували (не більше 3 робочих днів) та чи врахували ваші побажання щодо зручного часу зустрічі.

На самій зустрічі інтерв’юер обов’язково розповідає про саму компанію — стежте, щоб презентація компанії не розходилася з інформацією з вакансії, спілкування було ввічливим і залишило приємний «післясмак».

А якщо після цього етапу вже не хочеться продовжувати співпрацювати з компанією, уважно продумайте, які можливі питання ви поставите на фінальній співбесіді, щоб розвіяти чи підтвердити свої сумніви.

На фінальній співбесіді з керівником

На цьому етапі помічайте усі дрібні деталі:

  1. Якщо зустріч онлайн, зверніть увагу на своєчасність підключення — це свідчить про пунктуальність та побудований процес підбору, коли про кандидатів піклуються.
  2. Якщо буде офлайн, то подумайте, чи докладно вам пояснили, як потрапити в офіс, чи зустріли. Звертайте увагу на сам офіс: чи підходить вам місце та умови. Спостерігайте за майбутніми колегами: наскільки вони привітні, чи посміхаються вам і одне одному, у цей момент важливо відчути, наскільки комфортна атмосфера.

У процесі співбесіди керівник зацікавлений у тому, щоб ви розкрилися, та дає всю інформацію про діяльність компанії? Чи вона відповідає тому, що сказано у вакансії?

Виявом поваги до кандидатів буде якнайшвидший зворотний зв’язок за результатами співбесіди або фідбек у визначений термін.

У момент отримання офера

Дійшовши до цього етапу, ви вже склали своє уявлення про компанію, умови підійшли, залишилося зважити всі нюанси та поспостерігати.

В офері ще раз проговорюють усі умови, щоб домовитися «на березі». Без цього може пізніше з’являтися підводне каміння, тому бажано, щоб все було прописано.

На що важливо звернути увагу — чи докладно розповідають про перший день виходу на роботу. Кандидат повинен уже уявити свій перший робочий день і розуміти, що на нього чекає, щоб мати можливість успішно підготуватися і реальність збіглася з очікуваннями.

У перший день навчання/роботи

Насамперед звертайте увагу на те, чи є закріплений за вами відповідальний, чи видано вам адаптаційний лист та все потрібне для комфортного першого дня. Чи провели вам екскурсію офісом? Чи ввели в курс справ: хто за що відповідає та як їх можна знайти? Як ставляться співробітники, чи готові допомагати, чи пропонують допомогу?

І трохи тонше: про що говорять при вас співробітники? Якщо починають відразу ж висловлюватися негативно — велика ймовірність того, що в компанії не зацікавлені нові співробітники або великий відсоток «токсичних» співробітників. А це серйозний «дзвіночок», щоб придивитися до колективу уважніше.

У здоровій корпоративній культурі кожен шанобливо ставиться до нового співробітника і готовий підказати та відповісти на запитання досить відкрито.

На першій стратегічній сесії

До цього часу буде зрозуміло майже все :) Тут важливо поспостерігати, як і ким приймаються рішення, чи не бояться співробітники висловлювати свої ідеї, чи чує їх керівництво.

На першому корпоративі

Дивитись треба і на сам процес організації, і на те, чи розбиваються на групи співробітники, чи спілкуються вони між собою, чи тримаються відсторонено.

І найголовніше: після корпоративу згадують, як минули загальні веселощі, в позитивному ключі чи плетуть інтриги та поширюють плітки? Зрозуміло, що другий варіант — це деструктивний прояв корпоративної культури. Якщо на цьому етапі ви вже адаптувалися, то хоча б запам’ятаєте правило: якщо з вами обговорюють когось, то за вашої відсутності вас теж із задоволенням обговорять.

У період проходження випробувального терміну

Звертайте увагу на постановку завдань, дедлайнів, те, як надається зворотний зв’язок по виконаній роботі. Якщо ви не розумієте, який очікуваний результат і як до нього прийти, а керівник тільки запитує і не підтримує, то, найімовірніше, у такій компанії немає правильного наставництва і немає турботи про якісну адаптацію співробітників.

На 1:1 з керівником

Важливо, чи обговорюють сказане вами після таких зустрічей. Зустріч 1:1 має бути конфіденційною, а розмова не виноситися за межі зустрічі. Якщо тільки на «вантувані» не відбулася постановка завдань, які стосуються інших працівників.

Ви почули, що хтось обговорює теми, обговорені на «тетах»? Велика ймовірність того, що корпоративна культура тримається на плітках.

На кухні / в курилці тощо

Тут мається на увазі неформальне спілкування співробітників одне з одним.

  • Якщо обговорюється робота, спільні інтереси, фільми, хобі тощо, це є свідченням здорової корпоративної комунікації.
  • Якщо обговорюють співробітників у негативному ключі, їхня поведінка засуджується та поширюються плітки — це нездорове корпоративне спілкування.
  • Якщо панує тиша — корпоративною культурою не займаються зовсім чи не хочуть вас приймати до своєї команди.

Ключове

Під час працевлаштування в компанію відразу оцініть, наскільки ви розділяєте її цінності та місію. Якщо вони вам близькі, то й вхід у культуру буде легким. Якщо вважаєте, що це лише формальність, то корпоративна культура буде для вас невідповідною.

Корпоративна культура — це двосторонній процес, ви теж на неї впливаєте. Тож бажаю всім вибирати осмислено і залишатися лише у найкращих культурах та компаніях.


Читайте також